Toon posts:

Powerline, netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Draadloze internetadapter/powerline/netwerkkaart?

Wat is je budget?
max €80,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windowx 8.1 desktop.

Ik had dus eerst een powerline van kpn maar sinds kort doet die het niet/niet goed meer dus ik denk dat deze kapot is en ben nu dus opzoek naar iets nieuws. Kabel is hier geen optie en ik zou het liefst niet meer powerline willen omdat je dan met stopcontacten gepruts zit. Als het echt veel sneller is dan bijv. een netwerkkaart met antenne of iets in die richting wel maar dat weet ik dus niet precies. De computer staat een kleine 10 meter van de modem af.

Als iemand hier ervaring mee heeft of hierbij zou kunnen helpen, graag

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
WiFi dongle of Wifi PCi kaart zou ik altijd verkiezen boven porwerline

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
Hoeveel verdiepingen/muren zit er tussen? Welke modem/router gebruik je?

En hoeveel mbps wil je bereiken. En is de snelheid van je powerline minder? Of valt hij weg? En uiteraard wat heb je zelf gevonden?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
Breezers schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:20:
WiFi dongle of Wifi PCi kaart zou ik altijd verkiezen boven porwerline
Bij mij juist omgekeerd :) .

Maar dat kan ook komen omdat ik juist goede ervaring heb powerline.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een netwerkkaart met antenne heet 'WiFi' :+

Maargoed, een kabel trekken is geen optie en je wil van Powerline af...
Als je modem WiFi heeft, dan is de enige optie die overblijft WiFi.
Theoretisch bereik van 100 meter, wat je in de praktijk in de verste verten niet haalt. Plus gevoelig voor verstoring van andere spullen die in de 2,4Ghz frequentieband werken.
Gezien iedereen WiFi heeft tegenwoordig, is er dus verstoring bij de vleet. Alleen al van je eigen spullen. Smartphone, tablet, smartTV, PC's en laptops, bluetooth apparaten (zoals een telefoonheadset of smartwatch).
Draadloze baby-monitors (voor 't geval je een ukkie hebt) zijn trouwens notoir. Die kunnen echt verschrikkelijk storen op de 2,4Ghz band.
En je hebt vast ook buren. Die hebben ook allemaal wel WiFi apparatuur in huis.

Uiteraard is er nog WiFi op 5Ghz, dat is nog vrij nieuw en lang niet iedereen heeft dat. Maja, over een jaar heeft iedereen een nieuwe modem/router en is de meeste apparatuur er geschikt voor, dus dan heb je hetzelfde probleem weer.
Plus dat 5Ghz WiFi problemen heeft met muren en plafonds. Die beperken de afstand en snelheid behoorlijk meer als op 2,4Ghz.

Daarbij hebben 9 van de 10 Wifi kaartjes voor desktops de antennes direct achterop zitten. Die zitten dus direct naast een grote metalen bak (je computer) die enorm veel van het signaal absorbeert.

Anyway, je kan WiFi proberen, ik ben er geen fan van (wegens bovengenoemde redenen), maar zolang het een beetje rustig is op de 2,4Ghz en/of 5Ghz frequentieband, kan je daar prima snelheid mee halen. Niet zo snel als een goede Powerline set, maar snel genoeg voor de meeste toepassingen.
Zorg dan wel dat je nog even een antenne op z'n eigen voet en een kabeltje regelt. (of meerdere, als je een kaartje koopt met meer als 1 antenne).

Koop je een WiFi USB stickie, koop er dan een USB verlengkabel bij en hang het ding weg van de computer.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 02-08-2015 16:28 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:20:
Hoeveel verdiepingen/muren zit er tussen? Welke modem/router gebruik je?

