Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

internet poort werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Rolf L
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-10 19:06
hallo mensen ik ben vandaag bij mijn oom om te helpen een 2de router te installeren

nou zo gezegd zo gedaan zou je denken niet dus.

de internet poorten in het huis werken namelijk niet meer, hij heeft ze nooit gebruikt dus weet niet wanneer het voor het laatst werkte.

en wat zie ik in de bergingskast ja hoor van zowel UPC ( nu ziggo) vodafone KPN etc...

het feit is dat het heeft gewerkt en ik vroeg mij af of jullie van de foto's kunnen zien welk apparaat waar voor heeft gediend ?

het album: http://imgur.com/a/5Cxts

mvg

Rolf

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:51
Laten we even zo stellen: welke abonnementen lopen NU en bij welke provider, en naar welke situatie wil je toe?

Wat ik namelijk zie is een ISDN- en ADSP splitter, en een analoge telefooncentrale van KPN, dikke kans dat die niet meer in gebruik zijn. En dan een powerline adapter van Vodafone om het netwerk via de stroomvoorziening te laten lopen, Maar tegelijk ook weer een modem die inderdaad door UPC gebruikt werd. Ik durf niet te geloven dat ál deze apparaten nu een functie moeten hebben.

Dus:
- Wat werkt er momenteel wel?
- Welke abonnementen lopen er? Dus bij welk bedrijf internet, TV en telefonie.
- Wat wil je gaan bereiken/wat moet worden aangesloten?
- Waarom wil je daar een tweede router tussen hebben, als er al een overduidelijk overschot hebt aan apparaten waarvan onbekend is wat de functie is.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Die vodafone kast is een stukje indoor dekking. Heeft een naam waar ik even niet op kan komen

Ohja, een femtocell. D'r uit trekken en verkopen maar

[ Voor 23% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 01-08-2015 18:38 ]

U+

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:37:
Die vodafone kast is een stukje indoor dekking. Heeft een naam waar ik even niet op kan komen
Vodafone signaal-plus femtocel. Voor binnenshuis betere 3G dekking, heeft dus niets met de internetverbinding te maken.

• ShitHappens
Ah zo, ja dat kan ook. Was in de veronderstelling dat het powerline was.

[ Voor 81% gewijzigd door ShitHappens op 01-08-2015 18:39 ]

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:04
Misschien ook netjes even het telefonnummer van je oom te blurren op de kpn kast

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als ik er zo naar kijk zie ik een NT1 en ISDN Telefooncentrale met analoge uitgangen voor 'normale' vaste telefoons (Quatrovox5 is een digitaal geval ;) )

Verder een Vodafone Femtocell en twee signaalsplitters (eentje op de telefoonlijn en eentje op de kabel verbinding).

En dan nog een zwart kleurige router met VOIP support, waarvan de Phone lampjes niet branden. Dit doet mij vermoeden dat de ISDN + telefooncentrale weldegelijk in gebruik is.
De router lijkt niet op een Ziggo/UPC geval, en er zit ook geen coaxkabel in de data aansluiting van de kabelsplitter (links data, midden TV, rechts radio). Dus dat is hoogstwaarschijnlijk een ADSL/VDSL router.
Dit wordt eveneens bevestigd door de ISDN splitter. Die is er alleen maar als je ADSL+ISDN gebruikt.

Verder brand slechts 1 LAN lampje, dus vermoedelijk zit er niets aangesloten op de router, afgezien van de Femtocell, en gebruikt je oom alles via WiFi.

Kortgezegd:
Volgens mij is er niets wat gediend heeft, maar dient alles tot op de dag van vandaag nogsteeds.
c.q. laat alles maar lekker hangen, want dit lijkt allemaal gewoon in gebruik te zijn of in ieder geval nog operationeel bruikbaar te zijn.

