Opgepast! Oplichter (Ronasis usertag)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
k heb het volgende gekocht: MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC
Het bedrag, dat ik heb overgemaakt: € 216.95
Ik heb betaald op (datum): 31-07-2015
Ik heb het bedrag overgemaakt op bankrekening: knip
Mijn verkoper gebruikte het volgende (marktplaats-)e-mailadres: via Tweakers
Mijn verkoper gebruikte het volgende 06-nummer: knip
Mijn verkoper mailde vanaf IP-adres: Geen idee
Ik heb zelf een gezocht advertentie geplaatst: Nee
Zo nee: De link naar de advertentie of webshop is: http://tweakers.net/aanbo...rce-gtx-970-4gd5t-oc.html
Mijn verkoper gebruikte de volgende naam: Ronald Asis (Ronasis gebruikersnaam Tweakers Link naar profiel: [Verwijderde gebruiker])
Mijn verkoper gaf de volgende woonplaats op: Maastricht
Ik heb het geld overgemaakt vanaf een rekening bij de (naam eigen bank): Rabobank
Ik heb al aangifte overwogen. Ja
Aangiftenummer van politie.nl (Nederland/België) of van lokale politiebureau (België): 150802-207719682

Deze gebruiker is te vinden op opgelichtopinternet. Zijn nieuwe bankrekeningnummer gaf geen melding. Helaas veel vertrouwen gewonnen door zijn 06 te geven en daar een heel gesprek te voeren. Ook gaf hij juist de schijn de boel niet te vertrouwen en wilde graag een bewijs van overschrijving zien omdat hij zelf wel eens was opgelicht! LOL!

Meteen na aankoop radiostilte, en ik check zijn 06-. Gelijk melding dat hij dit geintje eerder via Tweakers geflikt heeft onder een andere naam. Stom, niet goed gekeken.

Waarschuwing voor anderen

[ Voor 22% gewijzigd door Microkid op 06-08-2015 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:25
Goede tip nogmaals.

Weet wat je doet als je iets koopt van iemand die net geregistreerd is zonder enige feedback. Niet dat dat alles zegt, maar toch.

Ben wel geïnteresseerd waarom je ondanks alle waarschuwingen op Tweakers voor nieuwe users toch de keuze hebt gemaakt om zo'n flink bedrag over te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
31-7 geld overgemaakt. Het is nu 2-8. Beetje voorbarig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Niet online
Begrijpelijk inderdaad.

Beetje door zijn omgekeerde psychologie overgehaald. De melding dat hij zelf wel eens opgelicht was. Overigens zou ik de kaart eerst ophalen bij hem in Maastricht. Daar had hij zelf de voorkeur voor. (Mijn aandringen toch op te sturen).

@ RedHat. Alle alarmbellen gaan af op opgelichtopinternet.nl

http://www.opgeletopinter...x.php?topic=23353.new#new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotLikeTheOther
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08 22:24

NotLikeTheOther

Probeer het en je weet het...

Ik kan dit helaas bevestigen, net hetzelfde gehad. Melding is bij de politie gemaakt. Zelfde GTX 970 als Syneast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:06
RedHat schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:11:
31-7 geld overgemaakt. Het is nu 2-8. Beetje voorbarig?
Niet als je met je 06 sinds december 2014 op opgeletopinternet.nl staat. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-10 19:03

Kek

3flix

nouja ik zou ook niet iets kopen van iemand die 10 dagen op tweakers zit: [Verwijderde gebruiker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Niet online
NotLikeTheOther schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:32:
Ik kan dit helaas bevestigen, net hetzelfde gehad. Melding is bij de politie gemaakt. Zelfde GTX 970 als Syneast :(
Net het zelfde gehad? Bedoel je vandaag? Ik zie dat het profiel van onze vriend ook nog actief is. Heb afgelopen weekend wel gelijk een melding gemaakt van deze "Ronasis". Lijjkt me verstandig dat die dan ook verwijderd wordt zodat er niet meer slachtoffers bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotLikeTheOther

NotLikeTheOther

Syneast schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:01:
[...]

