Toon posts:

Windows 10: Problemen aansluiten 2 monitoren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Herkent iemand het volgende:

Ik heb Windows 10 ge-installeerd wat probleemloos verliep. Maar loop nu tegen een vervelend probleem aan.

Ik heb een AMD graka, uit de 7800 serie. De driver hiervoor heb ik geupdate met de driver voor Windows 10 X64 op de AMD site.
Als ik bij "Display Settings kijk is mijn Philips 248C monitor - bij detect - monitor 2, en mijn LG UHD tv via mijn Pioneer VSX 923 monitor 1.
Echter kijk ik bij "AMD Catalyst Control Center" dan is mijn Philips 248C monitor 1, en de andere monitor is dan monitor 2.
Op zich niets mis mee... Tot ik mijn TV uitzet. Dan switched alles vanaf mijn Philips monitor naar de niet meer aan staande TV, zodat ik niets meer kan zien, en als ik dan de TV weer aanzet, switched alles weer terug naar de Philips monitor.
Dit is best wel irritant :) Kent iemand dit verschijnsel, en weet iemand hier een oplossing voor?

Heb voor extend displays gekozen, en de Philips monitor is de Main Display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een moeilijke vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wellicht dat de 'display settings', de catalyst software overruled?
Kun je de Philips monitor niet als "main" aanmerken in de display settings?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Philips monitor staat zowel bij Display Settings als bij AMD Catalyst control center als Main display.
Het probleem ligt er in - denk ik - dat in Dsiplay settings de Philips monitor als display 2 wordt gedetecteert, en bij AMD Catalyst deze als display 1 wordt gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die me verder kan helpen??