• kabasi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-01-2021
beste tweakers. ik had er eigenlijk nooit last van maar de laatste maanden merk ik dat mijn frames erg droppen in het spel counter-strike global offensive.

al verschillende nvidia driver geprobeerd. processors staan niet op parkeerstand.
toen deze computer net nieuw was had ik nergens last van.
had het probleem in windows 7. heb toen al een keer opnieuw geinstalleerd. heb nu windows 10 schone installatie en heb het nog
hier mijn specs.
Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/hpbw554tn/full/

proc : intel i7-4790k 4.00ghz
moth: msi b85-g43
mem: ddr 3 corsair vengeance 8gb
hd : ssd samsung evo
vid: nvidia msi lightning 770

zit sinds een paar dagen nieuwe voeding in 650 watt cooler master
en een nieuwe grote cpu cooler ik dacht dat 1 van deze 2 mischien het probleem waren en die waren toch aan vervanging toe. niks word te warm want dat heb ik gecheckt.
heb ook al in nvidia 3d settings dingen geprobeers zoals hoge snelheid of iets maar geen oplossing.
het heeft het altijd gedaan en ik neem aan dat deze mobo het zo en zo makelijk moet kunnen draaien toch ? kan mijn processor of video kaart beschadigt zijn ? of kan het door een update van mijn moederboard komen.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Met deze setup zou cs:go inderdaad vlekkeloos moeten draaien. Heb je ook alles in game bekeken qua games cpu en gpu en ram gebruik/temperatuur.

Daarbij misschien ook loggen zodat je kan zien wat er is gebeurd bij zo'n framedrop.

Zelf gebruik ik voor dit hw info en rivatuner voor meekijken in game.

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:07
r_dynamic 0 in console

• kabasi
r_dynamic is niet de oplossing

en ja Galinsky ik heb wel eens een beetje gekeken maar het zier er allemaal wel vrij normaal uit geen hoge temperaturen en niks wordt bijvoorbeeld 100% gebruikt.

• Puddi Puddin
  • Laatst online: 21:15
Zet vsync eens uit? Miss dat dat het probleem is?

• kabasi
bedankt voor je reactie maar ik heb er ook wel wat verstand van. zulke dingen staan uit. en ik heb ook wat andere dingen in de nvidia 3d instellingen geprobeert geen verschil

Verwijderd

Energie besparing in de BIOS?
Heb alles qua besparing uit staan.
Had ik wel last van met mijn AMD R9 290X.
Hierbij kreeg ik framedrops van 300 FPS naar 10-20 FPS voor 2 seconden, daarna ging het weer normaal.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Download even MSI afterburner en kijk wat voor temperaturen je haalt tijdens een stresstest (potje CS:GO of een benchmark) kijk even naar de temps van je CPU en je GPU.

Wat zijn de temperaturen? Heb je een overclock op je GPU?

Het kan namelijk zijn dat je CPU aan het throttelen is.

[ Voor 12% gewijzigd door Koninkje op 03-08-2015 09:42 ]

Show me your moves.

Verwijderd

Koninkje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:41:
Download even MSI afterburner en kijk wat voor temperaturen je haalt tijdens een stresstest (potje CS:GO of een benchmark) kijk even naar de temps van je CPU en je GPU.

Wat zijn de temperaturen? Heb je een overclock op je GPU?

Het kan namelijk zijn dat je CPU aan het throttelen is.
Denk niet dat een 770 problemen moet gaan krijgen met throttelen, aangezien het een kaart is die CS:GO goed aan moet kunnen.

Maar het kan ook zijn dat een fan niet werkt op de kaart.

• kabasi
Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/9oup9oawd/full/
dit was msi stresstest wat volgens mij een stuk zwaarder is dan cs go
mijn cpu temperatuur is rond de 46

hieronder een screenshot wanneer ik in een potje counter-strike zit
Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/ux94dgioj/full/

alles ziet er toch normaal uit of ?

de fans draaien wel heb gechekt en ik heb dus ook in counter-strike geprobeerd de fans 1 x op 100% te laten draaien zelfs dan is het probleem nog gaande. maakt een hoop lawaai btw maar dat was even om te testen

• Koninkje

Koninkje

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:46:
[...]

Denk niet dat een 770 problemen moet gaan krijgen met throttelen, aangezien het een kaart is die CS:GO goed aan moet kunnen.

Maar het kan ook zijn dat een fan niet werkt op de kaart.
De kans dat de CPU aan het throttelen is groter. Zie vorige bericht.
Daarom zijn de exacte temps belangrijk om throttelen uit te sluiten. Ook de temps en kaart-usage tijdens idle moeten er bij. Zo kunnen we uitsluiten dat we een ouderwets minervirus hebben.

