Toon posts:

Digicam als webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Minolta Dimage 2330 als digitale camera. Er zit een USB aansluiting op en een video out aansluiting. Is het op een of andere manier mogelijk om de camera als webcam te gebruiken?

Als ik hem op me tv aansluit d.m.v. de videokabel krijg ik gewoon bewegend beeld op me tv. (Uitgang van de kabel en aansluiting op me tv gaat via zo'n gele plug)

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
misschien zit er iets in de software die je er bij kreeg
anders kan het iig via een capturekaart (tvkaart oid)

Maak je eigen poll

Verwijderd

/me heeft het via de video-out van de cam en de video-in van de tv-kaart gedaan :)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:57 schreef SySasZ het volgende:
/me heeft het via de video-out van de cam en de video-in van de tv-kaart gedaan :)
Ja, kan je even zeggen hoe dat dan zou moeten? Ik heb zelf ook een digitale videocamera van JVC en daar zit een video-out op. Ik heb ook een Hauppauge WinTV kaart. Is het dan mogelijk om die dan als webcam te gebruiken? Zou wel cool zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet dus een video in aansluiting hebbenop je videokaart zoiezo..

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:56

Potatoman

koniwa

Op maandag 18 juni 2001 19:22 schreef cyberjoy het volgende:
Je moet dus een video in aansluiting hebbenop je videokaart zoiezo..
Of op een uitbreidings/tv kaart. Maar het lijkt dat het via USB ook wel kan, maar dan moet de software het wel ondersteunen(en de camera ook natuurlijk).

The cyclographing developer

Verwijderd

Ja, zoals ik al zei heb ik een WinTV kaart. Ik kan dus in principe wel wat ik opneem op mijn scherm krijgen. Welke software heb je nodig dan om een live stream te krijgen op internet?

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:29
probeer eens http://www.inetcam.com

Nature will strike back.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vanavond is proberen.
Pagina: 1