Als ik er zo naar kijk zie ik een NT1 en ISDN Telefooncentrale met analoge uitgangen voor 'normale' vaste telefoons (Quatrovox5 is een digitaal geval

)
Verder een Vodafone Femtocell en twee signaalsplitters (eentje op de telefoonlijn en eentje op de kabel verbinding).
En dan nog een zwart kleurige router met VOIP support, waarvan de Phone lampjes niet branden. Dit doet mij vermoeden dat de ISDN + telefooncentrale weldegelijk in gebruik is.
De router lijkt niet op een Ziggo/UPC geval, en er zit ook geen coaxkabel in de data aansluiting van de kabelsplitter (links data, midden TV, rechts radio). Dus dat is hoogstwaarschijnlijk een ADSL/VDSL router.
Dit wordt eveneens bevestigd door de ISDN splitter. Die is er alleen maar als je ADSL+ISDN gebruikt.
Verder brand slechts 1 LAN lampje, dus vermoedelijk zit er niets aangesloten op de router, afgezien van de Femtocell, en gebruikt je oom alles via WiFi.
Kortgezegd:
Volgens mij is er niets wat gediend heeft, maar dient alles tot op de dag van vandaag nogsteeds.
c.q. laat alles maar lekker hangen, want dit lijkt allemaal gewoon in gebruik te zijn of in ieder geval nog operationeel bruikbaar te zijn.
Maar eigenlijk heb ik wat vragen...
1) Wat gebruikt je oom aan computers, laptops, telefoons en andere apparaten die op internet kunnen?
2) Je zegt iets over wand aansluitingen in huis? Vertel daar eens wat meer over.
3) Heb je ook een overzichtfoto van de kast waar die apparatuur hangt? Misschien zit er nog wel meer, zoals een Patchpanel die naar de wandaansluitingen van opmerking 2 gaat.
4) Een tweede router? waarom precies? Kom je LAN aansluitingen tekort? want dan moet je een switch hebben, geen router. Of is het WiFi bereik te klein? Want dan heb je (again) geen extra router nodig, maar een accesspoint of een range extender.
5) Wat zit er achterin die router geprikt en welk merk/type is het?
6) Wat gebeurt er als je een laptop aan de router koppelt via één van de LAN poorten (dus direct) en dan b.v. even naar
www.watismijnip.nl surft? Daar staat meestal in de gegevens wel welke provider je bij zit (kan herleid worden aan IP/hostname waar vandaan je de site bezoekt)
[
Voor 12% gewijzigd door
McKaamos op 01-08-2015 19:11
]