Toon posts:

Surroundsysteem 5.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een goede 5.1 surroundset waarvan het systeem kapot is gegaan. De speakers zijn nog in zeer goede staat, en ik wil eigenlijk alleen het systeemgedeelte vervangen en mijn speakers behouden.

Nu heb ik even rondgekeken en de prijzen voor amplifiers zijn erg hoog vergeleken met de prijs van de hele set bij elkaar. (150 EUR)

In totaal is het 300 watt. 5 speakertjes van 50 watt en een subwoofer van 50 watt. 8 Ohm

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen voor een redelijke prijs zonder mijn speakers te moeten weggooien? Het is eigenlijk enkel voor Netflix en Plex, dus hele complexe systemen zijn niet echt nodig.

Groet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wattage boeit niet. Zeker niet bij die alles in 1 setjes. Die worden geadverteerd met een sloot aan vermogen en hebben het niet, noch zouden die speakers dat ooit aankunnen ;)

Wat heb je nu voor (kapot) spul, merk en type? Is dat een actieve subwooffer of een passieve?
Netflix en Plex ga je niet uit een receiver krijgen btw. Beiden zijn technieken voot het streamen van beelden en daar zijn receivers niet voor gemaakt - die doen met name geluid ;) Als je netflix en plex aan wilt kunnen zou ik een losse RB Pi of een mediaplayer kopen die dat ondersteunt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:58:
Wattage boeit niet. Zeker niet bij die alles in 1 setjes. Die worden geadverteerd met een sloot aan vermogen en hebben het niet, noch zouden die speakers dat ooit aankunnen ;)

Wat heb je nu voor (kapot) spul, merk en type? Is dat een actieve subwooffer of een passieve?
Netflix en Plex ga je niet uit een receiver krijgen btw. Beiden zijn technieken voot het streamen van beelden en daar zijn receivers niet voor gemaakt - die doen met name geluid ;) Als je netflix en plex aan wilt kunnen zou ik een losse RB Pi of een mediaplayer kopen die dat ondersteunt.
Hoi! Netflix en plex kijk ik via mijn Smarttv, dus via die digitale kabel komt het dan in de receiver, toch? De subwooffer is passief. Sony DAV-TZ140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Receivers met een versterkte subuitgang zijn schaars. Je zag ze vroeger veel bij die alles in 1 setjes, tegenwoordig bijna niet meer.
Als jij idd netflix etc via je TV kijkt is dat je bron en hoeft alleen het geluid van daar af naar je receiver. Heb je nog meer apparaten die je aan wilt sluiten of is dat de enige? Sowieso, heb je dan 5.1 geluid vanaf je TV? Want ik zie alleen een HDMI uitgang op die sony van je

Ik denk dat je globaal drie opties hebt:
1) nieuwe receiver, actieve sub en dan je huidige speakers aansluiten. Verwacht geen wonderen qua geluid en eigenlijk zijn die speakers dat niet eens waard. Reken op 300+ euro
2) volledig nieuwe 5.1 set met losse componenten kopen. Kan ook in de 300 -500 euro range vallen maar dan heb je wel een iets beterre speakerset.
3) nieuw alles in 1 setje. Je weet zelf wat die kosten.

Persoonlijk zou ik wat meer geld uitgeven en een instap Denon / Onkyo / Pioneer met speakers kopen. Zijn regelmatig in de aanbieding her en der en spelen zeker weten die Sony van je helemaal weg. Je hudige set kost 150 euro, dat moet ergens vandaan komen, je gaat dan wel geen DVD/CD speler hebben maar die gebruik je denk ik toch weinig.

Hoe oud is die set van je eigenlijk? Geen garantie meer neem ik aan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

Of je koopt een receiver die ook een passive subwoofer ondersteund. De Pioneer s510 is momenteel heel aardig geprijsd:pricewatch: Pioneer VSX-S510 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die S510 is een goede start, en dan zo snel mogelijk die speakerset (of iig fronts) ook vervangen. Voor ~€100 p/s vind je hele leuke boekenplank modellen (bijvoorbeeld Boston A25) die al die kant en klare cinemazooi helemaal wegspelen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als de vorige set oorspronkelijk maar € 150 heeft gekocht, is het in mijn ogen al snel te kostbaar om al te veel te investeren om het geheel weer bedrijfsklaar te krijgen. Misschien kun je voor een paar euro hetzelfde setje op Marktplaats te krijgen en kun je er weer een tijd mee vooruit.

En anders kun je eventueel een upgrade proces starten met de hierboven genoemde Pioneer.

Aangezien dit aankoopadvies betreft, krijgt je topic een verhuizing naar CEA.
Pagina: 1