voeding

Pagina: 1
Acties:

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
hey mensen
ik zat is te denken (ja ik kan denken ja :) )
kan dit eigenlijk. je hebt al 1 250w voeding er in zitte en dat je er dan een 2e gewoon onderin je kast erbij legt en daar bijv. je harde schijf en je brander op aan sluit.
en dan nog een vraag hoef je dat dan nie op je moederbord aan te sluiten zodat het zonder problemen werkt?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Waarom zou je dat doen? Je hebt een Pentium 3, geen AMD! Die vreten stroom, P3's vallen wel mee. Ik zou alles gewoon lekker op die bestaande voeding aansluiten. Tweede voeding is alleen maar meer takke-herrie

• kRyPtO
nee het gaat er nie om of ik dat ga doen maar het kwam in 1x in me op. misschien kan ik er namelijk ook iemand mee helpen

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Tuurlijk gaat dat werken. De vraag is alleen: Wat is 't nut :? Je verbruikt 2 keer zo veel stroom, terwijl je t met een voeding makkelijk afkan.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• kRyPtO
ke daar heb je gelijk in maar die gozer zijn ouders willen nie dat er in de pc gekut word |:( echt vage lui.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 17:10 schreef niorg81 het volgende:
Tuurlijk gaat dat werken. De vraag is alleen: Wat is 't nut :? Je verbruikt 2 keer zo veel stroom, terwijl je t met een voeding makkelijk afkan.
Is het nietzo dat er net zoveel stroom wordt verbruikt als de apparaten vragen ? 2 voedingen zullen dus volgens mij niet 2X zoveel stroom gebruiken hoor..

• Cyril

Cyril

it's all in my mind

Op maandag 18 juni 2001 17:18 schreef kRyPtO het volgende:
ke daar heb je gelijk in maar die gozer zijn ouders willen nie dat er in de pc gekut word |:( echt vage lui.
en met een extra voeding in de kast mag het dan opeens wel :? :?
zijn ze bang dat je de andere voeding sloopt of zo?

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Verwijderd

Ik zou er in plaats van nog een voeding erin zetten, die ene vervangen door een 300/350 watt voeding.

• Cyril

Cyril

it's all in my mind

Op maandag 18 juni 2001 17:22 schreef Nightfly het volgende:

[..]

Is het nietzo dat er net zoveel stroom wordt verbruikt als de apparaten vragen ? 2 voedingen zullen dus volgens mij niet 2X zoveel stroom gebruiken hoor..
Oeps.. denk dat je gelijk hebt ja. :o

• kRyPtO
ja hele vage ouders maar ze willen ook geen xtra geheugen want dat gaat nie volgens hun er kan maar 1 reepje in :) ze snappen het nog nie helemaal.
maar dan leg ik hem er in en dan zit ik er nie in te klote en dan vinden ze het wel goed. net alsof ik hem mol >:)

Verwijderd

Eventjes niet over óf er een 2e voeding bij moet..

je wil zo'n 2e voeding toch niet serieus op de bodem van de kast neerleggen ?
stoot je tegen de kast aan is het, $*@kgzzzz oops..dat was het moederbord..
Als je een bigtower hebt kan je de 2e voeding bovenop de ander leggen

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 16:50
Op maandag 18 juni 2001 17:34 schreef Nightfly het volgende:
Eventjes niet over óf er een 2e voeding bij moet..

je wil zo'n 2e voeding toch niet serieus op de bodem van de kast neerleggen ?
stoot je tegen de kast aan is het, $*@kgzzzz oops..dat was het moederbord..
Als je een bigtower hebt kan je de 2e voeding bovenop de ander leggen
1 voeding erin zetten van 400 watt lijkt mij beter. :)

• Cyril

Cyril

it's all in my mind

Op maandag 18 juni 2001 17:36 schreef Nasty.Nate het volgende:

[..]

1 voeding erin zetten van 400 watt lijkt mij beter. :)
Het probleem was volgens mij juist dat die ouders liever niet willen dat er dingen vervangen worden. Maar een 2e voeding zou dan juist wel weer mogen :?

Verwijderd

Ik vraag me trouwens af of dit zo makkelijk werkt. In iedergeval moet je de 2 voedingen met elkaar verbinden lijkt me zodat ze een gemeenschappelijke basis hebben, anders kun je nog wel eens gekke dingen krijgen, stel namelijk dat je HD op de ene voeding zit en je mobo op de andere dan kan het zijn dat ze 2 verschillende spanningen krijgen.. dat communiceert niet zo lekker....

• Cyril

Cyril

it's all in my mind

Op maandag 18 juni 2001 17:46 schreef crashtest het volgende:
Ik vraag me trouwens af of dit zo makkelijk werkt. In iedergeval moet je de 2 voedingen met elkaar verbinden lijkt me zodat ze een gemeenschappelijke basis hebben, anders kun je nog wel eens gekke dingen krijgen, stel namelijk dat je HD op de ene voeding zit en je mobo op de andere dan kan het zijn dat ze 2 verschillende spanningen krijgen.. dat communiceert niet zo lekker....
hmm dat valt wel mee denk ik. Ik ken iemand die een tijdje met zo'n opstelling heeft gewerkt, en dat werkte probleemloos volgens mij.

Verwijderd

Hoe schakel je de tweede voeding dan aan?
Met de atx standaard komt dat signaal van het mobo.

• Cyril

Cyril

it's all in my mind

Op maandag 18 juni 2001 17:59 schreef Taco het volgende:
Hoe schakel je de tweede voeding dan aan?
Met de atx standaard komt dat signaal van het mobo.
Dat is een goede vraag. Ik weet ook niet hoe die vriend van me dat toen heeft opgelost (denk dat je de beide voedingen dan toch op een of andere manier moet verbinden), maar ik weet dat het wel mogelijk is.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 18:13 schreef niorg81 het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Ik weet ook niet hoe die vriend van me dat toen heeft opgelost (denk dat je de beide voedingen dan toch op een of andere manier moet verbinden), maar ik weet dat het wel mogelijk is.
jaja, das nie moeilijk, gewoon groene draad aan zwarte verbinden, bvb door schakelaartje op front!
twee voedingen verbruiken trouwens altijd meer dan één, een voeding heeft sowieso een ruststroom!

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Over dat niet ge-kut aan die computer...

Volgens mij is het veel meer gekut om een extra voeding erin te stoppen dan een niet gebruikt voedingsdraadje opzoeken.

Ik kan met vergissen natuurlijk.

Je moet sowieso nog de IDE kabel aansluiten, dus de kast moet altijd open.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Kwenie of je er wat aan hebt, maar hier is nog een nuttige link van het gebruik van 2 atx voedingen.
2e ATX voeding
Pagina: 1