Advies Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• MarkHollander
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-05-2025
Ik zoek een videokaart die in mijn pc/ moederbord past
Ik heb een iets verouderde computer en zoek een redelijk goede videokaart die in mijn pc past zodat ik games op medium of high kan spelen. Daarnaast heb ik een vraag over mijn Ram geheugen. Ik heb er 10 gb inzitten maar er staat maar 4 gb usable kan iemand mij uitleggen hoe dat komt?

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren.

[b]Hier kunt u de informatie vinden wat ik momenteel in mijn pc heb zitten.[b]
Moederbord : Micro Star International (MSI) 770-C45 (MS-7599) Version 1.0
Processor : AMD Athlon || x3 435 2.90 GHz
Ram : 10.0 GB (4GB usable)
Voeding : Sempre (model BD-401CTP12) 400 watt
64 bit operating system windows 10

Mijn huidige videokaart is een AMD Radeon HD 5570
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

Mark.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
weet je zeker dat je 64 bit windows gebruikt? en niet 32-bit. want 32 bit heeft een max van 4gb ram.

en over wat voor spellen praten we? mineveger? LoL? of GTA5 bv? tevens wat heb je zelf al gevonden? eigen inzit is nog steeds een vereist binnen tweakers.

• MarkHollander
Voor mijn huidige versie had ik een 32 bit windows, Deze week heb ik een 64 bit geïnstalleerd. En qua games speel ik vooral LoL en CS Go. Alles hoeft niet Ultra maar medium of high zou leuk zijn. Ik heb zelf rond gekeken en vond de MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING een goede videokaart. Hij is wel iets boven mijn budget. Mijn ram geheugen is DDR3 en veel videokaarten zijn DDR5 levert dat problemen op? En heeft u misschien een betere optie?

Verwijderd

De 750ti is een prima kaart voor jouw budget. Videokaarten hebben GDDR ram en jouw geheugen DDR, deze dingen hebben vrijwel niks met elkaar te maken en zijn dus daarom prima compatible.

CS:GO en LoL zijn niet erg zware games, dus kan een 750ti een beetje overkill zijn. Je kunt ook even rondkijken op de Vraag/Aanbod pagina voor een goede tweedehands kaart die misschien wat beter in je budget past

• Frontwing
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 20:11
Als je persé een nieuwe kaart wil is de R7 250X misschien een optie, deze is ruim voldoende voor spellen
als CS en LoL en toch een verbetering met de 5570.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-R725XOC-1GD€ 98,95€ 98,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 98,95

Of je gaat voor een tweedehands GTX 750 ti, waar je ook de wat zwaardere spellen nog op medium-high settings mee kan spelen.

V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 750 Ti (GV-N75TOC-2GI)

• MarkHollander
Bedankt voor de informatie, ik ga voor de GTX 750 ti. Dan was nu mijn laatste vraag waarom maar 4 gb usable is van mijn 10 gb werkgeheugen.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:30
Weetje zeker dat het 10gb ram s? Dat heb ik nog nooit gezien namelijk. Misschien dat je geïntegreerde graphics je memory snoept?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
Demian Brunt schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:12:
Weetje zeker dat het 10gb ram s? Dat heb ik nog nooit gezien namelijk. Misschien dat je geïntegreerde graphics je memory snoept?
2x4 1x2 gb? Lijkt mij niet heel raar. 4gb max wel.

Maak anders eens een ss van je systeem info(waar windows aangeeft dat het maar 4gb gebruikt. En tevens ook laat zien dat je 64-bit draait.

• MarkHollander
http://i.imgur.com/VKAuWjJ.jpg
Ik heb Photoshop nog niet geïnstalleerd en de print screens slaat die niet op in afbeeldingen dus dan maar een foto via mijn telefoon

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vreemd, hij herkent het wel, misschien een beperking van het mobo? Is het een zelf gebouwde bak of een kant en klare?

People as things, that’s where it starts.

• MarkHollander
Zelf ingebouwd bak, 2 geheugenbankjes erbij gekocht van corsair DDR3 de hoeveelheid GB zou ik even moeten opzoeken. Toentertijd wel op gelet op de bankjes ook op mijn moederbord pasten volgens de verkoper wel.

Verwijderd

Kijk uit met die voeding, erg slechte kwaliteit. Je mag blij zijn als deze 200W kan leveren, meer kan je ook niet verwachten van een voeding van 2 tientjes.

• MarkHollander
Dat was niet mijn vraag toch bedankt voor de tip

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
MarkHollander schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:57:
Zelf ingebouwd bak, 2 geheugenbankjes erbij gekocht van corsair DDR3 de hoeveelheid GB zou ik even moeten opzoeken. Toentertijd wel op gelet op de bankjes ook op mijn moederbord pasten volgens de verkoper wel.
Waarschijnlijk zal dat 2*4GB +2*1GB of 2*4GB + 2GB zijn, hoeveel herkent hij als je (ervan uitgaande dat mijn educated guess klopt) enkel 2*4GB plaatst?

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Verwijderd

MarkHollander schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:13:
Dat was niet mijn vraag toch bedankt voor de tip
In andere woorden je doet er slim aan de voeding te vervangen en een andere videokaart kan de voeding waarschijnlijk niet aan en slim is het ook niet. Tenminste als de PC je wat waard is, een slechte voeding kan namelijk prima je andere PC onderdelen slopen.