Maar eigenlijk heb ik wat vragen...
1) Wat gebruikt je oom aan computers, laptops, telefoons en andere apparaten die op internet kunnen?
2) Je zegt iets over wand aansluitingen in huis? Vertel daar eens wat meer over.
3) Heb je ook een overzichtfoto van de kast waar die apparatuur hangt? Misschien zit er nog wel meer, zoals een Patchpanel die naar de wandaansluitingen van opmerking 2 gaat.
4) Een tweede router? waarom precies? Kom je LAN aansluitingen tekort? want dan moet je een switch hebben, geen router. Of is het WiFi bereik te klein? Want dan heb je (again) geen extra router nodig, maar een accesspoint of een range extender.
5) Wat zit er achterin die router geprikt en welk merk/type is het?
6) Wat gebeurt er als je een laptop aan de router koppelt via één van de LAN poorten (dus direct) en dan b.v. even naar www.watismijnip.nl surft? Daar staat meestal in de gegevens wel welke provider je bij zit (kan herleid worden aan IP/hostname waar vandaan je de site bezoekt)

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 01-08-2015 19:11 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Rolf L
ShitHappens schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:31:
Laten we even zo stellen: welke abonnementen lopen NU en bij welke provider, en naar welke situatie wil je toe?

Wat ik namelijk zie is een ISDN- en ADSP splitter, en een analoge telefooncentrale van KPN, dikke kans dat die niet meer in gebruik zijn. En dan een powerline adapter van Vodafone om het netwerk via de stroomvoorziening te laten lopen, Maar tegelijk ook weer een modem die inderdaad door UPC gebruikt werd. Ik durf niet te geloven dat ál deze apparaten nu een functie moeten hebben.

Dus:
- Wat werkt er momenteel wel?
- Welke abonnementen lopen er? Dus bij welk bedrijf internet, TV en telefonie.
- Wat wil je gaan bereiken/wat moet worden aangesloten?
- Waarom wil je daar een tweede router tussen hebben, als er al een overduidelijk overschot hebt aan apparaten waarvan onbekend is wat de functie is.
alles in 1 over UPC (of ziggo) het enige waar van ik weet wat gebruikt word is het UPC kastje.

het gene wat ik uit wil zoeken is of er een ander apparaat tussen zit dat er voor kan hebben gezorgd / zorgen dat de contacte (internetpoorten) in de muur weer gaan werken.

Rolf

• ShitHappens
Wat je dan moet gaan doen is op zoek gaan naar loshangende UTP kabel en je daarna gaan inlezen over patchpanels, en misschien een switch regelen ;)

• Rolf L
McKaamos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:05:
Als ik er zo naar kijk zie ik een NT1 en ISDN Telefooncentrale met analoge uitgangen voor 'normale' vaste telefoons (Quatrovox5 is een digitaal geval ;) )

Verder een Vodafone Femtocell en twee signaalsplitters (eentje op de telefoonlijn en eentje op de kabel verbinding).

En dan nog een zwart kleurige router met VOIP support, waarvan de Phone lampjes niet branden. Dit doet mij vermoeden dat de ISDN + telefooncentrale weldegelijk in gebruik is.
De router lijkt niet op een Ziggo/UPC geval, en er zit ook geen coaxkabel in de data aansluiting van de kabelsplitter (links data, midden TV, rechts radio). Dus dat is hoogstwaarschijnlijk een ADSL/VDSL router.
Dit wordt eveneens bevestigd door de ISDN splitter. Die is er alleen maar als je ADSL+ISDN gebruikt.

Verder brand slechts 1 LAN lampje, dus vermoedelijk zit er niets aangesloten op de router, afgezien van de Femtocell, en gebruikt je oom alles via WiFi.

Kortgezegd:
Volgens mij is er niets wat gediend heeft, maar dient alles tot op de dag van vandaag nogsteeds.
c.q. laat alles maar lekker hangen, want dit lijkt allemaal gewoon in gebruik te zijn of in ieder geval nog operationeel bruikbaar te zijn.

