Versterker analoog of digitale aansluiting ivm toekomst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:40
Beste tweakers,

Ik heb wat vragen en zoek wat advies.

Mijn 2.1 homecinema set heeft het begeven na 5 jaar. Ik ben me gaan oriënteren op iets nieuws en weet dat geen all in one set wordt, want als die stuk haat heb je gelijk niets meer.

Wat doe/wil ik:
Dagelijks gebruik van de set is vooral de radio. Die gaat aan zodra ik wakker ben en staat de hele dag aan.
Het geluid van de TV gaat bij "normale" programma's gewoon via de TV. Echter bij bepaalde programma's zette ik de set erbij aan. Dat is straks ook mijn doel.
Ik heb een AC Ryan mediaspeler waar films, series en concerten op staan. Die wordt regelmatig gebruikt en gaat uiteraard via de set.

Ik heb het e.e.a. gelezen en ben bij een speciaalzaak geweest. Gezien mijn gebruik volstaat een 2.0 systeem.
Mij idee is om de Ziggo media box te gaan gebruiken als radio. In mijn TV zit een CI+.
Vraag: is dit een goed idee of is een tuner beter om aan te schaffen. Luister overigens vaak maar naar één zender.

In mijn zoektocht naar een versterker bleek dat de goedkopere varianten analoge aansluitingen hebben. Op zich is het geen probleem om de TV, ziggo box en mediaspeler analoog aan te sluiten.
De verkoper in de speciaalzaak gaf aan dat het voor de toekomst lastiger wordt om je TV analoog aan te sluiten omdat die aansluitingen er in de toekomst uit gaan.
Mijn TV is 5 jaar oud en stel dat ie er over 5 jaar mee ophoudt, dan kan ik de nieuwe TV mogelijk niet aansluiten. Ik weet echter niet of de verkoper gelijk heeft????
Alternatief is dan om een versterker te zoeken die digitale uitgangen heeft, echter dan gaat het prijskaartje omhoog...

Mijn vraag is wat wijsheid is. Gezien het beperkte gebruik, heb ik niet al teveel eisen. Toch gaan voor een versterker met digitale mogelijkheden?

Oh ja, ben ook van plan een set boekenplank speakers aan te schaffen, waarschijnlijk Dali Zensor 3.

Budget voor de versterker ligt rond de €350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
En welke versterker werd je aangeraden dan?

Kijk ook eens in de pricewatch, voor 350 euro moet je zeker een mooie versterker aan kunnen schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

De TV's hebben nu nog een hoofdtelefoonuitgang, dat zal waarschijnlijk wel zo blijven maar de kwaliteit ervan loopt sterk terug omdat vrijwel niemand het gebruikt. Het gaat steeds meer richting HDMI (ARC).
Een versterker met optische ingang is nu nog zeker een pluspunt, maar ook dat is maar de vraag over vijf jaar.
Met de huidige stand van zaken: Onkyo heeft een aantal eenvoudige stereoversterkers met de mogelijkheid. Denk bijvoorbeeld aan de TX-8020 en TX-8050 (die laatste, nieuwere versie, heeft ook netwerk mogelijkheden voor Airplay, Spotify, LAN etc).
Voor HDMI (ARC), en daarmee nog wat meer toekomstzekerheid (5 jaar is lang ;)) kom je toch meer bij surroundversterkers uit. Die kun je prima in 2.0 opstelling gebruiken en bieden ook voordeel qua timing geluid/tv en extra instellingen. Ook die vindt je voor €350 makkelijk (Denon X1100 bijvoorbeeld)

[ Voor 34% gewijzigd door mr.paaJ op 02-08-2015 19:06 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop een simpele receiver met netwerkmogelijkheden. Zit een analoge tuner op en dankzij webradio ook tig digitale kanalen. Heb je je ziggo box niet eens nodig.
Dan heb je een 5.1 of zelfs 7.2 apparaat, maar die doen het ook prima in stereo. Begin je met twee speakers en kun je uitbreiden mocht je dat willen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou eerlijk gezegd ook zeggen dat surround receivers met een digitale ingang inmiddels wel goedkoper zijn dan stereo versterkers. Een nette pioneer receiver heb je al voor < 200 euro dacht ik zo. Heb je alles.

Da's het voordeel van grote oplagen, daar wordt alles goedkoper van :).

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 02-08-2015 20:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
@allen: bedankt voor de reacties.

M.b.t. de surround receivers heb ik me een beetje laten leiden door de verkoper.
Zijn stelling was dat voor hetzelfde geld een versterker meer en betere kwaliteit biedt dan een surround receiver.
Ik was namelijk eerst aan het kijken naar surround receivers. Misschien toch mn focus verleggen naar surround receivers. Voor mijn budget zijn er genoeg te vinden, wordt nog een lastige keuze eventueel, maar misschien iets meer future proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Maak voor jezelf een lijst met benodigdheden. Aan twee optische ingangen heb je nu genoeg. Meestal zitten er wel meer ingangen op, biedt ruimte voor de toekomst. Indien een receiver ook internetradio heeft is je wishlist aardig compleet. Ik denk dat overigens vrijwel alle reveivers met netwerk aan je wensen voldoen.
Je zou ook op marktplaats kunnen kijken, wordt vaak ook het een en ander aangeboden.
Dat een stereo versterker meer waar voor je geld biedt op geluidsgebied dan een surround is trouwens niet waar.

[ Voor 12% gewijzigd door Irminsul op 02-08-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:32
Zo ingewikkeld is het niet voor dat budget.

Deze is nieuw 400 euro en heeft alle digitale en analoge aansluitingen die je zou willen:
http://www.receiverstore....yamaha-rx-v671-zwart.html

Kan je via ethernet ook nog gezellig aansturen en webradio luisteren.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
Irminsul schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:12:
Maak voor jezelf een lijst met benodigdheden. Aan twee optische ingangen heb je nu genoeg. Meestal zitten er wel meer ingangen op, biedt ruimte voor de toekomst. Indien een receiver ook internetradio heeft is je wishlist aardig compleet. Ik denk dat overigens vrijwel alle reveivers met netwerk aan je wensen voldoen.
Je zou ook op marktplaats kunnen kijken, wordt vaak ook het een en ander aangeboden.
Dat een stereo versterker meer waar voor je geld biedt op geluidsgebied dan een surround is trouwens niet waar.
Gezien het feit dat ik vaak naar dezelfde radiozender luister is internet radio niet echt nodig lijkt me.
Die ene FM zender kan ik ook op mn surround receiver ontvangen.

Volgens mij moet het wel gaan lukken met de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Niet moeilijk doen en gewoon een surround receiver kopen. Dan heb je alle denkbare aansluitmogelijkheden en andere features in huis die je maar kunt wensen.

En een verhuizing naar CEA omdat dit aankoopadvies betreft.
Pagina: 1