En hoeveel mbps wil je bereiken. En is de snelheid van je powerline minder? Of valt hij weg? En uiteraard wat heb je zelf gevonden?
Het gaat om Ubee EVW 3200 en die staat in de meterkast onder aan de trap, boven aan de trap is mijn kamer, dus 1 muur en de deur van de meterkast

Snelheid is minder en nooit zo hoog geweest als dat van de normale wifi/ 5.4 GHz. Voordat de powerline het dus helemaal niet meer deed kreeg ik 10-20mbps en op mn laptop 40. Sinds een tijdje is het steeds gezeur ermee, geen stabiele connectie, wegvallen etc.

Ik had zelf een pci kaartje met een antenne aan een kabeltje gezien maar kan dat zo 1 2 3 niet opzoeken op MN mobiel

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:23:
Een netwerkkaart met antenne heet 'WiFi' :+

Maargoed, een kabel trekken is geen optie en je wil van Powerline af...
Als je modem WiFi heeft, dan is de enige optie die overblijft WiFi.
Theoretisch bereik van 100 meter, wat je in de praktijk in de verste verten niet haalt. Plus gevoelig voor verstoring van andere spullen die in de 2,4Ghz frequentieband werken.
Gezien iedereen WiFi heeft tegenwoordig, is er dus verstoring bij de vleet. Alleen al van je eigen spullen. Smartphone, tablet, smartTV, PC's en laptops, bluetooth apparaten (zoals een telefoonheadset of smartwatch).
Draadloze baby-monitors (voor 't geval je een ukkie hebt) zijn trouwens notoir. Die kunnen echt verschrikkelijk storen op de 2,4Ghz band.
En je hebt vast ook buren. Die hebben ook allemaal wel WiFi apparatuur in huis.

Uiteraard is er nog WiFi op 5Ghz, dat is nog vrij nieuw en lang niet iedereen heeft dat. Maja, over een jaar heeft iedereen een nieuwe modem/router en is de meeste apparatuur er geschikt voor, dus dan heb je hetzelfde probleem weer.
Plus dat 5Ghz WiFi problemen heeft met muren en plafonds. Die beperken de afstand en snelheid behoorlijk meer als op 2,4Ghz.

Daarbij hebben 9 van de 10 Wifi kaartjes voor desktops de antennes direct achterop zitten. Die zitten dus direct naast een grote metalen bak (je computer) die enorm veel van het signaal absorbeert.

Anyway, je kan WiFi proberen, ik ben er geen fan van (wegens bovengenoemde redenen), maar zolang het een beetje rustig is op de 2,4Ghz en/of 5Ghz frequentieband, kan je daar prima snelheid mee halen. Niet zo snel als een goede Powerline set, maar snel genoeg voor de meeste toepassingen.
Zorg dan wel dat je nog even een antenne op z'n eigen voet en een kabeltje regelt. (of meerdere, als je een kaartje koopt met meer als 1 antenne).

Koop je een WiFi USB stickie, koop er dan een USB verlengkabel bij en hang het ding weg van de computer.
Oh ik weet niet precies waar de term voor staat ;)

Het is niet dat ik perse van powerline af wil maar in de meterkast zitten 4 sockets en met mijn huidige powerline past het niet super en hier moet je nog een keer. Komt er ook nog bij dat het slomer ging dan normale wifi..

Ik zit echt super dichtbij dat kastje en er zit niet heel veel tussen, laptop (die meestal uit is) mobiel en chromecast. Mijn laptop heeft hier gewoon goeie 5.4Ghz ontvangst dus dat zal verder niet zo'n probleem zijn?

Hetgeen waar ik meer mee zit is of het goed gaat tijdens het spelen van games. Ik hoef niet perse de maximale download snelheid te halen zolang mijn ping maar goed blijft en niet steeds schommelt. In het verleden heb ik namelijk een wifi ontvang dingetje gehad via usb maar dat werkte voor geen meter vandaar ook dit topic om wat advies te krijgen over wat ik het beste zou kunnen kopen in mijn situatie

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:37:
[...]

Oh ik weet niet precies waar de term voor staat ;)

Het is niet dat ik perse van powerline af wil maar in de meterkast zitten 4 sockets en met mijn huidige powerline past het niet super en hier moet je nog een keer. Komt er ook nog bij dat het slomer ging dan normale wifi..

