Asus a8v kan windows maar niet installeren op Sata schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 21:17
Hallo;
Ik wou mijn C schijf (IDE) vervangen door een samsung sp0411c r 40gb sata schijf.
Nu heb ik alles al geprobeerd, maar hij laat windows maar niet installeren.
Hoe ik het nu heb: alle overige ide schijven afgekoppeld, en alleen de sata schijf er aan op sata1 poort.
Hij ziet hem in de bios wel, maar zodra ik windows xp wil installeren (heb het met 2 verschillende CD's geprobeerd, evenals windows 7, dan zwart scherm), installeert hij niet door.
Dan krijg ik het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/uybz6660f/image.jpg

Moederbord: Asus A8V
Bios: versie 0213

Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb ook geprobeerd om de master jumper van de oude schijf te halen en deze op de sata schijf te zetten maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
p.s ik heb met nlite de sata drivers geintregreerd uit de winxp map van het archief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Van IDE naar SATA? Hoe oud is dat beestje precies? :s Vergeet jumpers op SATA schijven. Het moet zelfs al een oude schijf zijn opdat er nog jumpers mogelijk zijn. Bij SATA aansluitingen telt de volgorde op de kabel.

Ik kan de afbeelding niet zien trouwens. Die host wordt blijkbaar geblokkeerd. Dat zal dan ook bij nog andere mensen het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
kan je deze wel zien Yellow? http://i.gyazo.com/117dcb2ab2e1785e4be83aa20242f07f.png

[ Voor 29% gewijzigd door saken op 05-08-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
ik snap er helemaal niets van.
Als ik de oude schijf er aan hang, dan krijg ik de opties, windows starten in veilige modus, recent werkende instellingen etc... maar als ik dan een selectie maak dan start hij opnieuw op.
Ook zonder de sata drive blijft hij steken op het blauwe install scherm van xp, windows 7 krijg ik zwart scherm.
In de bios krijg ik helemaal geen opties te zien mbt sata..... het moet dus iets anders zijn wat dit probleem veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Begin inderdaad met slechts één schijf aan te sluiten om het gemakkelijker te maken. Als hij doorstart, dan heb je de installer ("Press any key to boot from CD") gemist. Of hij daar blijft hangen of niet is weinig relevant (tenzij er een gemeenschappelijk probleem is) aangezien we een nieuw OS willen installeren.

Boot van de CD en ga in setup. Als hij hier inderdaad blijft hangen op het getoonde scherm, kijk eens in de BIOS naar een setting zoals deze, waar je IDE in AHCI kan veranderen:

Afbeeldingslocatie: https://neosmart.net/wiki/wp-content/uploads/sites/5/2013/08/SATA-Mode-Phoenix-AwardBIOS.jpg

Druk op F10 om de wijzigingen op te slaan en probeer dan opnieuw om te installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 04-08-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Waaronder zou ik deze optie kunnnen vinden? Dan maak ik er even een foto van..... want ik zie het echt nergens staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

saken schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:00:
Waaronder zou ik deze optie kunnnen vinden? Dan maak ik er even een foto van..... want ik zie het echt nergens staan...
Is je BIOS Phoenix, Award, AMI of andere? Dat kan trouwens onder vanalles staan: Integrated Peripherals, IDE Setup, of gewoon Main. Dat is heel erg BIOS-afhankelijk - maar de optie is er tot zover ik weet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevermind :) verkeerd gelezen..

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
VIA VT8247... ik kom nu de bios niet in ..... kga even een reset proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Hey, het is gelukt.. heb de cmos gereset. Ben nu met 1 sata schijf eraan windows aan het instaleren.
kan ik straks de andere ide schijven er gewoon aanhangen? Hoe laat ik hem dan de sata als master zien? De ide staat ook al op master ingesteld qua jumpers (gaat om 3 ide schijven... prim. master , sec master en sec slave schijf)

Thnks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

SATA doet niet aan master-slave dus daar hoef je niet naar te zoeken. ;)

Hooguit dat je in de BIOS de bootvolgorde even moet aanpassen dat de SATA schijf daar als 1e staat.

