Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fibaro RGBW controller i.c.m 5v RGB strip en 12V spots.

Pagina: 1
Acties:

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
Ik zit met een uitdaging en kom hier niet helemaal uit hoe ik dit het best kan oplossen.

Ik heb voor mijn badkamer de volgende spullen.

een inbouwstortdouche voorzien van 1x 5v RGB led strip: http://www.nikles.com/ind...ht-switch-techno-300.html.

Fibaro RGBW controller.

1 Set 12V halogeenspots + 12V Travo.

Wat ik graag wil is de RGB strip van de douchkop op de "RGB" aansluitingen van de fibaro module aansluiten, en de 12V spots op de "W" aansluiting van de fibaro module.
zodat ik deze onafhankelijk kan schakelen en ik de kleuren van de douchkop in diverse kleuren kan programeren.

Volgens de Handleiding moet dit lukken.

Alleen het probleem is dat de fibaro module op 12-24V werkt. hier kan ik dus niet rechtstreeks de 5V RGB strip op aansluiten.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het best oplossen? :?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Volgens mij kan dit niet. In de handleiding zie ik nergens iets staan over 5V strips :?
Fibaro RGBW Controller may control:
• 12 / 24VDC powered RGB strips
• 12 / 24VDC powered RGBW strips
• 12 / 24VDC powered LED strips, bulbs, etc.
• 12 / 24VDC powered halogen lights
• 12 / 24VDC powered low output power fans
Kun je de 5V strip niet vervangen door een 12V strip? Om de kosten hoef je het niet te laten, in China bestel je 5m van zo'n strip voor nog geen 5 euro.

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
Gaat helaas niet lukken.
de douchekop is voorzien van printplaatjes met daarop de led's ingegoten in het design van de douchekop.

Afbeeldingslocatie: http://i1279.photobucket.com/albums/y540/hermanvdkolk/IMG_1139_zpsjpeexehh.jpg

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wellicht dat je tussen de Fibaro module en de LED-strip weerstanden kunt zetten (voor elk kanaal (R, G, B ) ééntje. Maar weet niet zeker of dat kan. Ook omdat de weerstand dan best wel wat moet verstoken en aardig warm wordt. Via deze calculator (12V, 5V, 200mA (stroom even geschat) ) kom ik al op 1,6W en dat is dan per kanaal. Je doet het x3 dus dat gaat aardig wat warmte opleveren.

Nog een aandachtspuntje: wat is het voor trafo die je hebt? De Fibaro module mag alleen DC (gelijkspanning) hebben, geen AC (wisselspanning).

[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2015 10:02 ]