Ik zit echt super dichtbij dat kastje en er zit niet heel veel tussen, laptop (die meestal uit is) mobiel en chromecast. Mijn laptop heeft hier gewoon goeie 5.4Ghz ontvangst dus dat zal verder niet zo'n probleem zijn?

Hetgeen waar ik meer mee zit is of het goed gaat tijdens het spelen van games. Ik hoef niet perse de maximale download snelheid te halen zolang mijn ping maar goed blijft en niet steeds schommelt. In het verleden heb ik namelijk een wifi ontvang dingetje gehad via usb maar dat werkte voor geen meter vandaar ook dit topic om wat advies te krijgen over wat ik het beste zou kunnen kopen in mijn situatie
Ah ja.
Naja, grootste euvel met WiFi op desktops is dat je antenne bij een groot blok metaal zit. Dus dan zal je, ongeacht of je via USB of een PCI insteekkaart werkt, moeten zorgen dat je antennes uit de buurt van de PC gehouden worden.
Dus losse antennes of een USB verlengkabel zijn sterk aan te raden.

Als het met je laptop verder prima snelheid en ping oplevert, dan zou ik dat zeker overwegen.
Blijkbaar is er weinig in de buurt wat op 5Ghz zit, dus weinig verstoring.
Denk dat dat dan wel goed gaat komen, mits je antenne maar uit de buurt van de PC wordt gehouden.

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:50:
[...]

Ah ja.
Naja, grootste euvel met WiFi op desktops is dat je antenne bij een groot blok metaal zit. Dus dan zal je, ongeacht of je via USB of een PCI insteekkaart werkt, moeten zorgen dat je antennes uit de buurt van de PC gehouden worden.
Dus losse antennes of een USB verlengkabel zijn sterk aan te raden.

Als het met je laptop verder prima snelheid en ping oplevert, dan zou ik dat zeker overwegen.
Blijkbaar is er weinig in de buurt wat op 5Ghz zit, dus weinig verstoring.
Denk dat dat dan wel goed gaat komen, mits je antenne maar uit de buurt van de PC wordt gehouden.
Ja als er een beetje een kabel aan zit moet dat dat wel goed komen.
Zit er ook veel verschil tussen zo'n USB dingetje en echt een kaart voor in de PC?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:37:
[...]

Ja als er een beetje een kabel aan zit moet dat dat wel goed komen.
Zit er ook veel verschil tussen zo'n USB dingetje en echt een kaart voor in de PC?
Ja, daar zit verschil in.
USB levert maximaal 500mA stroom bij 5volt. Dat is 2,5watt maximaal. En dat moet gedeeld worden met andere apparatuur op dezelfde USB bus.
Omdat je dus beperkt stroom beschikbaar hebt, is het met USB stickies vaak zo dat ze beperkt zijn in hoeveel stroom ze trekken, en dat heeft direct effect op hoeveel signaal ze kunnen uitsturen.

Een interne PCI/PCIe kaart heeft die beperking niet (of naja, eigenlijk wel, maar de limiet ligt zo hoog dat je je er niet druk om hoeft te maken), waardoor je altijd vol vermogen hebt voor je WiFi signaal.

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:44:
[...]

Ja, daar zit verschil in.
USB levert maximaal 500mA stroom bij 5volt. Dat is 2,5watt maximaal. En dat moet gedeeld worden met andere apparatuur op dezelfde USB bus.
Omdat je dus beperkt stroom beschikbaar hebt, is het met USB stickies vaak zo dat ze beperkt zijn in hoeveel stroom ze trekken, en dat heeft direct effect op hoeveel signaal ze kunnen uitsturen.

