Windows 8 upgraden naar Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik heb mijn Samsung ultrabook opnieuw geïnstalleerd naar de fabrieksinstellingen. Hij draaide niet zo lekker meer. Echter, er staat nu Windows 8 pro op. Als eerste ben ik lang bezig geweest om alle Windows updates te installeren. Kreeg elke keer de melding: fout bij het configureren van Windows Updates. En toen dat gelukt was en ik de Windows 8.1 upgrade uit de store wilde installeren kreeg ik de melding: "de installatie van Windows 8.1 kan niet worden voltooid". Dus krijg hem gewoon niet gedownload en wordt er chagrijnig van. Sommige zeggen dat 8.1 noodzakelijk is voor Windows 10, anderen niet. Wat zou ik het beste kunnen doen? Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

That's why god invented Google: http://www.microsoft.com/...10-specifications#upgrade Je moet dus vanaf Windows 8.1 updaten :)

Ok, zoek nu in het configuratiescherm naar "probleemoplossingen", open dit en dan zie je dat er ook een probleemoplossingstool voor Windows Update beschikbaar is, laat deze draaien en zorg dat hij alle gevonden problemen vindt en oplost. Open daarna het commandoprompt als administrator en type het commando "sfc/scannow" in. Dit beschadigd beschadigde systeembestanden. Geeft deze een error of iets van dat hij niet alle bestanden kon repareren, voer dan het commando "dism /online /cleanup-image /restorehealth" uit in hetzelfde commandoprompt en laat dit gewoon net zo lang lopen tot het klaar is (ook al lijkt hij niks meer te doen, laat het gewoon doordoen!) Hopelijk kun je hierna wel updaten.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrtnptrs schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:43:

Dit beschadigd beschadigde systeembestanden.
??? 8)7

grappig... ik begrijp wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrtnptrs schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:43:
That's why god invented Google: http://www.microsoft.com/...10-specifications#upgrade Je moet dus vanaf Windows 8.1 updaten :)

Ok, zoek nu in het configuratiescherm naar "probleemoplossingen", open dit en dan zie je dat er ook een probleemoplossingstool voor Windows Update beschikbaar is, laat deze draaien en zorg dat hij alle gevonden problemen vindt en oplost. Open daarna het commandoprompt als administrator en type het commando "sfc/scannow" in. Dit beschadigd beschadigde systeembestanden. Geeft deze een error of iets van dat hij niet alle bestanden kon repareren, voer dan het commando "dism /online /cleanup-image /restorehealth" uit in hetzelfde commandoprompt en laat dit gewoon net zo lang lopen tot het klaar is (ook al lijkt hij niks meer te doen, laat het gewoon doordoen!) Hopelijk kun je hierna wel updaten.
Ik heb mijn PC zonder problemen geupgrade vanuit 8.0 zonder enige vorm van updates.
Dus vanuit 8.0 pro naar 10 pro.
Daarbij zie ik in je link 8.0 niet staan, dat het ontbreekt wil niet zeggen dat het niet werkt.

Ik heb hierbij gebruik gemaakt van de media creation tool om direct de update binnen te hengelen: http://windows.microsoft....install?ocid=ms_wol_win10

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:18:
[...]

??? 8)7

grappig... ik begrijp wat je bedoelt.
Mistakes happen... :P

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.