Op woensdag 20 juni 2001 20:15 schreef Maasman het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens... Doodstraf is wel moord ook al giet je het in een juridisch kader. Een moord is het wegnemen van het leven van een individu, tegen de zin van dit individu, met voorbedachte rade. Ook al geeft de wet in bijv. de VS aan dat de doodstraf een moord is, feitelijk (dus niet perse juridisch) gezien is de handeling een moord met de staat als moordenaar.
Jij bent dus vegetarier? Niks met feiten te maken, dit doodstraf=moord is puur gevoelsmatig. Zoals ik al zei, als wat jij beweert waar is, dan is een deurwaarder een dief en een agent een kidnapper, volgens precies dezelfde drogreden.
Zoals eerder genoemd is afgelopen week een gesstelijk gehandicapte vrij gelaten die 22 jaar heeft gezeten. Het is welliswaar laat, maar de straf is herroepen.
Nou fijn zeg. Kom je bijv. op je zestigste vrij, met nog een jaar of 15 te leven en een paar miljoen op zak.. party time!

No hard feelings heh?
> TBS erger dan doodstraf
Vind jij! Het gaat er niet om wat erger is, het gaat erom of de doodstraf an sich acceptabel is.
Doodstraf kun je niet los zien van het strafbare feit en eventuele alternatieve straffen. Iets wat tegenstanders echter maar al te graag doen. Het misdrijf doet er niet toe, want die terdood veroordeelde is toch zo'n zielig mensje.
> Zodra een gevangenisstraf langer duurt dan 4 jaar, zien de meeste gedetineerden het al niet meer zitten om te proberen hun leven te beteren.
Eigen mening, die niet gebaseerd is op feiten. Als we allemaal roepen wat we denken komen we niet tot de kern van de zaak. Als blijkt dat de huidige straffen niet toereikend zijn moeten we andere oplossingen verzinnen. Dit betekent niet dat de doodstraf dan de enige oplossing is!
Goed, ik kan je het onderzoeksrapport niet onder je neus schuiven, maar waar basseer jij op dat dit maar mijn eigen mening is? Dit kwam ooit eens naar voren bij een documentaire over de reclassificering. Wel degelijk gebaseerd op feiten dus.
Vind je het niet vreemd om tegen mensen te zeggen dat moorden een hele erge daad is om ze vervolgens te straffen door ze te vermoorden? Wordt er eigenlijk wel rekening mee gehouden dat deze mensen geestelijk ziek zijn?
Allemaal? Dus als een burenruzie gruwelijk uit de hand loopt, dan is de moordenaar in zo'n geval, ineens "geestelijk ziek"? Een verkrachter die z'n slachtoffer vermoord, omdat hij daar een extra kick van krijgt, heeft alleen wat probleempjes in z'n bovenkamer? Zegt de term "slecht" je iets?
Dat "geestelijk ziek" verklaren is struisvogelpolitiek. Je wilt niet toegeven dat ieder mens geneigt is alleen aan zijn/haar eigenbelang te denken, ook ten koste van (het leven van) anderen. Nee, want dan moet je toegeven dat je zelf ook een moordenaar zou kunnen zijn. Dan liever een "jij bent ziek en ik ben gezond" waanidee.
reactie op Tizzwat:
(over gevangenisstraf)
>Niet onherroepelijk, je leeft nog
Geef jij die 30 jaar van iemands leven dan maar eens terug.
(lange gevangenisstraffen hebben geen nut)
>Dus dan maar dood ?!
Dat bedoel ik niet. Ik vind wel dat iemand levenslang opsluiten voor moord veel wreder en onmenselijker is dan de doodstraf.
(over dat amnesty-quootje)
>origineel../zwakjes
Ik geef alleen maar aan dat dat Amnesty-zinnetje helemaal niet zo intelligent is. Het is een smerig trucje: Je neemt een vraag (why do people kill people who kill people?) en het antwoord (to show people killing people is wrong) en voegt die samen tot 1 onzinnig gedrocht, vanzelfsprekend bedoeld om tegenstanders de mond te snoeren door ze te verwarren.
Geef anders maar eens antwoord op: "Waarom haal jij adem om in leven te blijven?"