Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste experts,

September 2016 hoop ik de opleiding technische informatica te gaan volgen bij Avans Breda of Den Bosch. Zelf kom ik uit een andere opleiding (Gezondheidszorg) waar ik geen wiskunde heb gehad. Na de zomer-vakantie ga ik dus flink bijspijkeren 8)7 via prive lessen. Kan iemand mij vertellen welke onderdelen van wiskunde B ga ik krijgen in de opleiding?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 17:51
mail de onderwijsinstelling... of bekijk het vakkenpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 19:20

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat ik me nog kan herinneren van mijn HBO Technische Informatie opleiding (is ook al weer 15 geleden) is dat er heel erg veel aan integreren, differentiëren werd gedaan tbv laplace transformaties, fourrier transformaties, mechanica, electronica en meet&regel technieken.

Daarnaast ook wel wat zaken als statistiek en lineaire algebra maar dat was niet heel uitgebreid.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Ik denk dat je beter direct kunt beginnen. Ik ken toevallig een goed boek dat begint bij de basics en je kunt jezelf hier wel redelijk doorheen werken.

http://www.bol.com/nl/p/basisboek-wiskunde/1001004002600981/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
In Leiden krijg je bij Informatica naast Lineaire Algebra, ook Continue Wiskunde dat een verdieping is op je VWO wiskunde (je hebt ook zeker wat aan Wi D mocht je dat gehad hebben). Daarnaast krijg je vakken als Logica, Fundamentele Informatica en Complexiteit. Voorbeeldboeken zijn hierbij:

Schaum's Outline of Discrete Mathematics, door Seymour Lipschutz, Marc Lipson.
John C. Martin, Introduction to Languages and the Theory of Computation, 3rd edition, McGraw Hill, 2003

Complexiteit (verdieping op Algoritmiek) is gericht op het beredeneren van tijdcomplexiteit van algoritmen. Je zou eens kunnen youtuben naar Counting Sort, Merge Sort en dergelijke. Dat soort dingen krijg je bij die 2 vakken.