Toon posts:

PC boot niet: GPU opgeblazen, of toch PMG ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-deleted-

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 14:42 ]

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:10:

Mijn verwachting is dat het ligt aan de CPU, RAM, MOBO, PSU en/of GPU. Maar hoe kan ik hier achter komen? Misschien hebben jullie ervaring met dit soort dingen of hebben jullie andere ideeën die mij en misschien anderen kunnen helpen?
Veel andere componenten blijven er niet over hé? >:)
Heb je al eens geprobeerd de PC op te starten met de GPU eruit en gebruik makende van de iGPU van de processor?

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

Kan je ook even de gpu op PCI-E Gen 2.0 zetten in je bios?
Alhoewel je problemen niet 1 op 1 overeenkomen met 280X van mij is het wel heel simpel en snel om te zien of dit helpt.

Verwijderd

Topicstarter
-deleted-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 14:42 ]

• sw3ex
En is er een mogelijkheid dat je een andere voeding kan proberen, zien of hij dan wel opstart?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
^^
Aardig wat tips voor deze situatie.

Dat gezegd, het komt toch neer op een voor een componenten uitsluiten. Zo te horen is het niet *alleen* de GPU, aangezien het met iGPU ook niet werkt, maar dat wil niet zeggen dat de GPU wel nog goed werkt :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
-deleted-

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 14:42 ]

• sw3ex
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:02:
[...]

Ik zal zo even een nieuwe voeding bestellen online, kan ik binnen 14 dagen toch weer terugsturen :)

[...]

Bedankt voor de troubleshooter, iklzal hem zo meteen zeker even raadplegen. Het is inderdaad niet *alleen* de GPU, maar misschien *ook* niet de iGPU. Hopelijk kunnen we binnenkort vaststellen dat het alleen de voeding is, want als het mijn MoBo en/of CPU is(zijn) ben ik bang dat het me wel eens een paar $$$ zal gaan kosten. Dan is het dus nog maar de vraag of er niks mis is met de andere componenten :'(
Ondertussen heb ik in ieder geval mijn SSD al even in een oude laptop gestopt, dus deze werkt iig nog wel _/-\o_

edit: ben nog bezig met het lezen van de troubleshooter en vroeg me even af of het voor jullie wel duidelijk is dat mijn fans dus niet gaan draaien. Mijn voeding slaat dus niet aan, maar zoals ik eerder al vermeldde hoor je wel een soort 'klik' als ik de aan-knop indruk.
Als je voeding niet aanstaat lijkt het mij redelijk logisch dat de fans niet gaan draaien, of heb je het over de fan van de voeding? De klik kan van een switch zijn die de voeding effectief aan zou moeten zetten. Die switch zal nog wel werken maar de voeding zal dus geen stroom trekken doordat deze uitstaat en/of kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
-deleted-

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
-deleted-

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2018 17:36 ]

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 11:42

menonv

Beunhazerij?

Yup. Je kunt hem hier aanmelden en checken voor garantie ;

https://corsair.secure.force.com

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Pagina: 1