Ik heb een ubuntu doos en een syno ds213. De bedoeling is vanop de ubuntu shares te mounten naar de syno.
Dit is mij gelukt tot op zekere hoogte, ik heb de shares gemount en heb RW access op de syno, doch gaat er iets mis als er een chown commando wordt uitgevoerd, dan krijg ik een access denied.
Ik heb al zitten rammelen in de fstab met verschillende opties, maar ik krijg het niet werkend.
Het betreffende fstab commando, welke werkt, maar geen chown kan uitvoeren:
ik heb al met zonder de dir/file mode geprobeerd en nog verschillende opties, maar zonder resultaat.
Dit is mij gelukt tot op zekere hoogte, ik heb de shares gemount en heb RW access op de syno, doch gaat er iets mis als er een chown commando wordt uitgevoerd, dan krijg ik een access denied.
Ik heb al zitten rammelen in de fstab met verschillende opties, maar ik krijg het niet werkend.
Het betreffende fstab commando, welke werkt, maar geen chown kan uitvoeren:
code:
1
| //192.168.100.100/Data /mnt/balullah/Data cifs username=xxxxxx,password=xxxxxx,dir_mode=0777,file_mode=0777,auto,rw,sec=ntlm 0 0 |
ik heb al met zonder de dir/file mode geprobeerd en nog verschillende opties, maar zonder resultaat.
Page intentionally left blank.