Toon posts:

[ubuntu / synology] mounten share

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:21
Ik heb een ubuntu doos en een syno ds213. De bedoeling is vanop de ubuntu shares te mounten naar de syno.
Dit is mij gelukt tot op zekere hoogte, ik heb de shares gemount en heb RW access op de syno, doch gaat er iets mis als er een chown commando wordt uitgevoerd, dan krijg ik een access denied.
Ik heb al zitten rammelen in de fstab met verschillende opties, maar ik krijg het niet werkend.

Het betreffende fstab commando, welke werkt, maar geen chown kan uitvoeren:
code:
1
//192.168.100.100/Data /mnt/balullah/Data cifs username=xxxxxx,password=xxxxxx,dir_mode=0777,file_mode=0777,auto,rw,sec=ntlm 0 0

ik heb al met zonder de dir/file mode geprobeerd en nog verschillende opties, maar zonder resultaat.

Page intentionally left blank.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:23

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik weet niet of chown wel vertaald naar cifs. CIFS weet immers niks van de unix-gebruikers op het onderliggende systeem. Persoonlijk zou ik ook NFS gebruiken tussen een NAS en Linux.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:21
Hmmzz.. das een goeie... ik heb ook maar een commando gegoogled en aangepast naar mijn noden.
"Probleem" is dat NFS niet geconfigged staat op de syno, enkel SMB. Kan ik die ook smb laten babbelen tegen elkaar ?

Page intentionally left blank.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 22:27

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je CIFS mounts een bepaalde eigenaar of groep wilt geven, doe je dat tijdens het mounten via uid= en gid= opties. Net als met NTFS en FAT kan je geen chown en chmod erop geven. En weet je zeker dat je je filemode op 0777 wilt zetten? Dat is erg onveilig, want elk bestand wordt op die manier executable voor iedereen. Het is alleen data, waarom zou je video's, muziek en documenten executable willen hebben?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee