Toon posts:

Game PC 1600 - 1800 EUR - FutureProof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vriendelijk dank voor uw tijd. Ik ben van plan een zelf samengestelde desktop PC (incl. montage) voor rond de 1800 euro te bestellen bij een bekende Nederlandse computer webwinkel.
Een jaar of 10 geleden heb ik zelf een computer gebouwd, sindsdien ben ik niet meer up to date wat betreft de specificaties en compatibiliteit.

Wat vind u van de hieronder samengestelde computer?
Welke onderdelen zou u veranderen, en om welke reden?
Wat is de beste +/- 600 euro videokaart?
Wat zijn de beste 16GB geheugen modules in deze prijsklasse?
Zijn alle gekozen onderdelen compatibel met elkaar?
Of zijn er betere alternatieven in dezelfde prijsklasse?

De hieronder samengestelde computer incl. montage kost bij de betreffende webwinkel 1800 euro. Mijn doel is een Game PC te kopen (alleen kast) om mee te gamen op mijn Philips Ultra HD 3DTV (1600 -1800 euro) Ik wil graag de beste prijs/prestatie verhouding binnen dit budget. Ik ga de computer inclusief montage aanschaffen en accepteer dat ik daardoor niet de beste prijs per onderdeel betaal afgezien van de montage kosten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op hoge resolutie, fotobewerking, in de toekomst misschien videobewerking. Ik wil graag dat de computer in staat is nog jaren een goede prestatie te leveren in de nieuwste games. Ik ben benieuwd wat de huidige mogelijkheden en toekomstige mogelijkheden zijn wat betreft 3D gaming, ik heb begrepen dat Nvidia hierin de voorkeur geniet?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben bereid ongeveer 1800 euro uit te geven, zonder toebehoren, inclusief montage en Windows.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Philips 55PUS9109 Ultra HD 3D LED TV + Philips Hue, netwerk en externe schijf, Onyo versterker en speakers.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geld en advies van de Tweakers leden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Nvidia en Intel. Nvidia vanwege de benchmarks en eventuele 3D mogelijkheden. Intel omdat ik vermoed dat die kwalitatief het best is. Ik denk niet van deze voorkeuren af te wijken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast komt naast mijn Tv meubel te staan dus het zou fijn zijn als de kast er mooi uitziet. Ik vind het niet erg om een grote kast te hebben zeker niet als dit uitbreidingsvoordelen met zich meebrengt. Het zou wel prettig zijn al de PC relatief stil is. Ook zou ik graag mogelijkheden hebben om de computer in de toekomst te kunnen upgraden. Daarbij denk ik aan SLI, ik weet echter niet in hoeverre dit interessant is.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1322818296.jpeg

Ga je overklokken?
Nee. ik vind het echter wel belangrijk dat de onderdelen hoge prestaties leveren.

Hartstikke bedankt voor uw suggesties en advies.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 355,95€ 355,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 145,95€ 145,95
1EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0€ 544,-€ 544,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 71,-€ 71,-
1NZXT Crafted Series Phantom 410 Wit€ 92,80€ 92,80
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 79,99€ 79,99
1Adata XPG Gaming V2.0 AX3U2600W8G11 (goud)€ 126,51€ 126,51
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,25€ 12,25
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Crucial MX200 M.2 60mm 250GB€ 108,02€ 108,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.612,42

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:36
Tja, je zegt dat je ook wilt fotobewerken, dus een i7 zou erin kunnen. Ik vermoed echter dat je die i7 hebt gekozen om meer 'future proof' te zijn, want die toon hoor ik meer in je post.
Als het vanwege het eerste geval is, prima. Is het vanwege het twee: zonde van je geld. Je kunt veel beter of 3 of 4 jaar even je CPU upgraden met de 100 euro die je overhoudt als je nu gewoon een i5 neemt.

Waarom heb je dat bobo genomen? Kan easy 30 euro vanaf. Je GPU laat ik even ter beoordeling aan andere Tweakers over.
Wat is het verhaal met de RAM? Van mijn kant lig idem als voor de CPU; voor gamen heb je er niks ana. Daarnaast is het relatief duur, maar dat heb je misschien voor de kleur gedaan?
De SSD zou ik zelf ook niet nemen, zou gewoon de simpele Crucial BX nemen (maar scheelt maar een paar tientjes). Ik zou met dit budget dan wel lekker een 500GB nemen.

Je voeding is echt een no-go. Een GPU van 600 euro, en een voeding van vier tientjes? Dat is vragen om problemen, je PSU kan je hele pc slopen. Neem liever een degelijk merk; Seasonic, Cooler Master, etc. En 600W is ook wat veel, met 450 hou je ook ruim over.

Valt wat mij betreft nog aardig wat aan te sleutelen om meer bang for buck te krijgen! Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reactie. Ik wil graag benadrukken dat ik niet erg bekend meer ben in de materie. De i7 heb ik inderdaad niet alleen gekozen vanwege snellere laadtijden bij fotobewerking. Wat ook meespeelt in mijn overweging voor de i7 en 16GB RAM is dat ik er op de videokaart na in de toekomst (5/6 jaar) liever niet aan wil sleutelen. Ik heb bij de geheugenmodules gekeken naar klokfrequentie, ik weet niet of dat een goede referentie is. Updated: voeding.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 20:21 ]

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geld en advies van de Tweakers leden.
Geld: haha dat is een leuke,
advies: tuurlijk, of moet ik daar dan weer geld voor vragen :)

Tja je kunt wel het een en ander besparen. Vooral op mobo en geheugen. WWAS heeft dat ook al genoemd. Ik zou nog wel een aftermarket koeler aanraden. De reden daarvan is dat je zelf aangeeft dat je een relatief stil systeem wilt. De stockkoeler op de 4790K is alles behalve stil!

Dan nog iets foto en video bewerken, dat ga je toch niet doen op je tv scherm lijkt mij? Of is dit ook echt zoals je noemde voor de toekomst. Waarbij je dan in de toekomst een goed dedicated scherm gaat aanschaffen.
In dat geval raad ik je aan om eens te kijken hoever je voor nu komt met een I5 4460 + 8GB ram en non oc mobo setup komt. Dan kun je mocht dit toekomstvehaal daadwerkelijk uitgevoerd worden altijd later uitbreiden. De schrijfwijze van je topic doet vermoeden dat je niet professioneel gaat bewerken (je schuift immers vooruit) en in dat geval zal de setup die ik noem ruim voldoende zijn en veel goedkoper.

Het is verstandiger om nu 1200 euro uit te geven en ''in de toekomst'' nog eens 600 in plaats van meteen 1800, helemaal gezien je eisen.

Het is maar een tip. Mocht ik ernaast zitten met mijn inschatting dan graag vermelden wat je onder toekomst en foto/video bewerken verstaat.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• StarAlpha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:48
Als je wel persé overclocken wil kan je nog altijd kijken naar een i5 4690k