Toon posts:

Algmene crashes en errors tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik had met windows 7 veel bluescreens en crashes tijdens gamen (CSGO, Battlefield 4 en Dirty bomb). Nu heb ik een clean install van windows 10 gedaan en heb nu geen bluescreens meer, echter crashen battlefield 4 en dirty bomb heel vaak. Battlefield crashed iedere keer als ik speel steeds sneller. Dirtybomb heb ik 1 rondje gespeeld, waarvoor hij crashete en waarna hij ook weer crashete.
Bij beide geeft Windows 10 mij enkel het bericht dat het spel niet meer werkt en geen oorzaak van de crash (windows7 deed dit wel). Echter heb ik een keer een error met reden gehad bij dirty bomb: "code blablabla" kan niet in het geheugen op "code blablabla" geschreven worden.

Ik vermoed al een tijdje dat er iets mis is met mijn grafische kaart of de driver (echter verbeterd een driver up of downgrade niks). Dit omdat vooral (grafisch) zwaardere spellen meer crashen dan andere (csgo crashed weinig tot niet meer op windows 10).

Mijn vragen: Weet iemand hoe ik windows de oorzaak van de crashes kan laten zien? Weet iemand wat er aan de hand is met mijn PC? Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Weet iemand hoe ik mijn hardware kan controleren of deze nog naar behoren werkt?

Mijn PC:
- Intel Core i5 3570K overclocked tot 4.2Ghz
- ASRock Z77M Moederbord
- GEIL 8GB DDR3 RAM @ 1600Ghz (volgens het bedrijf dat de pc gebouwd heeft, echter zegt CPU-Z dat deze op 800Mhz zit... hoort dit?)
- AMD Radeon HD 7950 Grafische kaart met laatste driver voor windows 10 64bit (15.7.1)

Alvast bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groeten,

PS: staat dit in de goede thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:18
Klinkt meer alsof er een probleem is met je geheugen.

Laat de tool Memtest o.i.d. eens een nachtje runnen. Als deze ook maar 1 fout aangeeft, moet je je geheugen vervangen.

Verder geef je aan dat code blablabla, maar die code kan veel informatie geven.
Graag die code hier neerzetten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat er op dit moment ook een algemeen probleem is met BF4 en Windows 10, iets met AA instellingen die de game laten crashen.

Maar als dat het niet is klinkt dit inderdaad heel erg als een geheugen probleem. Heb ik een paar jaar geleden ook eens gehad en het ligt ook heel erg aan de game die je speelt. Het eerste reepje geheugen was prima (2x4 = 8gb) maar als het tweede reepje werd gebruikt: BSOD. Memtest64 draaien gaf het uitsluitsel dat ik nodig had. En 'meestal' als er 'ECHT' iets fout is met het geheugen pikt Memtest64 het al na een paar seconden op met bergen rode meldingen.

Andere 'symptonen' van slecht geheugen die ik heb meegemaakt zijn dat er bepaalde objecten niet in de gamewereld worden geladen. Denk bijvoorbeeld aan een huis wat niet geladen kan worden waardoor jij vrolijk dwars door het gebouw kan lopen en je medespelers niet. Ook daarom is het van belang dat je dit even snel gaat checken met Memtest64 aangezien anti-cheat tools je in zo'n geval meteen kunnen blacklisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie hulp! Ik ga hiermee vanavond aan de slag.

EDIT: Ik heb 3x het programma (Memtest) met 2gb en 1x met "all unused RAM" gebruikt (tegelijk). na ongeveer 3 uur draaien heeft ie geen errors gevonden, dus ik denk niet dat het aan de RAM ligt. Heeft iemand nog andere suggesties?

EDIT 2: Tijdens het spelen van Metro: 2033 kreeg ik een 'red screen' crash. Kan ik hiermee conluderen dat mijn GPU kapot is?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2015 13:43 ]