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 05-08-2015 01:37 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Oh, oke... zou dit merkbaar zijn qua snelheid ? Had eerst een IDE schijf waar windows op stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
tis sata 150 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

saken schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 01:40:
Oh, oke... zou dit merkbaar zijn qua snelheid ?
Wat zou precies merkbaar moeten zijn qua snelheid?
Had eerst een IDE schijf waar windows op stond...
Ik verwacht niet dat je erg veel snelheidsverschil gaat merken met je 'nieuwe' schijf, überhaupt is dit geen systeem waar ik geld, tijd of moeite in zou steken.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 05-08-2015 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Qua snelheid zal je vooral bij nieuwere schijven merken dat ze "iets" sneller zijn dan oude schijven. Merkbaar zal het echter niet zijn.

Ik zou zeggen: gooi het systeem in de bak, en koop iets leuks van Vraag en Aanbied (zie bovenaan het scherm). Daar heb je best veel voor weinig geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Heel raar.... had hem zonet werkend... maar nu na 1 keer opnieuw opstarten start hij niet meer op.
Probeer ik opnieuw xp te instaleren, krijg ik deze melding:
http://s7.postimg.org/57l995f61/image2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

saken schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 02:17:
Heel raar.... had hem zonet werkend... maar nu na 1 keer opnieuw opstarten start hij niet meer op.
Probeer ik opnieuw xp te instaleren, krijg ik deze melding:
http://s7.postimg.org/57l995f61/image2.jpg
Dat valt nu ook wel te troubleshooten, maar gezien de ouderdom van de apparaten en de vaststelling dat je niet echt thuis bent in het hele pre-Windowsgebeuren vind ik het volgende advies eigenlijk wel terecht:
johnkeates schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 01:59:
[...]

Ik zou zeggen: gooi het systeem in de bak, en koop iets leuks van Vraag en Aanbied (zie bovenaan het scherm). Daar heb je best veel voor weinig geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Alleen dit probleem moet ik nog oplossen, dan werkt het weer toch? Heb momenteel geen geld voor een ander systeem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
YellowOnline schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:23:
[...]

Dat valt nu ook wel te troubleshooten, maar gezien de ouderdom van de apparaten en de vaststelling dat je niet echt thuis bent in het hele pre-Windowsgebeuren vind ik het volgende advies eigenlijk wel terecht:

[...]
Ik kan nu wel installeren, maar tijdens de windows installatie krijg ik de volgende BSOD
ik krijg deze bsod als hij het volgende aan het doen is bij de installatie:
Completing configuration WMI
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/sllaavosz/image_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Memtest86+ op een USB stickje zetten, daar vanaf booten en minimaal 12 (liever 14+) uur laten draaien:

http://www.memtest.org/do...6+-4.20.usb.installer.zip

That is als je van USB kan booten op dat systeem, anders moet je een CD of DVD klaarmaken: http://www.memtest.org/#downiso

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 05-08-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Is die BSOD dus een teken dat het geheugen niet goed kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

A driver corrupted pool memory, of je zit met fikse driverissues of het geheugen is stuk. Het kan sowieso geen kwaad om het geheugen een keer langs te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik zou het memory er even uit halen en er een paar keer in en uit stoppen en er weer in.

Wel even letten op ESD (Wikipedia: Elektrostatische ontlading).

Dit kan je ook doen met de rest van ingestoken onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34
saken schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:37:
Alleen dit probleem moet ik nog oplossen, dan werkt het weer toch? Heb momenteel geen geld voor een ander systeem :(
Moet jij betalen voor de kantoor PC van je vader? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
MarElo schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:42:
Ik zou het memory er even uit halen en er een paar keer in en uit stoppen en er weer in.

Wel even letten op ESD (Wikipedia: Elektrostatische ontlading).

Dit kan je ook doen met de rest van ingestoken onderdelen.
Gedaan maar nu krijg ik een PFN LIST CORRUPT bsod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

D4NG3R schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:18:
Memtest86+ op een USB stickje zetten, daar vanaf booten en minimaal 12 (liever 14+) uur laten draaien:

http://www.memtest.org/do...6+-4.20.usb.installer.zip

That is als je van USB kan booten op dat systeem, anders moet je een CD of DVD klaarmaken: http://www.memtest.org/#downiso
D4NG3R schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:28:
A driver corrupted pool memory, of je zit met fikse driverissues of het geheugen is stuk. Het kan sowieso geen kwaad om het geheugen een keer langs te lopen.

Pagina: 1