[Windows 10] Mail & Agenda app willen niet openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvansteyvoort
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik heb mijn HP Probook geupgrade van Windows 8.1 Pro naar Windows 10 pro.

Eigenlijk erg tevreden over deze installatie, mits ik weinig of geen problemen heb ondervonden.

Het enige wat ik momenteel opmerk is dat zowel mijn mail als agenda app niet openen.

Zodra ik op één van deze apps klik, krijg ik 1 à 2 seconden het scherm te zien, waarna het zich automatisch weer afsluit.

Ik heb via Google een soortgelijk probleem gevonden in één van de prebuilds.
link

Dit blijkt niet te lukken, ook niet wegens het feit dat ik apps niet kan verwijderen.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doet het probleem zich ook voor bij een nieuwe gebruiker? Als het daar wel gewoon werkt, is er iets mis met je profiel. Daar hebben meerdere mensen last van helaas. Grove oplossing zou zijn om een nieuwe gebruiker aan te maken en daar mee te werken, maar als je een MS account hebt, wordt het iets lastiger. Dan moet je de cloud sync uitzetten zodat je het probleem niet weer bij MS vandaan haalt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvansteyvoort
Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Mijn desktop, waar ik ook de upgrade heb gedaan, daar werken de apps wel naar behoren.
Hier maak ik gebruik van hetzelfde MS account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Heb je wel eerst alle app-updates in de Store laten installeren?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvansteyvoort
MelvinB schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:08:
Heb je wel eerst alle app-updates in de Store laten installeren?
Dit toestel komt van windows 7 pro. Ik had de apps hier niet op draaien.

Nu staat de instelling op auto-update.

Net nog ergens een topic tegengekomen, waar iemand alle tijdelijke bestanden had verwijderd, en zo de apps opnieuw correct heeft weten te laten werken. Maar na een schijfopruiming + het leegmaken van de prefetch map nog steeds geen positief resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
bvansteyvoort schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:01:
[...]

Dit toestel komt van windows 7 pro. Ik had de apps hier niet op draaien.

Nu staat de instelling op auto-update.

Net nog ergens een topic tegengekomen, waar iemand alle tijdelijke bestanden had verwijderd, en zo de apps opnieuw correct heeft weten te laten werken. Maar na een schijfopruiming + het leegmaken van de prefetch map nog steeds geen positief resultaat.
Ik bedoel, na installatie van Win10, controleren of er in de Store updates zijn voor de (standaard) apps.
Die zijn er namelijk is mijn eigen ervaring. (ik had er destijds iets van 22 updates)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvansteyvoort
Lijkt mij niet het geval te zijn hier.

Ik heb net even via de store gezocht naar eventuele updates, .. blijkbaar vindt hij er slechts 1, gaat over de app "aan de slag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCoon
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:44
Ik heb het zelfde probleem gehad met de Store. Bij mij was het een kwestie van cachedata van de app deleten. Map staat ergens onder gebruiker/appdata/microsoft/.. Daarna moet je even zoeken naar een mapje met communications, daar vallen mail en agenda onder.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht je willen weten welke map het precies is kan ik het vanavond wel even voor je opzoeken, zit nu helaas niet achter een windows machine.

Edit: Hmm toch even kunnen kijken en kon geen cachedata vinden van de mail en agenda. Andere optie is het verwijderen en herinstalleren van de app's. Hier staat beschreven hoe.

[ Voor 24% gewijzigd door TheCoon op 07-08-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvansteyvoort
Ga ik zeker proberen straks, .. alvast bedankt.

Edit:
Ik heb geprobeerd om de apps te verwijderen, via het commando in Powershell, zoals de link in voorgaande post. Jammer genoeg lijkt dit niet te werken in de definitieve versie van Windows 10. Ik krijg geen foutmelding na uitvoeren commando, maar er gebeurd ook niets.

Wat de locatie van de map betreft, deze heb ik alsook niet gevonden.

[ Voor 78% gewijzigd door bvansteyvoort op 09-08-2015 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Ik had hetzelfde probleem, gisteren opgelost door idd vanuit de store>apps de apps te updaten. Dat deed die in eerste instantie niet, stond bij in behandeling, maar na een reboot was het binnen een minuutje gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:26
Excuses voor het kapen van dit topic...

Zelfde probleem bij een gebruiker op een Windows 10 machine waar meerdere gebruikers gewoon prima de Agenda en Mail app kunnen gebruiken.

Laatst ten einde raad (alle opties zo'n beetje doorlopen: powershell, fix-it, un-install, handmatig verwijderen, etc.) het user profile verwijderd en opnieuw aangemaakt en dat was de oplossing.

Helaas nu een paar weken verder weer hetzelfde probleem. Iemand nog tips behalve weer (en de volgende keer waarschijnlijk opnieuw) een nieuw user profile voor de specifieke user?

• Surcouf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
We spreken nu augustus 2016. Ik krijg dit probleem nu om mijn oren. Alle voorgaand genoemde oplossingen bleken niet uit te voeren, of niet te werken.

Zijn er een jaar later nog meer oplossingen voorhanden?
Ik heb reeds de app's verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat geeft hetzelfde resultaat: Binnen enkele milliseconden opent de app en sluit weer.

Vreemd want enkele dagen eerder werkte de app nog vlekkeloos.
Wat het probleem dan veroorzaakt is voor mij niet helder.
Een mogelijke oorzaak zou de anniversary update kunnen zijn geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Surcouf op 10-09-2016 22:55 ]

Yo people, take my advice. Take of your pants and slide on the ice!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Email accounts al een keer weg gegooid en opnieuw aangemaakt?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1