Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Mejust
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 16:22
Hallo iedereen, mijn Nokia Lumia 800 is helaas overleden, dus ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon.

Wat is je budget?
Max budget is het liefst zo'n €300. Voor een echt heel goede telefoon kan ik nog wel een paar tientjes hoger gaan.

Waarvoor ga ik hem gebruiken
Bellen, smsen, whatsappen, browsen en muziek luisteren. Ook als navigatie en gps. Omdat ik vaak in het buitenland ben, is het belangrijk dat er een goede (gratis) offline navigatie/kaarten app is.

Het is erg belangrijk dat de telefoon stevig is. Ik ben best onhandig en onoplettend, en daardoor hebben elektronische apparaten in mijn bezit behoorlijk veel te verduren.

Als OS wil ik WP of Android hebben. Ik vind de WP interface beduidend beter dan die van Android en iOS, dus op een Android ga ik een app installeren die de WP interface nabootst. Hierom heb ik ook het liefst een oled/amoled scherm.

Als laatste wil ik er een geheugenkaartje in kunnen stoppen, om meer muziek op m'n telefoon kwijt te kunnen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia Lumia 735
Nokia Lumia 730
Samsung Galaxy S5 mini

De Lumia's zijn de meest voor de hand liggende keus, maar ik vind allebei wat aan de grote kant. Ook is de 730 erg lastig te krijgen. De S5 mini is een slag kleiner dan de Lumia's, en water- en stootbestendig, maar van Android weet ik niet hoe het zit met offline navigatie. En hoeveel dat dan mag kosten.

Kan iemand wat zeggen over de offline navigatie op android, of kent iemand nog een suggestie?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Op Android heb je ook de Here offline navigatie zoals op Windows, dus dat maakt niets uit. Wat dat betreft kun je net zo goed Android nemen als Windows Phone.
Grote voordeel van Windows Phone is denk ik de updates die je wel krijgt, en bij Android ?(behalve de vlaggeschip toestellen) veel beperkter uitgerolt worden door fabrikanten.

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Motorola maakt er echt een punt van om al hun toestellen te updaten.
Dus ik zou de Moto G (versie 2015) aanraden.

Voor 199,00 euro een zeer goede telefoon die waarschijnlijk nog wel wat android updates gaat krijgen.

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-11 08:14
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Moto X(2014), die heeft ergens in juni een price-drop gehad. Voor 319 euro heb je een telefoon met Snapdragon 801 en een mooi 5,2' fullhd scherm, echter is de camera niet al te best.