Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Belachelijke ping (11.500ms) bij het opstarten van spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Dit is mijn eerste Forum post, maar ik hoop dat jullie de tijd nemen om mijn probleem even door te lezen.
Ik heb een tijd geleden een Acer Aspire VN7-791G-576X gekocht, en het is een leuke laptop maar...

Het probleem

Ik heb al enkele weken het probleem dat mijn ping op gigantische waarden gaat zitten van 1500 tot 17.000 ms tijdens het spelen van online spellen. Speedtests, HD Streaming, Downloaden, het gaat allemaal razendsnel en loopt met een ping van max 20ms. Stel ik sluit even alle programma's af, en ik start een spel op, maakt niet uit wat voor spel zolang het maar online is, dan schiet het dus gigantisch omhoog!

Informatie

Ik heb mijn laptop getest op meerdere locaties, meerdere internet providers en werk momenteel draadloos over een Glasvezel verbinding van 50mb op een afstand van 2.5m van de router. Ik kan jullie nu al wel vertellen dat het probleem niet zal liggen bij de ISP'ers. Anders computers hebben dit probleem over het zelfde netwerk niet.

Ik heb inmiddels Windows 8.0, 8.1 en 10 getest, met alleen hetzelfde probleem. De grafische drivers zijn getest. Daarnaast heb ik in Safe Mode alle Applicaties uitgezet. Geen verbeteringen. TOTDAT....

Ik speelde gisteren met de laptop op schoot, waarbij ik de laptop iets naar achteren kantelde, en VOILA. Een stabiele verbinding van 20-26 ms! Ik haal de laptop weer iets naar mij toe en het schiet naar de 1000ms. Weer iets naar achteren kantelen en terug naar een stabiele 20ms. Erg apart? De ventilatie is in beide gevallen gewoon vrij, en ik hoor ook geen verschil.

Ik heb sinds vorige week nog geen bericht gehad van ACER, dus ik hoopte eigenlijk dat jullie mij verder konden helpen met deze informatie voordat het nieuwe weekend er weer aan komt. Ik zal zoveel mogelijk reageren!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 15:07
Tsja, Wifi en spellen spelen, is gewoon geen gelukkige keuze. Zoals je zelf ook al zegt: wanneer de laptop gekanteld wordt, werkt alles goed. Probeer eens een spel te spelen met een netwerkkabel ingeplugt, om uit te sluiten dat het aan de laptop ligt. Als hij daarbij wel een nette ping heeft, weet je dat het te maken heeft met je wifi-netwerk. Wellicht dat je daar nog wat instellingen kunt tweaken om het beter te krijgen.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Ik denk... dat de kabeltjes naar je wifi netwerkkaart los zitten. Als je je laptopscherm kantelt maken deze wel contact. Kantel je hem terug dan niet. Dit klinkt echt als een mechanisch probleem.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

En zonder antenne wordt het natuurlijk lastig om een fatsoenlijke verbinding te houden. Echter zou je dit ook moeten zien bij normale speedtests...

Mocht je nog een testje willen doen, zet dan in een CMD venster het volgende commando:

code:
1
ping -t www.google.nl

Probeer met je scherm te kantelen en je laptop ondersteboven te houden / te draaien etc. Mocht er iets wijzigen in je connectie, zul je het zien in je dos prompt :)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Upper schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:16:
Tsja, Wifi en spellen spelen, is gewoon geen gelukkige keuze. Zoals je zelf ook al zegt: wanneer de laptop gekanteld wordt, werkt alles goed. Probeer eens een spel te spelen met een netwerkkabel ingeplugt, om uit te sluiten dat het aan de laptop ligt. Als hij daarbij wel een nette ping heeft, weet je dat het te maken heeft met je wifi-netwerk. Wellicht dat je daar nog wat instellingen kunt tweaken om het beter te krijgen.
- Draadloos internetten kan in principe prima, maar is inderdaad minder betrouwbaar. Echter is 10.000 ping een ander probleem. Ik ga vanmiddag een kabeltje kopen en deze thuis gelijk testen.
NeHoX schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:21:
Ik denk... dat de kabeltjes naar je wifi netwerkkaart los zitten. Als je je laptopscherm kantelt maken deze wel contact. Kantel je hem terug dan niet. Dit klinkt echt als een mechanisch probleem.
- Ja daar denk ik zelf ook aan. Maar wel apart dan dat ik geen problemen aantref wanneer ik gewoon zit te browsen of streamen? Ik kan het verband niet leggen met het opstarten van spellen en de netwerkkaart :S
M2M schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:25:
En zonder antenne wordt het natuurlijk lastig om een fatsoenlijke verbinding te houden. Echter zou je dit ook moeten zien bij normale speedtests...