Mocht je de voeding willen gebruiken dan is het slim om eerst een foto van de binnenzijde hier te plaatsen dan valt er wat meer over de kwaliteit van de voeding te vertellen. Flut voedingen zoals deze worden nooit gereviewed dus plaatjes zijn er ook eigenlijk niet van te vinden. Als je een foto van de binnenkant maakt zorg dan wel er voor dat de voeding helemaal los is gekoppeld van de PC en het stroomnet voordat je hem open haalt. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 20:58 ]

• MarkHollander
Dit is een foto van de specificaties van mijn voeding http://i.imgur.com/O0dUkMw.jpg
Mijn geheugen kaarten zijn 2x4gb en 1 kaart van 2gb
Ik heb alle kaarten stuk voor stuk getest en de kaart van 2 gb doet het goed.
Dan de beiden kaarten die 4 gb zouden hebben leveren beiden maar 1 gb op.
Dat komt dus op de 4gb totaal terwijl het dus 10 gb zou moeten zijn. Kan het zijn dat ik de volgorde van de slots verkeerd heb ? http://i.imgur.com/ZkyKLhm.jpg De kaart van 2 gb zit rechts.
Dit zijn mijn 3 kaarten. http://i.imgur.com/imPoK1j.jpg De kaart met de meeste zwarte vierkanten is die van 2gb Als laatste dit zijn dus de stats http://i.imgur.com/Nwms4Em.jpg

Verwijderd

Het gaat meer om een foto van de binnenkant van de voeding.

En kun je het geheugen niet van de andere kant fotograferen? Volgens mij staan daar namelijk de specs op.

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 14:26

sbuter

...dus...

probeer sowieso eens 2x 4GB te plaatsen in dual channel en kijken of je dan wel 8GB kunt gebruiken.

EDIT: Of lees ik nu goed dat je dat hebt geprobeerd en het 2GB netto gaf? Ook verschillende slots geprobeerd? dan moet er iets met de modules of je mobo zijn die het niet ondersteund...

en check even of je laatste BIOS hebt:
http://www.msi.com/support/mb/770C45.html#down-bios
staan paar versies met "Memory compatibillity" fix op

[ Voor 68% gewijzigd door sbuter op 03-08-2015 22:44 ]

• Frontwing
Ik denk toch dat hij eens naar een ander moederbord en processor zal moeten gaan kijken.
Ik heb zelf al een een Athlon II X3 450 op een AM3 ready moederbord gehad en dat was een ramp.
Waarom? een aantal van die AM3 ready moederbordjes hebben een AM2 chipset met een bus speed van HT 3.0 (5200 MT/s) , zo gauw je hier een AM2+ of AM3 processor mee combineerde werd de snelheid gedowngrade naar HT 1.0 (2000 MT/s) terwijl de processor frekwentie niet werd beinvloed.
Ik kan me nog herinneren dat ik veel hogere cpu scores op Futuremark zag met dezelfde processor en snelheid.
Maar dit bleken dus scores te zijn op "volwaardige" AM3 moederborden.
Ik ben toen daarna vrij snel overgestapt op een ander combo.

[ Voor 78% gewijzigd door Frontwing op 04-08-2015 12:34 ]

Verwijderd

Er zijn wel moederborden geweest welke DDR2 en DDR3 geheugensloten hadden en waar je dus DDR2 of DDR3 in kon doen, niet beide tegelijk, maar dit heeft niks met zijn probleem nodig en zijn moederbord heeft ook alleen maar DDR2 sloten.

• Frontwing
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:04:
Er zijn wel moederborden geweest welke DDR2 en DDR3 geheugensloten hadden en waar je dus DDR2 of DDR3 in kon doen, niet beide tegelijk, maar dit heeft niks met zijn probleem nodig en zijn moederbord heeft ook alleen maar DDR2 sloten.
Ja, hier heb ik zelf ook aan gedacht,ooit eens een Asrock N68 bordje gehad met 2 DDR3 sloten en 2 DDR2 sloten.
Ook even de specs van zijn bord opgezocht,klopt,alleen DDR3 sloten, geen DDR2.
Let wel, alleen DDR 1600 in OC.

[ Voor 3% gewijzigd door Frontwing op 04-08-2015 12:32 ]

Verwijderd

Geheugen kan ook altijd draaien op een lagere frequentie, 1600MT/s geheugen werkt dus ook goed op 1333MT/s.

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-01 23:10

Vickiieee

Kritische lezer.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/978610
Dit al eens geprobeerd? Het zou ook goed kunnen zijn dat er in je BIOS iets verkeerd staat ingesteld.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Frontwing
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:37:
Geheugen kan ook altijd draaien op een lagere frequentie, 1600MT/s geheugen werkt dus ook goed op 1333MT/s.
Uiteraard, ik zie onder de BIOS updates van het bord meerdere "improved memory compatability" BIOS updates staan.
Misschien een kwestie van updaten en geheugen probleem is verholpen.
Maar leg maar even aan een leek uit hoe hij dit in een non EUFI bios moet gaan doen ;)

• Frontwing
Zitten er witte stickertjes op de andere kant van de geheugen latjes?
Kan je hier nog even een duidelijke foto van maken?
Ik denk geheugen incompatibiliteit van het derde latje.

Verwijderd

Wat je ook eens kan proberen.
Start uitvoeren msconfig boot advance options ram naar maximum memory zetten.
Ff restarten en kijken of je nu je 10gb kunt gebruiken.

• MarkHollander
Er zit geen sticker meer op dus de specs weet ik niet. De geheugen kaarten worden wel herkend dus het lijkt mij raar als de kaart dan stuk zou zijn. Ik ga mijn bios updaten en kijk dan of het probleem verholpen is. Btw ik ga voor de videokaart nvidea geforce 750 gtx ti gaming 2gb past deze kaart met een pci Express 3,0 überhaupt wel op mijn moeder bord? msi 770 c45?

• MarkHollander
@tweakers17 al gedaan geen verandering
Pagina: 1