Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
We hebben recent zowel een groot deel van het abonnement-afsluiten als een groot deel van de e-mailverzending gerefactored, wellicht gaat er bij een van de twee nog wat fout met de "character set".
Kan je die mails (als attachment, ik wil de headers kunnen bekijken) naar mij doorsturen? Mijn e-mailadres is acm at tweakers dot net.
[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 02-08-2015 09:47 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
UTF-8 / UTF-16 wordt meestal wel ondersteund maar als je bijvoorbeeld met Franse bedrijven communiceert dan wil dat wel eens mis lopen.
Heb twee jaar geleden nog een Exchange 2007 omgeving geüpgraded naar Exchange 2010 waarbij sommige (non Exhange) Franstalige klanten ineens een "corrupte" disclaimer te zien kregen (UTF-7). De 2010 Exchange server verzend z'n mail met een "Windows-1252" character set.....
Probleem speelt dan vervolgens alleen bij mail welke verzonden wordt als "plain text". Mail welke verzonden wordt met HTML opmaak wordt wél normaal opgepakt.
[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 02-08-2015 12:45 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zoals in je voorbeeld geef je aan dat jouw server de encoding heeft verandert en daar snapt de client dan weer niets van. De ontvangende mailserver zal het verders worst wezen wat er gebruikt wordt. Net zoals dat je ISP in principe niets doet met de website encoding, dat handelt je browser af nav de headers die door de webserver zijn verstuurd.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dat het probleem veroorzaakt wordt door verschillende encoding die er gebruikt wordt, lijkt me een veilige aanname, maar het lijkt me sterk dat het probleem aan de kant van Office 365 wordt veroorzaakt
Voor zover ik me herinner stond het op de abo-pagina wel goed, bij het invullen van de 'verlenging' staat het nu wel goed.
@wimmel_1: oud-collega
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Toevallig dat ik 't zélf kon testen met een eigen "Domino" server op een NT4 bak in combinatie met een Lotus Notes mail client (waarbij er nog heerlijk van ANSI gebruik gemaakt werd).
Ik heb destijds inderdaad wel de keuze moeten maken om de Exchange 2010 servers weer geforceerd UTF-8 te laten versturen maar op de Domino server de "Windows 1252" Character set bekend maken ging ook (iets wat je niet bij alle ontvangers kunt afdwingen....).
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-08-2015 13:36 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ahja, waarschijnlijk wel. Tenzij er nóg belangrijkere dingen komen, gaan we daar de komende sprint mee bezig.