Muziek op iPhone 6 plus onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter0007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-08 00:59
Beste tweakers,

Vanuit het zonnige Italië even een post, ik zit namelijk met een probleem. Net voor ik op vakantie ging heb ik circa 1000 nummers muziek op mijn iPhone 6 plus 16GB gezet. Deze nummers heb ik verschillende malen geluisterd, maar gisteravond opende ik de Muziek-app opnieuw en was er ineens geen nummer meer te vinden. Volgens de app staat er geen muziek op mijn telefoon. Als ik kijk bij het opslagbeheer staat er dat mijn iPhone 11,5GB aan opslaggeheugen bevat, waarvan ongeveer 500MB vrij is. Normaal stond de Muziek-app bovenaan met ongeveer 8GB aan gebruikt geheugen, maar de app is in deze lijst ook niet terug te vinden.

Mijn iPhone heb ik gesynchroniseerd met ITunes op de PC thuis. Ik heb wel een laptop hier, maar de WiFi is drama. Ook heb ik de muziek niet op mijn laptop staan, maar op mijn PC thuis. Kan iemand me helpen om de muziek weer zichtbaar te maken? Is er een andere app waarmee ik mijn muziek wel mee kan beluisteren? Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je iPhone heeft niet een of andere map waar hij het hidden in kan zetten of zo. Denk dat er iets niet helemaal goed Is gegaan met het synchroniseren met iTunes.

Als je bij instellingen - algemeen - gebruik - beheer opslag kijkt moet daarin je muziek App staan en hoeveel data daarin staat. Als daar niets of weinig mb's staan Is hij gewoon leeg ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter0007
@Freaky_Revolt: er staat niet dat muziek geheugen gebruikt, maar bij de totaal bezette opslag staat hij er wel bij. Hij is dus niet leeg, alleen wordt het denk ik niet herkend als muziek ofzo. Weet je toevallig of het mogelijk is om iTunes op mijn laptop te downloaden, dan mijn iPhone er aan te hangen en het op die manier te fiksen? Dus dat iTunes op mij laptop en PC staat, of kan je je iPhone maar met 1 apparaat synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter0007
Het is me gelukt, heb iTunes op mijn laptop weten te downloaden en toen ik de iPhone daar 5 minuten aan had gelegd herkende hij de muziek ineens weer. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:06
Wat er is gebeurd is dat de muziek database corrupt is geraakt waardoor Music de boel niet meer herkend. Hierdoor wordt je muziek opgeslagen als "overige" en wordt hier verder niet mee gedaan. Feitelijk is het gewoon het library bestand (xml) wat het niet meer doet.
Pagina: 1