Toon posts:

Problemen met HQ-45 voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem in elkaar gezet met deze specificaties:
Abit KT7-A Raid
Duron 900 Mhz (o'clocken wanneer alles een tijdje gedraaid heeft zonder problemen :) )
Geforce II MX
256 Mb 133 Mhz SDRAM
20 Gb Wd
Creative Labs DVD speler
HP 8 speed cd-brander
Creative DVD decoder
Televisiekaart
Awe 64 geluidskaart
56K Modem (nog ADSL in mijn buurt :( )

Probleem is dat volgens mij de voeding het allemaal niet aan kan. Mijn monitorbeeld gaat trillen zodra ik begin te internetten. Het verwijderen van een willekeurig kaart voorkomt dit probleem. Ik heb alle irq's nagekeken daar kan het niet aanliggen.
Ik heb dus het idee dat de voeding het allemaal niet trekt. Het monitor beeld wordt normaal ook veel rustiger zodra ik bijvoorbeeld de dvd-decoder verwijder.

Heeft iemand een vergelijkbaar systeem met dezelfde problemen?

PS Ik weet dat de voeding van de HQ-45 maar 250 Watt is maar op de doos stond AMD certified dus ik ging ervan uit dat hij wel zou voldoen :(

Verwijderd

Hm, dit probleem komt wel vaker voor, wordt vaak veroorzaakt door een tv-kaart/mpeg kaart, die "ruzie" hebben met de videokaart. Vaak wil het plaatsen van de tv/mpeg kaart in het slot zo ver mogelijk van de videokaart af, wel eens helpen. Je zou voor de zekerheid eens kunnen proberen om bijv een andere kaart dan de tv/mpeg kaart er uit te halen, en kijken of het probleem dan ook weg is. Zoniet, dan ligt het aan de storende tv/mpeg kaart :) .

Verwijderd

Wat voor videokaart heb je btw? Want de geforce classic staat bekend om zijn stroom-vreterij, dat wil ook wel eens problemen veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 17:10 schreef SySasZ het volgende:
Wat voor videokaart heb je btw? Want de geforce classic staat bekend om zijn stroom-vreterij, dat wil ook wel eens problemen veroorzaken.
Was de videokaart vergeten, gelijk verbeterd, het is een Geforce II MX.
Dat de problemen zouden komen door de combinatie televisie/dvd-decoderkaart daar heb ik ook al aan gedacht maar dat kan het niet zijn, ik heb ook de geluidskaart al een keer verwijderd en dat verhelpt het probleem ook.

Wat mij het idee geeft dat de voeding de schuldige is, is dat sinds alle kaarten er in zitten de ventilator heel onrustig draait (je hoort hem versnellen/verlangzamen). De kast temperatuur is trouwens constant op 34 C.

(De videokaart, geluidskaart, dvd-decoder, cd-speler_brander, geluidskaart zaten eerst in een oude AMD K6-II waar alles wel goed werkte)

Verwijderd

Sja, als ik dat zo lees, dan geeft de voeding een instabiele stroomtoevoer? Gewoon ff een 300 watt (of meer) voeding van iemand lenen, kijken of dat helpt :) . Ik zou het wel raar vinden trouwens, want zo veel stroomvretende dingen zitten er niet in je sys.

Verwijderd

Ik zou inderdaad naar een andere voeding kijken, want als je wilt overklokken is het toch wat aan de lichte kant.

Maar probeer er eerst één te lenen, zodat je zeker weet dat het dat is.
(Voeding dus. Momenteel zou ik een Antec 400 Watt aanraden)
Afbeeldingslocatie: http://www.ned-cool.nl/images/p253x.jpg
http://www.ned-cool.nl/antecpsu.html

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, jongens, bedankt voor de hulp.
Ga kijken of ik ergens een voeding kan lenen.

Verwijderd

Topicstarter
Shit het ligt niet aan de voeding (andere voeding geprobeerd, het probleem blijft) :(

Ik heb alles nu overhoop gehaald en ben er achter gekomen dat de DVD-decoder voor de problemen zorgt.
Verschillende combinaties van PCI volgorde geprobeerd helpt niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? (De dvd-kaart eruit laten is niet de oplossing gezien het feit dat ik een movie Freak ben :) )

Greetz the Freak >:)

Verwijderd

Ik heb nog wel een 350watt Enermax te koop, ongebruikt :P

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 11:12 schreef Celeron_clocker het volgende:

Greetz
Waarom is hij niet gebruikt?
Wat wil je ervoor hebben?

Greetz the Freak :Y)

Verwijderd

Topicstarter
BUMP...

Niemand verder ideeën :'( :'(

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ja, heb jij je monitor doorgelinkt aan je voeding van je pc, niet doen eh.....

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Voor OCen is die voeding inderdaad te licht.
Ik heb namelijk ook een HQ-45 en zodra ik teveel van de voeding vraag schakeld deze zichzelf binnen enkele miliseconden weer uit :(
Op maandag 25 juni 2001 11:12 schreef Celeron_clocker het volgende:

Greetz
Serieus, Da's misschien wel wat voor mij.

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Ik heb ook zo'n kast met een
Abit KT7-Raid
Duron800@800
2x256MB
2 hdd
1Dvd speler
1Brander
GeforceMX
SbLive
1netwerkkaart
usb modem
usb printer
usb scanner (adaptorloze)

en gewoon geen problemen hoor !
Dus het is zeker niet de voeding !
Ik heb ook een decoder kaartje gehad en die wilde wel eens voor problemen zorgen .
Haal die eens ff eruit en misschien zijn je zorgen over !
Pagina: 1