wil medion PC wat uitbreiden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.428 views

• michael1105
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik weet of ik hier juist zit. Kom ook amper op dit forum :p

Ik zoek een?
Ik wil vast een SSD in mijn computer, Extra geheugen en een eventueele videokaart. Nieuwe voeding wss oo, door de uitbreiding???

Wat is je budget?
Geen idee wat al die dingen kost max 200?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. een merkvoorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
vlotter gebruik PC. en Scherper beeld voor HD films

Deze systeem heb ik nu:

http://speccy.piriform.com/results/JbNL8TomJPQMOCi34XDKU5t

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik mis toch nog een aantal dingen in je bericht.

- Tegen welke limieten loop je momenteel aan? Een SSD upgrade lijkt me inderdaad een zeer goede investering voor een veel vlottere PC. Maar heb je momenteel geheugen beperkingen door de 4GB?

- Scherper beeld voor HD films ga je niet krijgen door een nieuwe videokaart; dit ligt eigenlijk geheel aan de gebruikte monitor/pc. Ik zie dat je momenteel alleen een 32" TV met 1280x1024 resolutie als scherm gebruikt, klopt dit?

- Welke behuizing + voeding gebruik je momenteel?

- Voor welke zaken wordt de PC gebruikt. Is dit alleen internet/films/word of ook gaming en intensievere zaken als fotobewerken?

Zoals je leest is wat extra opheldering wel gewenst, anders ga je wellicht zinloze upgrades aanschaffen :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
ben het eens ben stin00.(hij was alleen wat sneller).

GPU upgraden zal voor alleen films kijken zinloos zijn.

zou dan eerder voor zoiets gaan als een ssd. en een nieuwe/betere monitor/tv.

• michael1105
stin00 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:03:
Ik mis toch nog een aantal dingen in je bericht.

- Tegen welke limieten loop je momenteel aan? Een SSD upgrade lijkt me inderdaad een zeer goede investering voor een veel vlottere PC. Maar heb je momenteel geheugen beperkingen door de 4GB?

- Scherper beeld voor HD films ga je niet krijgen door een nieuwe videokaart; dit ligt eigenlijk geheel aan de gebruikte monitor/pc. Ik zie dat je momenteel alleen een 32" TV met 1280x1024 resolutie als scherm gebruikt, klopt dit?

- Welke behuizing + voeding gebruik je momenteel?

- Voor welke zaken wordt de PC gebruikt. Is dit alleen internet/films/word of ook gaming en intensievere zaken als fotobewerken?

Zoals je leest is wat extra opheldering wel gewenst, anders ga je wellicht zinloze upgrades aanschaffen :)
Klopt inderdaad. Mijn monitor is momenteel binnen voor garantie. (kapot) Daarom gebruik ik voorlopig mijn TV als monitor. Dat van die scherpere HD beeld is inderdaad door mijn TV op mijn monitor had ik inderdaad veel scherpere beeld (was ik even vergeten, of ik stond er niet bij stil) 1280x1024 is niet hoog.

Het enige wat ik wil is dat mijn computer veel vlotter opstart en soepeler draait. Laat die videokaart maar anders zijn.

gebruik is alleen Internet/films/word + Spelletjes zoals Rollercoaster tycoon 3 en the sims 3 of 4 zou ik wel willen spelen. Laten we er vanuit gaan dat The sims 4 in de min settings zou moeten vlot kunnen draaien

Verwijderd

Het versnellen van de opstarttijd kan vooral behaald worden door het kopen van een SSD. De MX200 250gb is vrij groot en niet al te duur voor zijn prijsklasse en een erg snelle schrijfsnelheid.

Als je de Sims 4 vlot wil draaien op minimale settings moet je even rond kijken op de Vraag/Aanbod pagina, hoer heb je naar mijn mening niet meer voor nodig dan een GTX 650.

EDIT: ik zie dat je PC al integrated R7 radeon graphics heeft, is dit niet genoeg voor jouw spellen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 16:47 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:46:
Het versnellen van de opstarttijd kan vooral behaald worden door het kopen van een SSD. De MX200 250gb is vrij groot en niet al te duur voor zijn prijsklasse en een erg snelle schrijfsnelheid.

Als je de Sims 4 vlot wil draaien op minimale settings moet je even rond kijken op de Vraag/Aanbod pagina, hoer heb je naar mijn mening niet meer voor nodig dan een GTX 650.

EDIT: ik zie dat je PC al integrated R7 radeon graphics heeft, is dit niet genoeg voor jouw spellen?
Vermoed van wel. Het is zelfs genoeg voor gta 5 1080p op medium geloof ik(rond de 30 fps). Lijkt mij dat sims 4 het dan ook wel draait.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kijk ook even je antivirussoftware na. Volgens speccy draait nu Defender ipv Avast...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• michael1105
Jeroenneman schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:43:
Kijk ook even je antivirussoftware na. Volgens speccy draait nu Defender ipv Avast...
Ja die heb ik even uitgeschakeld.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar even ter informatie. Kan je in dit systeem extra ram geheugen erin steken?

