Spectre x360 128GB m.2 vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtune_stefan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-07 18:53
Beste experts,

Ik wil graag jullie advies vragen omtrent het vervangen van een m.2 ssd. Mijn Spectre x360 is uitgerust met 128GB m.2 ssd en ik wil deze graag vervangen voor een Samsung / Crucial 500GB m.2 ssd.

Hardware matig voorzie ik geen problemen, echter vrees wel voor de software matige kant van deze actie. Ik heb bij een vorige laptop de hdd vervangen voor een msata, echter kon de recovery na het klonen (middels Samsung Migration Software) niet benaderen. Op de huidige 128 GB m.2. ssd staat overigens nog geen belangrijke data. Wat is de gemakkelijkste manier om een 500GB in mijn Spectre werkend te krijgen?

P.S. ik heb zeker een half jaar teruggezocht in deze thread, echter niet het antwoord kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik zou de oude data back-uppen, nieuwe m.2 ssd erin en Windows herinstalleren. Dat werkt altijd prima bij de laptops waarin ik de opslag vervang.

[ Voor 5% gewijzigd door Koninkje op 02-08-2015 22:40 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 02:29
Ik zou lekker nieuw installeren. Heb je al een recovery key gemaakt? Zo ja, dan kun je deze gebruiken voor de installatie van Windows op je nieuwe SSD. Lees even goed hoe je de recovery start (via het BIOS).

Als je echt helemaal schoon wilt beginnen (als je er bijvoorbeeld Windows 10 op gaat zetten), kun je hier de drivers vinden: http://blogs.windows.com/...tre-x360-from-build-2015/

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtune_stefan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-07 18:53
hans_lenze schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:58:
Ik zou lekker nieuw installeren. Heb je al een recovery key gemaakt? Zo ja, dan kun je deze gebruiken voor de installatie van Windows op je nieuwe SSD. Lees even goed hoe je de recovery start (via het BIOS).

Als je echt helemaal schoon wilt beginnen (als je er bijvoorbeeld Windows 10 op gaat zetten), kun je hier de drivers vinden: http://blogs.windows.com/...tre-x360-from-build-2015/
Bedankt voor de link! Deze informatie zal ik eerst even goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnieuw installeren kan altijd nog, waarom niet via een herstel-usb het terugzetten van een bepaald systeemkopie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcube
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:02
ik heb in een andere thread mijn ervaring met het vervangen van de SSD gemeld: ik had geen probleem met de samsung software.

ik heb voor de zekerheid wel eerst de recovery usb gecreerd.
Pagina: 1