Mocht je nog een testje willen doen, zet dan in een CMD venster het volgende commando:

code:
1
ping -t www.google.nl

Probeer met je scherm te kantelen en je laptop ondersteboven te houden / te draaien etc. Mocht er iets wijzigen in je connectie, zul je het zien in je dos prompt :)
- Die test heb ik in het weekend al uitgevoerd, met zeer stabiele waarden. Moet ik wel zeggen dat ik niets op de achtergrond had lopen. Lees bovenstaande reactie. Ik zal deze test eens laten lopen en de laptop wat extremer kantelen, dat heb ik nog niet geprobeerd.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11 07:16
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:38:
[...]

- Draadloos internetten kan in principe prima, maar is inderdaad minder betrouwbaar. Echter is 10.000 ping een ander probleem. Ik ga vanmiddag een kabeltje kopen en deze thuis gelijk testen.

[...]

- Ja daar denk ik zelf ook aan. Maar wel apart dan dat ik geen problemen aantref wanneer ik gewoon zit te browsen of streamen? Ik kan het verband niet leggen met het opstarten van spellen en de netwerkkaart :S

[...]

- Die test heb ik in het weekend al uitgevoerd, met zeer stabiele waarden. Moet ik wel zeggen dat ik niets op de achtergrond had lopen. Lees bovenstaande reactie. Ik zal deze test eens laten lopen en de laptop wat extremer kantelen, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Iets met je energie instellingen? Dat zodra je laptop het zwaar (gamen) krijgt dat die beperkt op je wifi kaart? :)

Verwijderd

Topicstarter
JeroenC schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:40:
[...]

Iets met je energie instellingen? Dat zodra je laptop het zwaar (gamen) krijgt dat die beperkt op je wifi kaart? :)
- Nee die instellingen zijn al bekeken. Bovendien speel ik op de adapter. Ik kan wel iets aparts proberen, en dat is namelijk dat ik de batterij eruit haal en dan alleen mogelijk aansluit op het stroom. Denk niet dat het wat zal helpen, maar het is het proberen waard.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou ook eens kunnen kijken voor een goedkoop usb wifi dongeltje. Als het daar wel goed mee werkt dan weet je dat het aan je wifikaart/antenne ligt.

• LopendeVogel
fm77 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:56:
Je zou ook eens kunnen kijken voor een goedkoop usb wifi dongeltje. Als het daar wel goed mee werkt dan weet je dat het aan je wifikaart/antenne ligt.
maar dat weet je ook met een utp kabel van 50 cent :P

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:47:
[...]

- Nee die instellingen zijn al bekeken. Bovendien speel ik op de adapter. Ik kan wel iets aparts proberen, en dat is namelijk dat ik de batterij eruit haal en dan alleen mogelijk aansluit op het stroom. Denk niet dat het wat zal helpen, maar het is het proberen waard.
klopt was ook even vergeten dat het ''opgelost'' lijkt te zijn wanneer je met je scherm bewegingen maakt, dan ligt het idd niet aan je energie instellingen .

Verwijderd

Topicstarter
fm77 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:56:
- Ja, dat is een goede. Eerst even met een kabel proberen en de laptop flink door elkaar schudden. Daarna kan ik zoiets kopen en de laptop alle kanten op draaien. Als in beide gevallen het wifi stabiel blijft dan moet het wel aan de hardware liggen.
Pagina: 1