Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:55
Hallo,

Ik heb een mobieltje die ik gebruik als 3G modem. Dit werkt prima met tethering echter valt het bereik op de camping waar ik zit wat tegen. Tegen in de zin dat het signaal af en toe 3G is, maar dan met 1 of 0 signaalstreepjes en dan terugvalt gaan HSPA, welke vorm is me even niet bekend.

De snelheid is op dat moment maximaal 3Mbit. Dit kan ook aan me abonnement liggen, maar geen manier om dat te testen.

Heb ooit een ben.nl abonnement afgesloten vele jaren geleden met 'onbeperkt internet'. Standaard zou de snelheid maximaal 1mbit zijn en na 500mb data ofzo automatisch terugvallen naar 64kbit.
Ik merk deze zomer echter (nu ik de simkaart eigenlijk echt goed gebruik) dat ik al vele gigabytes heb kunnen verstoken met een snelheid die rond de 3Mbit ligt.
Onder aan de streep hoor je mij niet klagen. En net de rekening weer gekregen en die geeft nog steeds 13 euro aan :).

Om te kijken of ik wellicht kan profiteren van een 3G snelheid, die hier slecht is te ontvangen, wil ik proberen een externe antenne aan te sluiten.

Nu zit er een TS9 connector achter het batterijklepje, maar dan is de vraag waar deze voor is.
Kan ik daar een externe antenne op aansluiten? En zal dat helpen?

Een dergelijke connector heb ik al jaren voorbij zien komen, het zal er niet voor de sier op zitten lijkt me.