Een interne PCI/PCIe kaart heeft die beperking niet (of naja, eigenlijk wel, maar de limiet ligt zo hoog dat je je er niet druk om hoeft te maken), waardoor je altijd vol vermogen hebt voor je WiFi signaal.
Ahha dat dacht ik ook al dat hij waarschijnlijk veel minder stroom krijgt via usb en daardoor veel zwakker is. Dan ga ik sowieso voor intern! Ik had zelf deze dus gevonden lijkt prima voor wat ik wil toch?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:10:
[...]

Ahha dat dacht ik ook al dat hij waarschijnlijk veel minder stroom krijgt via usb en daardoor veel zwakker is. Dan ga ik sowieso voor intern! Ik had zelf deze dus gevonden lijkt prima voor wat ik wil toch?
Lijkt mij helemaal prima.
Prima merk, PCIe dus mooi futureproof, AC (5,4Ghz), ook meteen support voor WirelessDisplay en Bluetooth (handig, even je telefoon koppelen voor n backup oid), externe antenne. Zoiets zou ik ook uitkiezen iig :)

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:15:
[...]

Lijkt mij helemaal prima.
Prima merk, PCIe dus mooi futureproof, AC (5,4Ghz), ook meteen support voor WirelessDisplay en Bluetooth (handig, even je telefoon koppelen voor n backup oid), externe antenne. Zoiets zou ik ook uitkiezen iig :)
Oké mooi :) Gaan we die bestellen bedankt voor de hulp _/-\o_ !

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Ik zou niet aan Powerline beginnen... Als je geen stabiel genoeg stroomnetwerk hebt (iig huis voor 2000) zal het waarschijnlijk vaak genoeg uitvallen, ik spreek uit ervaring! Maar het is je eigen keuze wens je iig veel plezier ermee, laat ons weten hoe het bevalt!

Verwijderd

Topicstarter
hjansen2 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:24:
Ik zou niet aan Powerline beginnen... Als je geen stabiel genoeg stroomnetwerk hebt (iig huis voor 2000) zal het waarschijnlijk vaak genoeg uitvallen, ik spreek uit ervaring! Maar het is je eigen keuze wens je iig veel plezier ermee, laat ons weten hoe het bevalt!
Bevalt prima stuk stabieler en sneller dan wat ik ooit gehad heb in dit huis :)!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:10:
[...]

Bevalt prima stuk stabieler en sneller dan wat ik ooit gehad heb in dit huis :)!
Mooi om te horen dat het bij iemand anders wel goed werkt, want bij mij werkt het voor geen ene meter ;(

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-02 21:00
hjansen2 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:24:
[...]

Mooi om te horen dat het bij iemand anders wel goed werkt, want bij mij werkt het voor geen ene meter ;(
Ik heb nu sinds een week ook ervaring met powerline, ofja, de nieuwe powerlines.

Ik had hiervoor een av500, welke 70mb haalde op mijn pc 2 verdiepingen boven. Heb hier een aansluiting van 200mb. 70 mb vond ik prima als het maar goed werkte. Helaas..

Die av500's waren zeer instabiel. Heel vaak een hele hoge ping, geen reactie van de router of communicatie terug.

Zag vorige week hier op v&a devolo dlan 1200+ voor een leuke prijs staan. Ik ben toen reviews gaan opzoeken en was ervan overtuigd dat het een veel stabielere netwerk zou geven.

Maar het gaf meer. Ik krijg nu de volle 200mbps door het stroomnet, met een ping van 1ms naar de router. Op de av500 was dat 7-8..

Ik heb tot nu toe geen enkele keer onderbrekingen gehad. Het werkt super. Alsof ik een kabel naar mijn pc heb getrokken.

Blijkbaar hebben de nieuwe powerlines technieken om storingen te onderbreken in het stroomnet, iets met mimo en nog wat andere zaken. Weet er niet veel van maar het doet zijn werk meer dan uitstekend.

Hier staan altijd wel een apparaat of 10 heel de dag aan, tv's, koelkasten, pc's consoles (10 man thuis...) en nog geen enkele keer een onderbreking gehad.

Ik ben er zeer maar dan ook zeer over te spreken.
Pagina: 1