Verwijderd

Topicstarter
L.S.,

Sinds een week ben ik de eigenaar van de Panasonic HC-V770. Ik ben van plan deze te gebruiken voor familiefilmpjes en vakantie-opnames, geen hogere ambities dan dat. Ik speel mijn opnames af op mijn TV met mijn Popcorn Hour C200, en op mijn iPad met OPlayer.

Aanvankelijk was er wat onduidelijkheid welk format het meest geschikt was om in op te nemen, de AVCHD of de MP4's. Maar na een reboot van mijn Popcorn Hour blijkt deze tot mijn verbazing de MP4's prima te kunnen verwerken, zelfs de 1080/50mbps 60fps. Er is ongeveer een seconde vertraging voordat het videofragment begint, maar daarna speelt hij soepel. Bij 1080/28mbps is dat ongeveer een halve seconde vertraging. Bovendien zijn de bestanden van 1080/50 2x zo groot. De kleur lijkt bij 1080/50 iets helderder, maar daarvoor moet ik nog een paar samples maken.

Ik twijfel nog of ik zal gaan filmen (heb afgelopen week alleen maar testopnames gemaakt, reis naar Italie wordt eerste echte werk voor de V770) in 1080/50 of 1080/28. Wat zouden jullie adviseren?

Bij voorbaat dank voor reacties.