Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetsnelheid verlagen op een LAN poort

Pagina: 1
Acties:

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 01:34
Voor mijn nichtje heb ik de volgende casus gekregen om de internetsnelheid te regelen op een specifieke LAN poort. Zelf heb ik de instellingen eens doorgelopen maar ik zie niet zo snel een mogelijkheid om dit te realiseren per LAN poort.

Dus heb ik gedacht om dit te regelen per IP-adres aangezien er nu een router aangesloten is aangesloten en ik de mogelijkheid heb om een vast IP-adres er aan toe te kennen. Maar ook deze optie zie ik niet zo snel in de instellingen van de router.

Het gaat overigens om een D-Link DIR600 waarbij het mogelijk is om DD-WRT erop te flashen maar dit wil ik eigenlijk pas als een last resource gebruiken aangezien ik hier zelf nog niet veel ervaring mee heb.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:51
Hmm dat gaat niet heel eenvoudig worden. Van welke snelheid naar welke wil je werken? En dan alleen het internet verkeer neem ik aan, niet ook het netwerkverkeer?
En met welk doel? Misschien zijn er ook andere oplossingen voorhanden. Eén hint kan 'k wel vast geven: QoS.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 01:34
ShitHappens schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:39:
Hmm dat gaat niet heel eenvoudig worden. Van welke snelheid naar welke wil je werken? En dan alleen het internet verkeer neem ik aan, niet ook het netwerkverkeer?
En met welk doel? Misschien zijn er ook andere oplossingen voorhanden. Eén hint kan 'k wel vast geven: QoS.
Ja aan QoS had ik ook gedacht, zodat ik in ieder geval een zeer lage prioriteit aan de poort kan toekennen. Maar deze optie vind ik niet terug in de instellingen.

En ja het is voornamelijk om het internet verkeer. Ze woont namelijk in een buitengebied en bandbreedte is een raar goedje zeg maar. De internetverbinding is gedeeld met de buren en ze hebben de volle bandbreedte niet eens nodig. Dus wilt ze een limiet op de verbinding zetten.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Kun je de poort op 10Mbps half duplex zetten..of is dat al te snel ?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Op de website staat e.e.a. over bijv. QoS. Wellicht kun je hiermee uit de voeten.

www.google.nl

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je wellicht een VLAN op dat poortje configureren waar je de QoS op configureert?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
QoS is niet wat je wil als je wil als je gewoon iemand wil beperken. Dan heb je traffic shaping met traffic control nodig, iets wat met DD-WRT met het tc commando kan. Dat kan dan op IP, MAC, VLAN of Poort basis.

[ Voor 11% gewijzigd door johnkeates op 03-08-2015 18:36 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, aan de andere kant kan je je ook afvragen waarom je de snelheid wil inperken, content filtering is dan wellicht interessanter? :) Snelheidsfiltering maakt het voor iemand die bepaalde content per se wil zien namelijk niets uit (de content komt immers toch wel). Contentfiltering is dan effectiever.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2015 18:55 ]

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
CptChaos schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:54:
Tja, aan de andere kant kan je je ook afvragen waarom je de snelheid wil inperken, content filtering is dan wellicht interessanter? :) Snelheidsfiltering maakt het voor iemand die bepaalde content per se wil zien namelijk niets uit (de content komt immers toch wel). Contentfiltering is dan effectiever.
Hij geeft aan dat het om snelheid in te perken gaat, waarom dan advies mbt contentfiltering geven ? :?
De situatie legt hij netjes uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat doet je zusje exact dat overlast veroorzaakt? En is dat niet op applicatieniveau in te stellen?

Vaak heb je het in een situatie als dit over Bittorrent. Clients hebben vaak per default geen cap op down- maar vooral ook upload. Stel in de client een cap in van ongeveer 50% van de max upload van je verbinding en je hebt nergens meer last van :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1