HDMI versterker niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:50
Na een (clean) install van windows 10 word mijn reviever niet meer herkend als afspeel apparaat voor audio.
De reciever wordt niet meer herkend tussen de afspeel apparaten, ook niet tussen de niet aangesloten apparaten. Het beeld signaal word wel netjes doorgestuurd naar de tv door de reciever.

De receiver wordt aangesloten op mijn HP elitebook 8440p met een intel 540M met bijbehorende (1ste generatie) intel hd graphic.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- zoeken tussen de niet aangesloten apparaten
- driver updates gezocht (en niet gevonden overigens, zit nu op v8.15.10.2900)
- reboot
- andere HDMI ingang poorten geporbeerd op de reciever

[ Voor 12% gewijzigd door Jurre-r op 01-08-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een versterker of een receiver?

Merk en type is ook wel handig te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:41:
Is het een versterker of een receiver?

Merk en type is ook wel handig te vermelden.
excuses het is een reciever. Het is een Pioneer vsx 820k die tot een dag geleden nog zonder problemen werkt en al zijn andere taken (zoals het verwerken van het geluid/beeld van een PS4) zonder problemen doet.
Ik heb ook andere HDMI ingang poorten op de reciever geprobeerd maar die geven precies hetzelfde probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Jurre-r op 01-08-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb het zelfde probleem met mijn Marantz receiver en Windows 10, met Windows 8.1 werkte alles prima en na de upgrade niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij het zelfde probleem Windows 10 herkent mijn receiver (Denon AVR-2807) ook niet meer. Als ik mijn hdmi kabel aansluit staat er bij mijn afspeel apparaten wel de naam van mijn receiver maar Windows zegt dat ie niet aangesloten is?????? Bij Windows 8.1 was het geen enkel probleem. Foutje in Windows 10? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
ik heb het probleem weten te verhelpen. Blijkbaar worden de intel display audio drivers niet correct geïnstalleerd (je zou ook een audio device met een geel uitroepteken moeten zijn in je device manager). Na het installeren van de goede drivers die ik via de volgende link is de HDMI audio weer te gebruiken.
http://support.lenovo.com/us/en/downloads/ds001143

ps. Drivers zijn ook te gebruiken voor niet Lenovo apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik had hetzelfde probleem, maar van mediaspeler zijn geen drivers te vinden (Celeron MH70 chipset :(). Bij mij is het vreemd genoeg vanzelf beginnen werken nadat ik met Kodi (ex-XBMC) DirectSound HDMI aangeschakeld heb.

Onder Linux (laatste Ubuntu) heb ik trouwens hetzelfde probleem, met als verschil dat het daar enkel in Kodi werkt en niet in de rest van het OS. Blijkbaar spreekt Kodi de HW direct aan zonder langs het OS te installeren.

Hoe dan ook, bij W10 heeft dat blijkbaar het OS een duwtje gegeven. Neen, een echt bevredigende methode is het voor mij ook niet. Geen idee of na reboot het geluid nog zal werken of niet.

Misschien moet ik eens zien of die Lenovo drivers werken op mijn ZBOX 18 (Duitse rommel, echt waar) trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-09 20:22
Misschien een oude tread maar ik ga hem even terug actief maken :)

ik heb net hetzelfde probleem maar met een ander type van reciever nl een pioneer sc 1223k.
Ervoor win 7 alles ok en na upgrade naar 10 is het voor mij ook ineens afgelopen :(

Heb Kodi even geinstalleerd maar heeft bij mij niet echt wonderen verricht vrees ik.
Of moet ik misschien een paar instellingen aanpassen die ik niet ken ofzo?

Kan iemand me misschien toch nog verder helpen?
Pagina: 1