Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukekaspers99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen? laptop ga ik vooral voor school gebruiken en om veel youtube te kijken
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? vooral word en chrome

Wat is je budget? zo rond de 425, lager is altijd fijner
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? waarschijnlijk zo nu en dan naar een vriend
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren ik had al in gedachten om een i3 processor en 15 inch laptop
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

de twee die ik in gedachten had waren de lenovo g50-80 en de asus f554la-xx896h,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Koop een chromebook. Youtube, school en word, kan er prima mee. Word zal dan google docs worden.

Later kan je altijd nog een duurdere kopen, maar voor 425 ga je geen goede laptop met Windows of OS X vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Zijn er bepaalde eisen betreft aansluitingen en hoe lang de accu mee moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Chromebooks zijn inderdaad erg fijn. Door de kleine ssd staan ze vrijwel direct voor je klaar in de les. Bij mij op school zijn ze niet tijdens elke les toegestaan dus heb ik hem niet de hele dag aan, met mijn gebruik gaat de accu makkelijk een week mee. Als je hem dus elke les verwacht te gebruiken zal een dag ook wel lukken denk ik. Ook zijn de 11 inch modellen niet groter dan je a4 schriften, makkelijk mee te nemen dus.

Echter moet je er wel voor openstaan om drive en docs te gebruiken, anders is het plaatje iets minder mooi. De chromebook is hoe dan ook geen vervanging van een desktop. Google docs heeft voor de simpele text bestanden goede compatibiliteit met word maar de mooie voorpagina's en andere schmuck werken minder mooi. Chrome OS voelt echter wel erg licht en snel aan.

Als je het niets vindt om met google drive en docs te werken kun je ook altijd nog de cloudbooks afwachten. Wat betreft "volledige" laptops voor school heb ik wat minder kennis maar ik hoop dat je hier iets aan hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Cranzai op 01-08-2015 20:38 . Reden: Taalvoutjes ;) ]