Samenvoegen van tekeningen op A4 tot één grote

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663958

Topicstarter
Hallo
Sinds een paar jaar werk ik aan een paar historische kaarten door middel van een G.I.S. programma.
Nu heeft dit programma een eigenaardigheid, ik kan alleen op A4 uitvoeren, en voor een overzicht van een klein dorp of enkele straten is A4 meestal ook genoeg, doch als ik iets hebben wil van groter formaat word het plakken, met de hand (niet aan te bevelen, ik heb eens een stamboom van 1x5 meter in elkaar geplakt met A4'tjes, dat heeft me een paar weken tijd gekost) of digitaal.
Nu geeft mijn huidige programma na twee A4'tjes er de brui aan "te weinig geheugen" wel ik heb 16 gb geheugen, en als ik op taakbeheer kijk gebruikt het programma maximaal 1,5 gb hiervan.
Nu ben ik dus opzoek naar een programma waarmee ik dit plakken kan doen.
Er zijn "foto stitch" programma's doch die werken niet, of er moet een nieuwe generatie hiervan zijn, die ik geprobeerd heb frommelen allemaal, bij 5 of 6 A4'tjes, samen tot één.
De deel-tekeningen kunnen met of zonder overlap gemaakt worden.
Is hier iemand die mij hiermee verder kan helpen.
Alvast bedankt Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt het erover dat je al wat programma's getest hebt. Welke zijn dat dan? Anders gaan wij straks precies die noemen en dan moet jij weer reageren: Ja, nee, die niet, want... Dus noem eerst eens even wat er niet werkte voor je en waarom niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 22:02

skate master

Autodesk Educator Expert

De meeste GIS programma's welke ik ken kunnen gewoon een uitvoer op A0 leveren dus lijkt mij sterk dat dat bij het programma van jou anders is.
Wat wel een reden zou kunnen zijn is dat je op je systeem geen output device hebt wat groter dan A4 ondersteund, hierdoor worden dan de grotere formaten ook niet weergegeven.
Dit kun je oplossen door simpelweg een PDF printer te installeren welk ook de grotere formaten ondersteunt.

Je zou bijvoorbeeld Primo PDF eens kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Hebben we het over vector tekeningen (lijntjes plotten) of bitmap/foto's? Indien de laatste dan is het begrijpelijk waarom je programma aan een geheugengrens geraakt, afhankelijk van de resolutie van de afbeeldingen. Zeker als je meerdere A4tjes naast elkaar plakt, want de benodigde geheugenruimte groeit dan quadratisch (lengte x breedte).

Het kan zijn dat het nog een 32bit gebaseerd programma betreft. Die kunnen standaard niet meer dan 2 gigabyte gebruiken. Met een zogenaamde 4 gigabyte patch van de executable kunnen ze de maximale 32bit adresruimte gebruiken. Bijvoorbeeld met zoiets als dit (caveat: eigen risico, niet getest op malware inhoud: http://www.ntcore.com/4gb_patch.php)

Of gewoon op zoek gaan naar 64bit GIS applicaties.

p.s. Iets meer details zoals welk GIS programma of OS je gebruikt zou wel prettig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Valen_76 op 11-08-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 02:16
Dit kan toch ook gewoon met Paint? Je kunt in Paint zelf de resolutie voortijdig aangeven en foto's bij blijven plakken.

AutoStitch al geprobeerd? Schijnt een erg goed programma te zijn.

Mijn YouTube Channel