Upgrade desktop PC

Pagina: 1
Acties:

• KoningBaksteen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 19:38
Hallo Tweakers,

In februari heb ik al wat advies gevraagd over het updaten van mijn desktop pc, toen is het door drukte er helaas niet meer van gekomen. Het is echter alweer een lange tijd geleden dat ik mijn desktop pc een upgrade heb gegeven en merk bij het spelen van games dat ie het erg moeilijk trekt, dus is het nu toch echt dringend nodig. Ik wil daarom graag een kleine upgrade doen en heb zelf al enkele onderdelen aangeschaft. Omdat ik mijzelf al geruime tijd niet meer in deze materie heb verdiept zou ik graag wat advies willen van mensen die d`r wat verstand van hebben.

Ik zoek nog:
- een processor (i5)
- wanneer nodig een nieuwe voeding?

Ik heb gisteren aangeschaft.

SSD: Crucial BX100 (250GB)
Moederbord:ASRock H87 Pro4
en een koeler voor m`n processor : CoolerMaster Hyper212 EVO

Het enige wat ik nu dus nog zoek is een nieuwe processor (i5). Ik heb op het moment de i5 4460 tray 3.2Ghz op het oog. (voor 115EUR tweedehands)

Huidige systeem.

Operating System: Windows 10 64-bit
CPU: Intel (R) Core (TM) 2 Quad CPU Q6600 @2.40GHz 2.39GHz
RAM: 4,00GB DDR 2
Motherboard: Asrock p5b-de (socket 775, ATX) (Deze gaat d`r uit dus)
Graphics:
SyncMaster XL 2370 & SyncMaster P 2370 (2 beeldschermen)
GeForce GTX 560 Ti
Storage
Western Digital Caviar Green 2TB 3.5 inch sata, 64MB. (en die nieuwe SSD)
Power
Cooler Master Elite Power 460WATT

Waar ik nu benieuwd naar ben is of dit allemaal met elkaar samenwerkt. Ik kom niet verder dan dat het dezelfde socket is, zijn er evt. meer dingen waar ik rekening mee dien te houden? De voorgestelde processor kan ik voor 115EUR (tweedehands) kopen (met nog bijna 3 jaar garantie). Is dit voor dit geld een goede keuze of hebben jullie misschien nog een andere optie(tweedehands is dus geen probleem).

Daarnaast nog een klein vraagje, ik heb nog rode sata kabels(staat voor de rest niks qua type op) die ik meekreeg met mijn oude moederbord, en bij mijn nieuwe moederbord zaten die er helemaal niet bij, moet ik nog rekening houden met type sata kabels? Ik las iets over sata3-600 en sata 3-300 types. Ik wil wel het optimale uit m`n SSD halen en zou het sonde vinden als ik door het gebruik van een verouderende kabel net zo goed HDD had kunnen blijven gebruiken.

Ik gebruik m`n pc vooral voor studiewerkzaamheden en games zoals LOL en WOW, en een enkele keer voor Photoshop. Ik zou het opzich chill vinden als ik ook BF 4 of vergelijkbare games gewoon medium specs zou kunnen spelen maar dus niet echt nodig.

Alvast onwijs bedankt! :)

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-11 23:32
Geheugen heb je ook nog nodig, DDR2 past niet op je nieuwe moederbord. De i5 4460 is inderdaad heel goed voor jou! Ik zou verders niks veranderen / aanpassen. Prima systeem, wellicht in de toekomst je videokaart een upgrade geven :)

[ Voor 34% gewijzigd door stylzzzz op 02-08-2015 14:48 ]

Verwijderd

Je hebt een mobo met een H87 chipset gekocht. Geeft niks, het gaat passen maar het BIOS zal een update moeten hebben om ondersteuning te bieden aan een i5 4460.

• KoningBaksteen
Bedankt voor jullie reacties,

@ACB2401 = is dat te realiseren door de update te "instant flashen"(zo heet dat toch?)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je die Z87 nieuw hebt gekocht, heeft ie wss al de nieuwste bios.

Overigens zou ik wel uitkijken, 115 euro is geen geld voor een 4460, zelfs 2500k's kun je voor meer verkopen, dus het is iemand die er snel vanaf wilt, of oplichting.

People as things, that’s where it starts.

• KoningBaksteen
RobinHood schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:55:
Als je die Z87 nieuw hebt gekocht, heeft ie wss al de nieuwste bios.

Overigens zou ik wel uitkijken, 115 euro is geen geld voor een 4460, zelfs 2500k's kun je voor meer verkopen, dus het is iemand die er snel vanaf wilt, of oplichting.
Nieuw is deze te koop voor 185EUR, dan is 115EUR toch niet heel goedkoop?

Gr,

Chris

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eigenlijk wel, normaliter gaat de 70% van de nieuwaarde wel redelijk op, maar de vraag naar i5's is dusdanig hoog dat je een tweedehands i5 4460 nog wel kan slijten voor 140-150 euro.

Dit laat het ook wel zien, normaliter zijn i5's gewoon duurder, je kan altijd geluk hebben natuurlijk, ik heb ook wel dingen gekocht van mensen die geen weet hadden van de waarde of er snel vanaf wilden, dan heb je gewoon mooie deals, maar als het van een onbekende verkoper op Tweakers of Marktplaats is, zou ik op mijn hoede zijn.

People as things, that’s where it starts.

• KoningBaksteen
Ondertussen heb ik de processor ontvangen. Ik zit echter met een probleem, ik heb de processor in de socket geplaatst maar krijg het klepje onmogelijk weer dicht zonder de chip te beschadigen. Hoe kan dit? De processor past er precies in alleen als ik het hendeltje terug wil plaatsen op de positie moet ik heel hard drukken.

Het beschermklepje is uiteraard al verwijderd.

Help!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-11 23:32
Dit hoord zo, die moet goed klemmen. als je doorduwd en goed kijkt zul je vanzelf zien hoe hij vast blijft zitten.

• KoningBaksteen
Maar ik zie de chip gewoon buigen, dit lijkt me toch niet de bedoeling?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

...Maak er dan maar een foto van.

• KoningBaksteen
Ik heb op advies van Stylzzz toch even flink doorgedrukt, het zit nu op z'n plek!
Nog klein ander vraagje; welk DDR3 geheugen zou je mij adviseren? Daar zijn ook allemaal weer meerdere smaakjes van maar mijn moederbord support maar tot 1600 volgens mij? (Van de website: Supports DDR3/DDR3L 1600/1333/1066 non-ECC, un-buffered memory)

Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door KoningBaksteen op 11-08-2015 20:53 ]

• Heftytastic
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 14:05
Beide setjes zeer goed prijs kwaliteit verhouding. Als je de ruimte hebt zou ik er wel meteen 2 setjes kopen scheelt weer met zoeken en verwijderen processorkoeler.

[ Voor 3% gewijzigd door Heftytastic op 11-08-2015 21:05 ]

Pagina: 1