Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
Mijn Surface Pro 3 blijft sinds de upgrade naar Windows 10 steeds vragen om een wachtwoord. Gek genoeg niet altijd, niet bij het opstarten bijvoorbeeld en ook niet als hij 'even' op sleep staat, maar als 'ie langer op sleep heeft gestaan moet ik weer opnieuw inloggen. Ik wil dit uitzetten, ik gebruik 'm toch alleen maar thuis.

Ik heb al via User Accounts 'users must enter a username and passwords to use this computer' uitgezet. Onder Sign-in options heb ik bij 'If you've been away, when should Windows require you to sign in again?' aangegeven 'Never'. Lijkt mij voldoende, right? Iemand een idee wat ik mis, of is dit een kinderziekte van Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Nee bij scherm beveiliging uitschakelen dat bij resume er opnieuw aangemeld moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
Bedoel je daarmee niet de setting bij sign-in options? Bij lock screen staat hier namelijk verder niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:56
Ja, bij sign-in options (aanmeldingsopties) kan je kiezen om nooit een wachtwoord te vragen als de tablet uit slaapstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Gebruik dan een lokaal account.
Ik werd ook schijtziek van het inloggen met wachtwoord.
Ben toen van de NS account overgestapt naar lokaal account, en ben van dat gedoe af.

Ga je naar Instellingen, en dan naar accounts.Dan is het de bovenste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
@death1ord, heb ik gedaan, maar blijkbaar werkt dat niet of niet goed?
@kobus71, thanks, zal het overwegen, maar krijg je dan niet weer gedoe met apps en de store, dat je ingelogd moet zijn met een MS account? Sowieso raar dat dat nu de oplossing zou zijn, aangezien het met windows 8.1 wel gewoon werkte. Hoop dat MS dit snel fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
Kobus, ik heb gedaan wat jij zei, maar zelfs nu, nu ik een lokaal account heb ZONDER wachtwoord, krijg ik een loginscherm te zien na sleep. Ik hoef dan weliswaar alleen op de knop sign-in te klikken, maar toch, dit slaat toch nergens op? Dit moet toch gewoon ergens uit te zetten zijn? Ik heb nu al meerdere keren bij poweroptions password required after sleep aan en uit gezet, maar het helpt voor geen meter :( iemand een idee? Registry hack voor mijn part.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier. Registrysettings veranderen mag allemaal niet helpen. Gister toevallig even lopen zoeken en ik kwam op een MS forum mensen tegen die hetzelfde hadden. Geen oplossing nog voor gevonden.

Gek word je ervan. Overal in de settings staat alles duidelijk op uit en toch blijft ie er om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Heb je meerdere accounts ingesteld staan?

Wanneer ik een enkel account heb ingesteld en ww uitzet in Win10 en het apparaat dan uit slaapstand haal hoef ik niet in te loggen... maar zodra ik een tweede account heb ingesteld vraagt het apparaat er wel om, wat volgens mij normaal gedrag is al sinds WinXP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is dat sinds Win10. Met 8.1 nergens last van met meerdere accounts. Dat kan het dus niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
Ik heb maar 1 account. Als tijdelijke workaround heb ik nu het volgende gedaan (tip, ciris)
Ga naar Edit Group Policy (ik gebruik gewoon de zoekfunctie/Cortana, vind ie m gelijk), vervolgens ga je naar Computer Configuration > Administrative Templates > Control Panel > Personalization en dan in t scherm recht Do not display the lock screen op enabled zetten.

Het is niet de mooiste oplossing, en je verliest je lock screen mocht je daar waarde aan hechten, maar het inlogscherm is ongeacht de verdere settings van je pc wel opgedonderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:12:
Hier is dat sinds Win10. Met 8.1 nergens last van met meerdere accounts. Dat kan het dus niet zijn.
Het moet dan toch ergens een instelling zijn, mijn Surface Pro doet dit niet vanuit slaapstand... alleen zodra ik een extra account instel dan uiteraard wel, maar zoals ik al zei is dat normaal gedrag van Windows.

Alhoewel het wel een klein probleem is imo, eventjes tikken/klikken als je er last van hebt en klaar is Keesie, wachtwoord kan iig wel worden uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LarsCor schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:40:
Ik heb maar 1 account. Als tijdelijke workaround heb ik nu het volgende gedaan (tip, ciris)
Ga naar Edit Group Policy (ik gebruik gewoon de zoekfunctie/Cortana, vind ie m gelijk), vervolgens ga je naar Computer Configuration > Administrative Templates > Control Panel > Personalization en dan in t scherm recht Do not display the lock screen op enabled zetten.

Het is niet de mooiste oplossing, en je verliest je lock screen mocht je daar waarde aan hechten, maar het inlogscherm is ongeacht de verdere settings van je pc wel opgedonderd :)
Die gaan we proberen. Kom erop terug!
MicGlou schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:36:
[...]

Het moet dan toch ergens een instelling zijn, mijn Surface Pro doet dit niet vanuit slaapstand... alleen zodra ik een extra account instel dan uiteraard wel, maar zoals ik al zei is dat normaal gedrag van Windows.

