Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luketheduke
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-06 15:18
Ik heb een Roccat Kave Solid 5.1 headset, die stroom haalt vanaf USB en mini-jack connectors heeft voor audio out en in.

De headset's audiokabels zijn zo'n 2 meter lang. Ik heb ze met 10 meter verlengd m.b.v. vier mini-jack male/female kabels. Dat moet omdat de pc zich in de ene kamer bevindt en de headset in de andere kamer gebruikt wordt.

De extra weerstand van die verlengkabels verlaagt het volume natuurlijk.

Gemakkelijk opgelost:
Ik stuur de audio gewoon harder uit vanaf mijn computer om daarvoor te compenseren.

Maar het geluid van de microfoon gaat van de headset naar de computer. Ik kan dat natuurlijk achteraf software-matig versterken, maar de hoeveelheid hiss is dan enorm.

Het lijkt mij beter om het microfoon geluid hardware-matig te versterken. Op de 2 meter lange microfoon-kabel zou ik een versterker kunnen aansluiten, om die versterker vervolgens op de 10 meter lange verlengkabel die naar de pc gaat aan te sluiten.

Mijn eerste idee is om daarvoor een koptelefoon-versterker te gebruiken, omdat die toch al met relatief lage volumes en (mini-)jack aansluitingen werken.

Ik zou heel graag weten of jullie dat een goed idee vinden. Ik kan me namelijk ook goed voorstellen dat ik iets over het hoofd zie. Het is me niet gelukt om informatie te vinden over de geschiktheid van koptelefoon-versterkers om microfoons te versterken.