Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik zit momenteel op een mooie camping in Overijssel. Bij aankomst op de camping ontdekte ik tot mijn grote vreugde dat er een wifi-hotspot is. Jammer genoeg bleek even later dat het signaal daarvan nét niet sterk genoeg is om er in en naast de caravan gebruik van te maken met mobiele telefoons en dergelijke. Dus vatte ik het idee op om een soort super-range-extender te "knutselen". Het idee is heel simpel:
• Men neme een repeater met 1 of 2 (RP-)SMA-aansluitingen
• Men neme een 16dBi Yagi Antenna van de HakShop
• Men sluit bovengenoemde componenten op elkaar aan

Het idee is dus om de repeater met behulp van die enorme antenne het verzwakte wifi-signaal te laten versterken tot een signaal dat bruikbaar is voor smartphones en dergelijke.

Ik liep echter tegen een probleem aan: ik ben geen expert op het gebied van repeaters en ik kon nou niet uitvogelen welke repeater/range extender ik voor dit doel het beste kan gebruiken. Ik zie veel range-extenders met een ethernet-aansluiting, en ik weet niet of die ook zonder input op die ethernetpoort kunnen functioneren. :S Ik heb gekeken naar de TP-Link TL-WA860RE, maar daar lijken de antennes aan vast te zitten. Hetzelfde gold voor de Netgear AC750 WiFi Range Extender EX6100. Toen zag ik de EnGenius ECB-350 High Power Wireless-N Gigabit Access Point, maar die is weer enigzins duur. Bovendien weet ik niet in welke van de 2 aansluitingen ik die Yagi-antenne moet prikken.

Kortom: op welke range extender kan ik die antenne aansluiten zodat ik op de camping (nu en in de toekomst) op een simpele manier het wifi-bereik van de hotspot kan uitbreiden tot m'n caravan?

Alvast hartelijk bedankt :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannie1213
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 10:24
Beste MasterPrutser,

De Netgear en TP-Link zien er beide prima uit. Echter denk ik persoonlijk dat beide vaste antennes hebben. Dat ik kan zien bij je Yagi Antenne kan zien heeft deze zelf ook een extender (Weet ik niet zeker, heb even snel gekeken.) Echter raad ik zelf niet zomaar TP-Link's aan. Heb zelf liever Netgear, vind ik stabieler. En fijner in de instellingen. Je EnGenius ziet er ook goed uit, ondanks de prijs. Deze heeft wel als pluspunt dat deze losse antenne's heeft.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:51
Dat gaat zo niet lekker werken.

We krijgen hier veel campers, en wat zij over het algemeen gebruiken is een Wifi Repeater met USB ingang, en daarop een USB antenne.

Deze zie ik veel gebruikt worden: http://www.ebay.com/itm/L...-KA-Antenna-/331310409611

De meesten hebben er een OMNI op zitten, maar een Yagi kan natuurlijk ook.

Bijvoorbeeld http://www.ebay.de/itm/51...56635?hash=item485f3e311b

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-06 15:06
ECB350 werkt prima voor jouw doel, maar de meesten gebruiken inderdaad een combi van een antenne en daarbij een losse router.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
1 Router in client mode... Die ontvangt het signaal van de wifi hotspot
met een richtantenne. Een cantenna werkt prima

1 Route in Access point mode...Die lust het signaal lokaal weer door.

Budget en mooi aan te passen is de TP-Link ND1043 als je die op de kop kan tikken.

DIY: http://www.instructables....tenna-build-with-a-stand/

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06 17:38

ShadowAS1

IT Security Nerd

Van wat ik zo snel zie, zijn jouw antennes richtantennes, dwz, dat jij precies in de beam van je antenne moet staan om signaal te krijgen.

Ik zou persoonlijk voor die enGenius gaan, zou goed zat moeten zijn.

En waar wil jij die extender neer gaan zetten? Als jij in en rondom die camper geen signaal hebt, dan heeft jouw extender dat ook niet.

Dan kun je wel zo'n krachtige zendantenne hebben, maar dan moet het signaal ook nog steeds daar komen, en dat word niet sterker uitgezonden door een grotere antenne op jouw kant te prikken.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 606806

Je moet de richtantenne met gain dan ook gebruiken om het signaal van de (zwakke) camping WiFi op te ontvangen. T.o.v. een rondstraal antenne heb je 15-18dB meer signaal.
Tijdens het zenden heb je t.o.v. je zendvermogen van 40mW ook 18 dB meer richting camping WiFi zodat het ook weer ontvangen kan worden.
Het vermogen en de gevoeligheid van je extender is voldoende voor al je apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MasterPrutser schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:15:
Ik liep echter tegen een probleem aan: ik ben geen expert op het gebied van repeaters en ik kon nou niet uitvogelen welke repeater/range extender ik voor dit doel het beste kan gebruiken.
Genoeg voorbeelden toch? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1