Windows 10 op eind 2010 Macbook Air

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:47
Hoi Iedereen!

Ik zit met een probleempje en ik kom er niet uit. Ik heb gisteren de hele dag geklooid met het installeren van windows 10 op een Macbook air van eind 2010. Bootcamp ondersteund het maken van een USB niet, want voor deze mac is alleen Windows 7 ondersteund vanuit bootcamp.

Ik heb daarom via een virtual machine een bootable Windows 10 stick gemaakt, en vervolgens rEFIt bootloader geinstalleerd zodat ik hem zou kunnen booten. Probleem is echter, dat wanneer ik boot naar rEFIt, de USB niet herkend word.

Heeft er iemand ervaring met het installeren van windows 8/10 op een oudere Macbook air met c2d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet de keuze om bootcamp voor win 8 te gebruiken? Deze zit er bij mij gewoon bij. En daarmee kun je prima een win 10 als image aangeven.

Bootcamp voor Windows 10 Is er nog niet, maar met de drivers van 8 werkt alles bij me behalve de Bluetooth maar dit Is bekend.

Heb je wel de laatste versie osx.
Volgens mij kun je ook de laatste versie van bootcamp bij Apple downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Thanks voor je antwoord! Wat voor Macbook zit je op? Zelfde macbook air? Ik ben nu de laatste update aan het installeren maar volgens mij ondersteund Apple mijn mac niet officieel voor Win 8 en upwards terwijl de hardware makkelijk goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:31
Kun je niet upgraden vanuit je windows 7 installatie via de microsoft site?
Dan worden de installatie bestanden simpelweg naar je W7 installatie gekopieerd en word de upgrade meteen uitgevoerd (as is, zonder usb / cd).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Dat is inderdaad de optie waar ik waarschijnlijk voor zal moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:34
Ik had het zelfde probleem toen heb ik een Windows 7 installatie stick gemaakt en geïnstalleerd vanaf die Windows 7 geüpgraded naar Windows 10

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als bootcamp al werkt kan je in principe met elke CSM-supported stick opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Ik heb de upgrade gedaan op een Macbook Pro uit 2012 en dat ging perfect.
Eerst werkte bluetooth niet maar na de drivers handmatig opnieuw te installeren vanaf de bootcamp usb stick werkt alles perfect.
Pagina: 1