Toon posts:

Windows 8.1 oem opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een windows 8.1 laptop die voorgeinstalleerd was dus een oem versie kan ik nou met de windows 8.1 media creation tool opnieuw installeren zonder code of moet ik mijn code op gaan zoeken en die tijdens de installatie weer invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is wel de bedoeling dat je zelf een beetje moeite doet, Youriyo20. Wat vond je toen je exact deze vraag in de balk van je favoriete zoekmachine typte?

Maar om jouw topic niet volledig waardeloos te maken voor mensen die wél de zoekmachine gebruiken: Windows 8.1 OEM heeft de key in de Unified Extensible Firmware Interface (UEFI, opvolger van het BIOS) opgeslagen. Je hoeft de key dus niet opnieuw in te voeren bij de installatie van dezelfde versie van Windows 8.1.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Er zijn gewoon programma's waarmee je je key kunt uitlezen (even op google kijken)

En dan moet je inderdaad met die media creation tool de juiste versie kiezen en een stikje/dvd maken.
Je kan zonder een key in te voeren gewoon door de installatie komen en indien nodig later nog de key invoeren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:37:
Het is wel de bedoeling dat je zelf een beetje moeite doet, Youriyo20. Wat vond je toen je exact deze vraag in de balk van je favoriete zoekmachine typte?

Maar om jouw topic niet volledig waardeloos te maken voor mensen die wél de zoekmachine gebruiken: Windows 8.1 OEM heeft de key in de Unified Extensible Firmware Interface (UEFI, opvolger van het BIOS) opgeslagen. Je hoeft de key dus niet opnieuw in te voeren bij de installatie van dezelfde versie van Windows 8.1.
ik had het opgezocht maar kreeg alleen maar hoe je het moest installeren en niet of ik nou een key nodig had of niet maar toch beide bedankt:)