Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09-2024
Heb om W10 uit te proberen hem eerst op een oude laptop met W7 (2009) gezet. Overzetten naar W10 werkte perfect (heb de upgrade ipv clean install gedaan), nieuwe videodriver eropgezet, etc. Alleen, nu krijg ik het internet niet meer aan de praat. Heb alles geprobeerd, tot en met de wireless en de modem compleet deïnstalleren (incl drivers) en er nieuwe drivers (voor W8.1) opgezet. Ik krijg in apparaatbeheer echter nog steeds de volgende melding bij zowel de modem als de wireless:

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen om te kunnen worden gebruikt.

Wat doe ik verkeerd? Misschien dat het iets compleet simpels als een internetswitch is die ik via de laptop aan moet zetten, alleen de software daarvoor is uiteraard verwijderd na de upgrade naar W10... Hoe kan ik in dat geval het in W10 handmatig alsnog aanzetten? En heeft iemand nog meer ideeën wat het probleem zou kunnen zijn?

Het gaat om een oude Acer Extensa 7630EZ. Ook gewoon bekabeld internet doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannie1213
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-06 17:37
Beste TBD,

Ik zou zeggen probeer het volgende eens.
Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc
Ga naar je netwerkkaart, en dubbelklik erop.
Ga naar tabblad Bronnen
Probeer daar handmatig bronnen toe te kennen.

Ik hoop dat het werkt. Want dit is het eerste wat ik mij kan bedenken.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
Beste Sander,

Bedankt voor je antwoord. Het handmatig toekennen van bronnen lukt echter niet. Er staat:

Broninstellingen:
Dit apparaat kan niet genoeg vrije bronnen vinden om te gebruiken.
Als u dit apparaat wilt gebruiken, dient u een van de andere apparaten van dit systeem uit te schakelen.

Dit staat bij zowel de Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet; als de Qualcomm Atheros AR5B91 Wireless Network Adapter (onder het 'tabje' Netwerkadapters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
Niemand verder ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je zou kunnen proberen om de Windows 7 of Windows vista drivers te installeren. Welke drivers heb/had je nu geinstalleerd, op de Asus support pagina staan alleen drivers voor xp/7/vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 14:51
Exact zelfde probleem met mijn Acer Extensa 7630 en upgrade vanaf W7 naar 10. Card reader, netwerkkaart en wifi kaart doen het niet (met zelfde meldingen). Blij dat er een roll-back functie is maar zou toch graag weer upgraden naar W10. Vanuit zoektocht oudere driverversies geprobeerd maar allemaal zonder dat het werkt. Laptop zonder internet is als een dood ding. Tips zijn meer dan welkom.....

[ Voor 22% gewijzigd door PaPi36 op 16-08-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:45
TBD schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:17:
[...] Heb alles geprobeerd, tot en met de wireless en de modem compleet deïnstalleren (incl drivers) en er nieuwe drivers (voor W8.1) opgezet. Ik krijg in apparaatbeheer echter nog steeds de volgende melding bij zowel de modem als de wireless:

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen om te kunnen worden gebruikt.
[...]
Je kunt nog een poging wagen om het Modem in Apparaatbeheer uit te schakelen en te herstarten. Als er inderdaad te weinig bronnen zijn, als in adressen zijn op, zou dat wat vrij kunnen maken. Ik ga er even vanuit dat je het Modem niet gebruikt. (Wie wel trouwens?)

Mocht het in Apparaatbeheer niet werken kun ook nog hetzelfde proberen in het BIOS.

[ Voor 5% gewijzigd door Crahsystor op 16-08-2015 11:49 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
Ik heb dit probleem bij een andere laptop. Dat is een laptop van 3 jaar oud waar eerst W7 opstond. Geupdate, geen internet verbinding meer. Ligt nu al een dikke week bij de computer winkel en ook hun komen er niet uit. Want er is niks kapot, en alles al opnieuw geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 14:51
Crahsystor schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:48:
[...]
Je kunt nog een poging wagen om het Modem in Apparaatbeheer uit te schakelen en te herstarten. Als er inderdaad te weinig bronnen zijn, als in adressen zijn op, zou dat wat vrij kunnen maken. Ik ga er even vanuit dat je het Modem niet gebruikt. (Wie wel trouwens?)

Mocht het in Apparaatbeheer niet werken kun ook nog hetzelfde proberen in het BIOS.
Neem aan datTBD met Modem de Netwerkkaart bedoelde ;-) Uitschakelen en weer inschakelen geeft helaas geen oplossing. Systeem vraagt dan om herstart en na herstart zijn alle drie de devices nog steeds met foutmelding. Ik twijfel ook of het echt een driver probleem is. Mn oude desktop geupgrade van W7 naar 10 en dat ging zonder enige problemen, Zelfs met een oude externe Sitecom wifi dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
PaPi36 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:51:
[...]

Neem aan datTBD met Modem de Netwerkkaart bedoelde ;-) Uitschakelen en weer inschakelen geeft helaas geen oplossing. Systeem vraagt dan om herstart en na herstart zijn alle drie de devices nog steeds met foutmelding. Ik twijfel ook of het echt een driver probleem is. Mn oude desktop geupgrade van W7 naar 10 en dat ging zonder enige problemen, Zelfs met een oude externe Sitecom wifi dongle.
Inderdaad, bedoel de netwerkkaart ermee ;) (die dan aangegeven staat als modem).

Denk nu niet dat het iets met de drivers te maken heeft, heb voor zover ik weet alles geprobeerd daarmee wat er te proberen valt... Wellicht een fout in W10? Maar ja, probeer dat maar eens te updaten zonder internetverbinding...
Pagina: 1