Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ip cam proxy opzetten

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
Beste mensen,

Wellicht is de topic title iets onduidelijk, maar ik wist het niet anders te omschrijven.

wat ik zoek is het volgende:

Ik heb een ip cam op een remote locatie draaien via een adsl verbinding, dit werkt allemaal prima, ik kan de cam benaderen en bekijken.

echter is de adsl lijn niet geschikt om meerdere clienten toegang te geven tot de cam wegens de upload van de adsl verbinding.

Ik ben op zoek naar een stukje software die ik kan draaien op een server (liefst in Windows) waarmee ik de stream van de camera op kan vangen, en die (via de server) aan meerdere clienten (max 20) beschikbaar kan stellen.
De verbinding waar de server achter hangt is een Ziggo lijn en die heeft een veel hogere up en download dan het magere adsl lijntje bij de camera.

Wat voor mij belangrijk is is dat het stukje software niet te veel resources vreet van de server

In principe zoek ik dus een vorm van proxy

ip cam>> magere adsl>> connect naar server>>re-broadcast via server via ziggo lijn

Ik hoop dat ik zo een duidelijk beeld heb geschept van wat ik wil

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
(jarig!)
Volgens mij heb je hiervoor geen proxy nodig, als je de goede software hebt voor die (windows) server. Die software bedient je clients, en alleen de server moet de stream van de ipcam importeren.
Ik ben niet thuis in software voor windows, maar ik geloof dat iSpy een populair ding is. Zelf gebruik ik linux + motioneye.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij moet je dit met Manycam heel makkelijk kunnen doen. IP camera als source en de Manycam webcam gebruik je dan als source in een pagina die de gebruikers kunnen zien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
Bedankt voor jullie antwoorden, Wat ik misschien had moeten toevoegen aan de OP, is dat de de stream vanaf de server (bij voorkeur) bereikbaar moet zijn via een browser (aangezien dit gewoon handiger is voor mensen) ipv nog een apart stukje software te moeten installeren aan client-sides

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hebt een streaming server nodig. Voor dit soort zaken is het niet gebruikelijk Windows te gebruiken tenzij het echt niet anders kan.

Gratis is DSS, daarmee kan je gewoon goede broadcasting doen. Darwin Streaming Server van Apple dus.
Andere optie is Helix Streaming Server, of als het echt niet anders kan
Streaming Media Services van Microsoft. In de laatste twee gevallen gaat het alleen op een select groepje clients werken.

Een andere optie is HLS wat compleet gratis en oneindig schaalbaar kan, daar heb je gewoon een fatsoenlijke Linux server voor nodig, en dan is het vrij simpel op te zetten. HLS staat voor HTTP live streaming. Het is geen product maar een technologie die je met FOSS software naar keuze makkelijk kan inrichten. Bijvoorbeeld met nginx en crtmpd.

[ Voor 9% gewijzigd door johnkeates op 02-08-2015 15:26 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33
Als de beelden niet heel spannend/privé zijn zou je het ook naar iets als Twitch / Justin.tv ofzo kunnen sturen?
Pagina: 1