Alhoewel het wel een klein probleem is imo, eventjes tikken/klikken als je er last van hebt en klaar is Keesie, wachtwoord kan iig wel worden uitgezet.
Probleem is niet zo groot maar wel bloedirritant. Lockscreen is niet zo erg maar iedere keer maar weer dat ww moeten intikken word je erg moe van. Zeker als je echt overal hebt gezegd dat dat uit moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Even netplwiz draaien en uitvinken dat je met een wachtwoord moet inloggen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Been there, done that, got the t-shirt.

Allemaal al geprobeerd en dat werkt dus niet ook niet.

Hier meer mensen met het probleem.

http://answers.microsoft....fe-4874-884d-ed64e31dac71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
Lijkt gek genoeg wel een Surface Pro 3 dingetje te zijn, hoewel er dus ook iemand melding maakt van een Lenovo device in dat topic. Hopelijk fixt MS dit snel, hoewel tot die tijd geen lock screen hebben ook werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
LarsCor schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:05:
Lijkt gek genoeg wel een Surface Pro 3 dingetje te zijn, hoewel er dus ook iemand melding maakt van een Lenovo device in dat topic. Hopelijk fixt MS dit snel, hoewel tot die tijd geen lock screen hebben ook werkt :P
Zou kunnen, misschien gaat het apparaat eigenlijk niet in slaapstand maar schakelt werkelijk uit? Opstarten gaat tegenwoordig zo snel dat je het verschil eigenlijk niet opmerkt.

Surface Pro 3 heeft wel meer van die aparte dingen, bij een harde poweroff terwijl het in een dock zit of het toetsenbord is aangesloten krijg je het ding niet meer opgestart bijvoorbeeld, moet je eerst loshalen 8)7 Daar heeft mijn Surface Pro ook geen last van... zou ergens verband met elkaar kunnen hebben aangezien het om power states gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
Het gekke is, als ik 'm echt uit zet vraagt ie sowieso nooit naar password (want dat vinkje uitzetten bij netplwiz werkt blijkbaar wel naar behoren). Het gebeurt wel pas na een paar minuten, als ik 'm snel weer 'wek', hoef ik niet in te loggen. Alsof 'ie dan in een diepere slaap belandt. Geen idee wat er onder water gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Uit mijn hoofd zit er ergens een setting verstopt die regelt dat na een kort dutje, max 5 of 10 minuten, je geen wachtwoord hoeft te geven, onder het mom van "oh, ik heb toch nog wel even mijn laptop/tablet nodig"

Als je die eens vindt, en uitzet, en dan kijken wat ie doet.

Ik heb dit voor het laatst in de tech preview gezien, en weet echt niet meer waar, alleen dat ik het tegenkwam.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LarsCor schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:40:

De optie Computer configuration heb ik al niet eens. Ik kom daarna dus al niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt het niet door BitLocker? (staat standaard aan op de SP3)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 12:54
Bedenk met net, volgens mij staat een optie als deze ook nog eens in energiebeheer. Misschien daar ook even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen Surface. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie ben jij? Ik reageer op de TS.

[ Voor 46% gewijzigd door Ramon op 08-08-2015 16:38 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
Iemand met hetzelfde probleem ;)

Zou raar zijn, want Bitlocker stond toen ik Windows 8 had ook aan en daar had ik geen problemen. Ciris, heb jij Bitlocker aan staan?

@ShitHappens: Klopt, maar die instelling verandert niets aan de zaak.

@Ciris: Overigens heb ik Windows in engels staan, dus als jij NL windows hebt heten die opties mss anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:37:
Wie ben jij? Ik reageer op de TS.
Lekker vriendelijk? :?

Wellicht had je dan even kunnen quoten?
LarsCor schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:37:
Iemand met hetzelfde probleem ;)

Zou raar zijn, want Bitlocker stond toen ik Windows 8 had ook aan en daar had ik geen problemen. Ciris, heb jij Bitlocker aan staan?

@ShitHappens: Klopt, maar die instelling verandert niets aan de zaak.

@Ciris: Overigens heb ik Windows in engels staan, dus als jij NL windows hebt heten die opties mss anders.
Geen bitlocker aan hier. In het NL is het niet te vinden. Staat hier gewoon in het engels. Ik kom dan wel bij een rij met opties maar computer configuration staat er al niet tussen.
ShitHappens schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:37:
Bedenk met net, volgens mij staat een optie als deze ook nog eens in energiebeheer. Misschien daar ook even checken.
Al die bekende opties heb ik allemaal al gehad. ;)

Zoals ook al eerder gezegd, overal staat ook gewoon aangegeven dat er geen password ingegeven hoeft te worden. ALLE opties staan die er zijn staan gewoon uit.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
Kun je eens een screenshot sturen van jouw Group Policy scherm? Op Windowscentral hebben mensen met 'mijn' oplossing (die ik ook weer van een andere site heb hoor, maar weet even niet meer welke dus kan geen credits geven) dit wel tijdelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5CNwzC9GF7mcgHl04sDJ5OFQ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gnO6AXLiJ0vCdFSuM2E2x95S/medium.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 20:22 ]

Pagina: 1