Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell latitude d830 touchpad werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 20:32
via via heb ik weer een aantal afgedankte laptops gevonden die ik wil prepareren om door te geven aan de clienten van de voedselbank. De laptops zijn in principe prima te gebruiken voor alledaagse zaken zoals internetten en office gebruik (tekstverwerking enzo).

1 van de laptops is een dell latitude d830. De touchpad en trackpoint van deze laptop doen het niet.
Ik heb hier al op gezocht en de drivers opnieuw geïnstalleerd. Dat biedt echter geen oplossing helaas.

anderen op internet schreven al iets over een dell icoontje rechts onderin het scherm voor de touchpad. Maar die heb ik niet.

Als ik via configuratiescherm naar het scherm voor de muizen ga staat er enkel de usb muis die ik aangesloten heb. Ik heb wel in apparaat beheer 1 unknown device staan. Maar die krijg ik maar niet werkend.

kan ik testen of de trackpoint en touchpad kapot is? Of is er een andere manier om de trackpoint en touchpad werkend te krijgen?

edit:
via msinfo32 krijg ik meer info hierover: de touchpad staat genoemd bij de probleem apparaten. Met als melding: 'the device is not present, is not working properly or does not have all its drivers installed'

"Dell Touchpad ACPI\PNP0F13\4&1D374948&0 This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. "
via apparaatbeheer krijg ik de touchpad niet eens naar voren/in beeld.

[ Voor 18% gewijzigd door DeRooney op 05-08-2015 15:32 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Schopje naar OH.

Tevens titel iets verduidelijkt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je in apparaatbeheer naar de eigenschappen van het unknown device gaat kan je daar in een van de tabbladen het hardware id opvragen van het apparaat. Gebruik dit id eens op Google en dan vind je wellicht de juiste drivers wel.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en anders kun je die wel gewoon aan de hand van de servive tag/code opzoeken op de website van dell

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een Latitude E5440 van de zaak en daar doet het touchpad het wel maar het scrollen niet. Software werkt alleen goed als er een bepaalde versie van .Net framework op is geinstalleerd.
Zelf vertik ik het om dat te fixen (spul is uitgerold met een image), maar voor jou kon dat wel eens de oorzaak zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DeRooney
het unknown device (b)lijkt een dell bluetooth device te zijn.
https://www.google.nl/web...13C%26PID_8140%26REV_4870

ik ga nog even naar het .net framework verhaal kijken.

de dell touchpad werd wel zichtbaar in apparaat beheer toen ik ook 'hidden devices' aanzette. Maar daar is het probleem helaas nog niet mee opgelost.

De driver is niet geinstalleerd krijg ik al melding met code 24.
Code 24 This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed.
Update the device driver
Remove the device
dat laatste heb ik nu gedaan. Kijken wat er gebeurt als ik opnieuw opstart.

edit: zoals gezegd heb ik van dell site al de zogenaamde bijbehorende driver gedownload en geinstalleerd. Maar die werkt blijkbaar niet. Als ik de setup oversla, en handmatig het driver bestand wil selecteren lijkt het alsof het juiste .inf bestand ontbreekt. ik heb enkel een Apfiltr.inf bestand. Maar die wordt niet geaccepteerd. Ook al komt het van de Dell site af.

dit is wat device manager zegt:
This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24)

Click 'Check for solutions' to send data about this device to Microsoft and to see if there is a solution available

ik heb de drivers nogmaals opnieuw geinstalleerd. maar goed, nog steeds zonder resultaat dus.

is er iets wat ik kan doen?

[ Voor 35% gewijzigd door DeRooney op 04-08-2015 22:51 ]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zeker weten dat de BIOS van die Dell up-to-date is?
En volgens mij heeft Dell ook hardware diagnostics software om eea te testen; dat al eens geprobeerd?

Want de trackpad kan natuurlijk ook gewoon kapot zijn...

Mooie Plaatjes   

• DeRooney
ik hoop dat de diagnostics iets kan vertellen over het kapot zijn van de touchpad. Daar was ik met name benieuwd naar: hoe ik erachter kan komen of de touchpad kapot is of niet.

Ik heb volgens mij de psa (pre-boot system assistant) al gedraaid. Maar zal het voor de zekerheid nog eens doen.

Als een device in apparaatbeheer getoond wordt, dan is het wel gedetecteerd toch? Het is niet zo dat een apparaat enkel door driver installatie in apparaat beheer terecht komt, ook al is het apparaat niet aanwezig?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als ik mij niet vergis toont apparaatbeheer ook apparaten die ooit verbonden zijn geweest, bijvoorbeeld usb sticks. Deze worden getoond als verborgen apparaten.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Alleen als je dat aanzet (systeemvariabele)

Iperf

• DeRooney
Bios was een nieuwere versie van dus die heb ik erop gezet.
De psa heeft geen fouten gedetecteerd.

Maar ik vraag mij af of die ook de touchpad gecheckt heeft/kan checken.

Ik zal nog een keer de drivers proberen te installeren, maar ik vrees dat het niet uit maakt.

In apparaat beheer blijft hij als hidden device staan met een uitroepteken en de genoemde fout.

• DeRooney
De Dell hardware scans kijken naar een beperkt deel van de hardware. En test niet of de touchpad het wel of niet doet.

• DeRooney
Heb de strijd gestaakt. Voor 2,- een usb muis bij action gekocht. Dan maar geen touchpad.
Pagina: 1