Net het zelfde gehad? Bedoel je vandaag? Ik zie dat het profiel van onze vriend ook nog actief is. Heb afgelopen weekend wel gelijk een melding gemaakt van deze "Ronasis". Lijjkt me verstandig dat die dan ook verwijderd wordt zodat er niet meer slachtoffers bijkomen.
Yup, melding van gemaakt bij de politie en een mail naar Tweakers zelf van wat er nu precies gaande is. Hopelijk word die h****r gebanned van Tweakers en zien we hem nooit meer terug.

Achja is gebeurd, melding is gemaakt en misschien rolt er over 2 jaar (als er wat gebeurd met de aangifte(n) nog wat uit. Als de politie ooit zo ver komt uiteraard :') Zit er gelukkig financiël warmpjes bij dus ik ga zo maar een nieuwe 970 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Syneast schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:01:
Ik zie dat het profiel van onze vriend ook nog actief is.
Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotLikeTheOther

NotLikeTheOther

Hartelijk bedankt Gambieter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Niet online
Ik zie dat ik de enige ben van zijn huidige oplichtersronde die een melding heeft gemaakt op opgeletopinternet.nl

Hoe meer meldingen hoe beter lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Via tweakers nog wel, jammer. Ook ooit eens 150 kwijtgeraakt voor een videokaart. Kan tweakers het ip niet even opvragen? Die gast wordt toch niet gepakt en de bank interesseert het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Manke op 03-08-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotLikeTheOther

NotLikeTheOther

Syneast schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:59:
Ik zie dat ik de enige ben van zijn huidige oplichtersronde die een melding heeft gemaakt op opgeletopinternet.nl

Hoe meer meldingen hoe beter lijkt me?

Ik wacht nog steeds tot mijn account is goedgekeurd...

En inderdaad, ik acht de kans van slagen voor de politie helaas vrij klein. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrebenjamins
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik kan er ook over meepraten, heb €186,95 overgemaakt naar het zelfde rekeningnummer en exact hetzelfde met het telefoongesprek dat hij terughoudend was omdat hij opgelicht zou zijn. K kreeg net een mail van tweakers dat het om een oplichter ging, en k ga morgen aangifte doen en melding maken op opgelichtopinternet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotLikeTheOther

NotLikeTheOther

Rot voor je man, hopelijk melden meer mensen zich als ze opgelicht zijn door dit figuur.

Net een post geplaatst en alles doorgestuurd naar fraude@knab.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonstone
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:55
Heb ook net hetzelfde voor. GTX970 besteld (zelfde advertentie) en niets meer gehoord. Ik ga ook aangifte doen bij de politie.

[ Voor 9% gewijzigd door xonstone op 05-08-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Niet online
xonstone schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:56:
Heb ook net hetzelfde voor. GTX970 besteld (zelfde advertentie) en niets meer gehoord. Ik ga ook aangifte doen bij de politie.
Heeft hij ondertussen een nieuwe account aangemaakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonstone
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:55
Nee, zelfde account. Betaald op 01/08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,

Stomme suggestie, maar copy paste dat nummer eens in de zoekbalk van facebook? De kans is aanwezig dat je er een profiel achter vind.

Iedereen die hun 06 nummer erin zet voor 'security' is tevens daarop ook vindbaar net zoals hun email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Helaas teveel oplichters die het verpesten voor de nieuwe verkopers.

Ik heb zelf onlangs 2 x gtx970 verkocht via de V&A. Eerste keer voor mij ook. Gelukkig was de persoon goud eerlijk en gaf mij het geld zelfs toen ik zei van wacht even totdat ik thuis foto's maak.

Ik zelf heb me adres, mobielnr enz gegeven. Zei via whatsapp ik makkelijk foto's en bewijs kan doorzetten. Tevens bewijs van verzendbon met verzekerd vervoer tot 5.500€.

Het kan ook eerlijk ook voor de nieuwe verkopers zoals ik. Zwaar irritant als zulke gasten de zuur verdiende centen van anderen moet stelen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Pagina: 1