Maar eigenlijk heb ik wat vragen...
1) Wat gebruikt je oom aan computers, laptops, telefoons en andere apparaten die op internet kunnen?
2) Je zegt iets over wand aansluitingen in huis? Vertel daar eens wat meer over.
3) Heb je ook een overzichtfoto van de kast waar die apparatuur hangt? Misschien zit er nog wel meer, zoals een Patchpanel die naar de wandaansluitingen van opmerking 2 gaat.
4) Een tweede router? waarom precies? Kom je LAN aansluitingen tekort? want dan moet je een switch hebben, geen router. Of is het WiFi bereik te klein? Want dan heb je (again) geen extra router nodig, maar een accesspoint of een range extender.
5) Wat zit er achterin die router geprikt en welk merk/type is het?
6) Wat gebeurt er als je een laptop aan de router koppelt via één van de LAN poorten (dus direct) en dan b.v. even naar www.watismijnip.nl surft? Daar staat meestal in de gegevens wel welke provider je bij zit (kan herleid worden aan IP/hostname waar vandaan je de site bezoekt)
antwoord op 1 : mijn oom heeft geen bereik verder dan de woonkamer / bovenverdieping echter is zijn werk kamer op de derde verdieping dus is dat het probleem.. hier wou ik een router plaatsen die enkel signaal doorstuurt (dit heb ik thuis ook.. )
2 ik zal ff foto's maken geef me 5 min
3 ^^
4 antwoord ook wel in 1
5 zal even verder uitzoeken

6wat is mijn ip :

INTERNET
SCREEN
PLUGINS
*IPadress: 31.151.125.54
*Provider: upc.nl
*Hostname: 31-151-125-54.dynamic.upc.nl
*Socket: 49412

album 2 : http://imgur.com/a/Oazt0

enige wat in het stroom zit is die modem / router van UPC
ook zoals op foto's te zien zijn er kapotte kabels of kabels die terug lopen naar ouwe apparaten
heb ook meerdere kapotte internet kabels gevonden.

helaas weet niemand waar wat weg komt :?
hier zal ik dus nu even naar gaan kijken

[ Voor 5% gewijzigd door Rolf L op 01-08-2015 20:53 ]

• Rolf L
update 3 denk dat ik een patch kast heb gevonden

ff kijken hoe ik het open krijg

foto's van internet kabel werk:

http://imgur.com/a/nrUPX

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Hangt er nu ook een Glas NT of is dat de coax?
Maak anders eens wat overzicht foto's een stapje terug.

[ Voor 38% gewijzigd door jeroen3 op 01-08-2015 21:20 ]

• Rolf L
jeroen3 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:19:
Maak anders eens wat overzicht foto's een stapje terug.
kan er niet verder van af dit is wat er in het kastje staat

kleine gang

http://imgur.com/a/ltSAx

verbinding naar modem/router (coax gok ik ja) : http://imgur.com/a/8AFOt

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jeroen3 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:19:
Die oranje is glas, de blauwe is KPN. Daartussen, tussen het blauwe buis en het glasvezelmodem en de kabelsplitten, daar zit de COAX. Het kan best zijn dat glasvezel er wel hangt maar dat het niks doet vanwege geen abonnement.

Verder zou ik je oom eens vragen wat voor abonnementen hij allemaal heeft. Als hij daar geen sluitend antwoord op kan geven vanwege het gebrek aan overzicht dan is het aan jou (als je dat vertrouwt) de taak om overzicht te creëren. Als er nu 3 abonnementen lopen: UPC, KPN en Vodafone dan is het misschien een idee op in ieder geval UPC en KPN over te zetten naar een abonnement voor glasvezel. Je kunt dan de helft van je meterkast opruimen plus dat je telefoon en internet over dezelfde kabel hebt lopen. Daarbij kan het op jaarbasis ook nog wat geld schelen.

• Rolf L
heb alles behalve coax +router weg gegooid.
( natuurlijk glasvezel gedeelte behouden)

kapotte internet kabels weer werkend uit einde gemaakt nieuwe RJ45 uit einde :)

toch bedankt voor de hulp

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

McKaamos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:05:

Het 'Line OK' LED op de NT1 brandt niet (hoort Groen te branden) en het 'In bedrijf' LED brandt ook niet op de Quattrovox, waar deze normaliter rood hoort te branden.

Lijkt mij dus sterk dat deze in bedrijf is ;)

Ervan uitgaande dat de bekabeling/splitter correct op het IS/Ra zijn aangesloten ;)

www.google.nl

Pagina: 1