• michael1105
Ik had dit forum wat actiever verwacht

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Als je een RAM-slot over hebt; ja, dat kan.

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:20
michael1105 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:44:
Misschien omdat je antwoorden makkelijk op internet te vinden zijn. Of even simpel de PC open schroeven? Op Tweakers verwachten ze in iedergeval meer eigen inzit ;)

Ik quote maar even een site met informatie over je moederbord. Daar moet je genoeg mee kunnen.

"Het Medion D3F3-EM moederbordje met FM2+ socket en AMD A88X-chipset waarop de processor is gemonteerd is eenvoudig. Voor extra geheugenmodules is geen ruimte, want er zijn al twee slots. Daar vind je twee 4 GB modules van Samsung, werkend op DDR3-1600. Op het bordje is nog ruimte voor één PCI-Express x16-kaart en twee x1-kaartjes. Je zou er dus nog eventueel voor kunnen kiezen om een videokaart bij te plaatsen. Let dan wel op de voeding, want de FSP 350 watt-voeding moet je natuurlijk niet koppelen aan een al te zware grafische kaart. Maar bijvoorbeeld met dual-graphics en een R7 250 kaartje (zo’n 75 euro) kun je nu of later toch nog een leuke stap maken."

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Ruben0s schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:11:
[...]

Misschien omdat je antwoorden makkelijk op internet te vinden zijn. Of even simpel de PC open schroeven?

Ik quote maar even een site met informatie over je moederbord. Daar moet je genoeg mee kunnen.

"Het Medion D3F3-EM moederbordje met FM2+ socket en AMD A88X-chipset waarop de processor is gemonteerd is eenvoudig. Voor extra geheugenmodules is geen ruimte, want er zijn al twee slots. Daar vind je twee 4 GB modules van Samsung, werkend op DDR3-1600. Op het bordje is nog ruimte voor één PCI-Express x16-kaart en twee x1-kaartjes. Je zou er dus nog eventueel voor kunnen kiezen om een videokaart bij te plaatsen. Let dan wel op de voeding, want de FSP 350 watt-voeding moet je natuurlijk niet koppelen aan een al te zware grafische kaart. Maar bijvoorbeeld met dual-graphics en een R7 250 kaartje (zo’n 75 euro) kun je nu of later toch nog een leuke stap maken."
De speccy link in de OP zegt dat er maar 4GB in zit, als er al 8 in zat zou het nutteloos zijn om te upgraden. De GPU gaat niet vervangen worden (wat door de voeding dus ook niet mogelijk is). Enige manier om er dus achter te komen of er nog RAM bijgeplaatst kan worden wordt dus de kast open maken. Wel vraag ik me af wat het nut is van meer dan 4GB met de dingen die de topicstarter doet. Ik denk dan ook dat een SSD het enige is wat zijn ervaring echt gaat verbeteren.

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:20
Weet de TS uberhaupt wel wat het nut van een SSD is? Ik zie het zo gebeuren dat het niet voor Windows zal worden gebruikt ;)

Zie het regelmatig voorbij komen. Een leek wordt een videokaart of SSD aangeraden. Vervolgens sluit de leek het beeldscherm aan op het moederbord en herinstalleert Windows niet op de SSD. Puur weggooien van geld.

[ Voor 117% gewijzigd door Ruben0s op 02-08-2015 22:26 ]

• Frontwing
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 20:11
Kwam de Medion pc oorspronkelijk met Windows 7 of Windows 8/8.1?
Houd er dus rekening mee dat je deze Windows opnieuw op je nieuwe SSD zal moeten installeren en
daarna de Windows 10 update weer zal moeten uitvoeren.

Als je alleen een geheugen en grafische kaart upgrade wil uitvoeren hoef je Windows niet opnieuw te
installeren.

Voor een budget van ongeveer 200 euro inclusief verzendkosten zou je voor deze combinatie klaar kunnen zijn;

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Lite Retail€ 169,-€ 169,-
1Kingston HyperX Fury blu HX318C10F/4€ 23,-€ 23,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 192,-

[ Voor 77% gewijzigd door Frontwing op 02-08-2015 23:56 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55

br00ky

Moderator Harde Waren
michael1105 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:44:
Niet als je natuurlijk zelf nauwelijks eigen input levert... Een topicstart met slechts een speccy dump en wat vragen wat je nodig hebt is niet hoe we het hiet graag zien. Net zo min als het kicken van een topic binnen 24u met een opmerking als deze.

Gezien het gebrek aan eigen inzet en input gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.