Ik zie dat deze nog te koop staak op de website van microsoft http://www.microsoftstore...anbod/productID.288573500 . Dit is een stuk goedkoper dan Windows 10, maar ik vroeg me af of dit een volledige versie beslaat, op het eerste zicht lijkt van wel, maar er wordt voornamelijk gepraat over upgraden, en ik zoek een windows die ik kan installeren op mijn net gebouwde PC. Bevat deze versie dus gewoon een productcode die ik kan gebruiken met een boot USB'tje?
Ik denk even heel simpel.
Ja het is een complete versie maar mag je alleen kopen / gebruiken als je student bent
Ja het is een complete versie maar mag je alleen kopen / gebruiken als je student bent
Ik ben student aan de UGent, dus dat zit wel goed denk ik. Maar omdat er staat dat je een .exe moet downloaden wist ik niet zeker dat het hier ging om een volledige liscentie of om een upgrade van 7 naar 8.1 Pro o.d..hhoekstra schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:37:
Ik denk even heel simpel.
Voor deze studentenkorting moet voorafgaand aan de aanschaf de studentenstatus worden geverifieerd. Maximaal één (1) exemplaar van dit artikel per periode van 12 maanden.*
Verwijderd
Vaak heeft een uni een eigen verkooppunt van software (en hardware) voor studenten.Consecro schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:41:
[...]
Ik ben student aan de UGent, dus dat zit wel goed denk ik. Maar omdat er staat dat je een .exe moet downloaden wist ik niet zeker dat het hier ging om een volledige liscentie of om een upgrade van 7 naar 8.1 Pro o.d..
Inderdaad, of zelfs gratis msdn licentie's, dat is helemaal mooi, win server/ win 10 for freeVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:45:
[...]
Vaak heeft een uni een eigen verkooppunt van software (en hardware) voor studenten.
Via surfspot is het (voor een Nederlandse student) mogelijk om een Windows (upgrade) licentie aan te schaffen voor iets meer dan 2 tientjes. Echter, dat is voor een duur van 1 jaar en dat is uiteraard verre van praktisch voor een OS (zeker als je bijna je studie gaat afronden). Dan lijkt het toch aantrekkelijk om bovenstaand product aan te schaffen
Dat één jaar kun je met een bak zout nemenjurianv schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:58:
Via surfspot is het (voor een Nederlandse student) mogelijk om een Windows (upgrade) licentie aan te schaffen voor iets meer dan 2 tientjes. Echter, dat is voor een duur van 1 jaar en dat is uiteraard verre van praktisch voor een OS (zeker als je bijna je studie gaat afronden). Dan lijkt het toch aantrekkelijk om bovenstaand product aan te schaffen
Na 1 jaar heb je gewoon een illegale versie. Als je dat goed genoeg vindt, waarom dan verder kijken dan willekeurige torrent-site?Wietsee. schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:15:
[...]
Dat één jaar kun je met een bak zout nemen. Blijft gewoon werken.
Zelfde met meeste studenten versies, als je student af bent dan is die versie illegaal.
Dat er minder actief op gecontroleerd wordt betekent nog niet dat het legaal is.
Ik heb voor de zekerheid nog eens mijn Dreamspark account nagekeken en het enige wat in de buurt komt van een windows liscentie is "Windows 8.1 Embedded Industry Pro", ik weet niet in hoeverre dit bedoel is voor desktop gebruik, en vind ook geen informatie terug over eventuele upgrades naar Win 10.
Ik heb een jaar geleden een volledige Windows 8.1 studentenlicentie gekocht bij Microsoftstore. Die waar je naar linkt dus. Gewoon mijn schoolemail opgegeven en ik kon zonder problemen die licentie kopen en ik heb nu geupgrade Windows 10.
Alsof jij voor iets opnieuw gaat betalen, terwijl je het al hebt en destijds gewoon legaal hebt aangeschaftGomez12 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:26:
[...]
Na 1 jaar heb je gewoon een illegale versie. Als je dat goed genoeg vindt, waarom dan verder kijken dan willekeurige torrent-site?
Zelfde met meeste studenten versies, als je student af bent dan is die versie illegaal.
Dat er minder actief op gecontroleerd wordt betekent nog niet dat het legaal is.

Misschien ff handig voor de duidelijkheid: wordt die licentie (via surfspot) na één jaar aangemerkt als illegaal (dus niet geactiveerde Windows) of is het illegaal omdat je eigenlijk weer moet betalen (maar Windows blijft geactiveerd)?Wietsee. schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:41:
[...]
Alsof jij voor iets opnieuw gaat betalen, terwijl je het al hebt en destijds gewoon legaal hebt aangeschaft.
Licentie is gewoon te allen tijde weer toe te passen en te activeren.jurianv schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:52:
[...]
Misschien ff handig voor de duidelijkheid: wordt die licentie (via surfspot) na één jaar aangemerkt als illegaal (dus niet geactiveerde Windows) of is het illegaal omdat je eigenlijk weer moet betalen (maar Windows blijft geactiveerd)?
Kortom, voor een prikkie (iets meer dan 2 tientjes) een levenslange upgrade naar Windows 8.1 Pro (en natuurlijk dan ook 10 Pro)Wietsee. schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:54:
[...]
Licentie is gewoon te allen tijde weer toe te passen en te activeren.
Kun je met zo'n upgrade key van Surfspot ook gewoon een verse installatie activeren?
ja dat kan hier heb je alleen een registerwijziging voor nodig om te activeren. je installeert eerst de 30 dagen trial (zonder de code op te geven bij de installatie).
je gaat in het register naar de volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/MediBootInstall en verandert de waarde naar 0.
vervolgens ga je naar CMD (liefst elevated) en typ hier slmgr /rearm
er word vervolgens gevraagd om een herstart welke je doet.
hierna kun je het product met succes activeren met een upgrade key.
je gaat in het register naar de volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/MediBootInstall en verandert de waarde naar 0.
Battle.net ID: Nirrilith#2845
TopNirrilith schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:13:
ja dat kan hier heb je alleen een registerwijziging voor nodig om te activeren. je installeert eerst de 30 dagen trial (zonder de code op te geven bij de installatie).
MBO of voortgezet onderwijs.
Grappig, ik heb dit van mijn oude school (VO) zit nu op het HBO
wellicht illegaal, maar de key wordt bij microsoft gewoon als valid accepted...Gomez12 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:26:
[...]
Na 1 jaar heb je gewoon een illegale versie. Als je dat goed genoeg vindt, waarom dan verder kijken dan willekeurige torrent-site?
als ze het dan echt WILLEN enforcen van een jaar zouden ze voor dit soort licenties gewoon een special KMS server moeten fixen, war die serials in staan met een expiration date...
Pagina: 1