EDIT:

Je foto's zijn niet zichtbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Koninkje op 03-08-2015 09:54 ]

Show me your moves.

• kabasi
bedankt voor de reacties het vreemde is ik had dit ook in windows 7. toen al een keer opnieuw windows 7 geinstalleerd. en nu een schone installatie van windows 10 gedaan en nog steeds het probleem

de ene is dus msi stresstest en de ander dat cs go in een game zit
http://postimg.org/image/ux94dgioj/

http://postimg.org/image/9oup9oawd/

[ Voor 33% gewijzigd door kabasi op 03-08-2015 09:56 ]

• kabasi
dat cpu trottlen ofzo kan dat ook nog nadat de schijf is geformateerd ?

• Koninkje

Koninkje

kabasi schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:14:
dat cpu trottlen ofzo kan dat ook nog nadat de schijf is geformateerd ?
Cpu throttelen is puur overheaten van de CPU onder load. Ik zie geen CPU temperaturen onder een stress test. Probeer Prime95 eens en kijk wat de temps onder load zijn.

Als de CPU namelijk te heet wordt kan hij onder performen en gaan bottlenecken/throttelen. Ik heb het erg vaak gezien bij kennissen/tweakers/klanten.

[ Voor 17% gewijzigd door Koninkje op 03-08-2015 10:41 ]

Show me your moves.

• kabasi
Ik ga het straks even checken

• kabasi
ik probeer te testen maar krijg dit

http://postimg.org/image/y0pvhu2wp/

[ Voor 6% gewijzigd door kabasi op 03-08-2015 13:02 ]

• kabasi
sorry nu staat die hier op http://postimg.org/image/4muige93p/
maar ik snap niet hoe die test start. ik druk op test maar gebeurd blijkbaar niets had al op youtube gekeken

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:57

Thomg

Aww yiss

Hij doet z'n werk al, als je op control+shift+escape drukt zie je waarschijnlijk ook bij cpu usage 100% staan, nu is dus de vraag of de snelheid stabiel blijft en of de temperatuur wel ok is ( wat ik hier niet uit op kan maken ). Nu is prime95 wel onrealistisch, het geeft wel meteen aan of de cpu aanleg voor throttlen heeft. Zo te zien heeft de B85-G43 wel passieve koeling op de VRM wat throttlen onwaarschijnlijk maakt.

offtopic:
Wat heb jij veel programma's draaien in de achtergrond, misschien even handig er wat uit te zetten die je niet gebruikt?

[ Voor 20% gewijzigd door Thomg op 03-08-2015 13:30 ]

• kabasi
hier een screen shot hij is nu zoeen 2 uur bezig alles ziet er toch goed uit ?

http://postimg.org/image/4pft0nnql/

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:57

Thomg

Aww yiss

Ziet er erg goed uit, nette temperatuur voor prime95 run. Op het moment dat je de screenshot maakte throttlede de proc niet en kijkende naar de avg en huidige temperatuur lijkt het me onwaarschijnlijk.

Wat voor koeler zit erop?

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 03-08-2015 15:22 ]

• kabasi
oke. dus dat is het waarschijnlijk niet. heb iemand anders enig idee ? ik vind het niet erg om mijn computer naar mycom of iets te bregen maar ben benieuwd of hun er namelijk wel achter komen. is net of er iemand zit die er ook echt verstand van heeft.

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:35

Ryada

She/Her

Misschien heb ik eroverheen gelezen maar heb je al gekeken of je gpu de clocks aanpast als je ingame zit in csgo?
Probeer als je dat nog niet heb de game in fullscreen te runnen want dat schijnt clock problemen te kunnen verhelpen. (Spreek uit ervaring)
Test ook eens een zware game zoals crysis3 of iets dergelijks en vergelijk dat met benchmarks van je kaart hoeveel verschil er tussen zit.

Steam: Ryada.

Verwijderd

Bij speccy kun je zien of de multiplier van je cpu dropt tijdens het gamen,
Als dit het probleem is moet je kijken of in de bios cool and quiet zetten uit kunt zetten.
Dat kan het probleem waarschijnlijk ook wel oplossen.

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:35

Ryada

She/Her

Even als toevoeging op mijn voruge. Doe eens een run van csgo deathmatch terwijl je aan het loggen bent met 'msi afterburner' (of maak een screenshot van het moment dat hij dropt in msi afterburner)

Steam: Ryada.

Pagina: 1