Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Topicstarter
Ik begin komend studiejaar aan Saxion in Deventer en ik zoek nog steeds een kamer. Eigenlijk heb ik er een gereserveerd en krijg ik maandag het contract opgestuurd maar eigenlijk vind ik 400 euro in de maand gewoon te duur. Als enige alternatief vind ik kamers van 10² en kleiner en dat is net te klein. Liever vanaf 12m² t/m 350 inc.
Mijn probleem is nu dat ik op veel kamers reageer en maar weinig reacties terugkrijg. Heeft iemand nog tips voor het zoeken naar een kamer in Deventer? Ik zit al weken lang te kijken op sites zoals kamernet.nl (heb ik ook een premium account, kamers.nl, kamertje.nl, marktplaats.nl, facebook pagina's (waar niets op staat), etc. Op sites van verhuurbedrijven zoals duwo en nederwonen staat ook niets.

Graag hoor ik ook tips van wat de betere wijken zijn. Zo was ik vorige week in de "delta" wijk in de amersstraat en dat was nogal... niet zoals op de foto's, aparte figuren die daar rond liepen, etc. Ik kan niet elke keer zomaar eventjes naar Deventer gaan aangezien het nogal ver weg is voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 01-08-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:26
Tja, kamer zoeken is een helse klus. Misschien via een makelaar(dij)? Zo heb ik een kamer gevonden in Gelderland. Je bent wel duurder vanwege administratie kosten of wat ze het noemen. Probeer eens te zoeken via jaap.nl. Daar zie je soms meer dan die genoemde sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niets gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:26
Hmm, dan het website van Nederwoon? Je kunt daar een kijkje nemen. Helaas zijn de reviews op internet niet al te positief over Nederwoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar had ik al gekeken. Mijn gereserveerde kamer gaat ook via nederwoon ;). Maar is dat normaal dat er drie kwart niet reageert op berichtje? Vorig jaar toen ik een kamer in België zocht ging dat toch een stuk makkelijker.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 01-08-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de site van duwo staat op weken lang niets. Nu toevallig een kamer maar die staat ook op kamers.nl en daar kreeg ik eerder vandaag deze reactie van:
Beste ...,

Ivm de vele aanmeldingen op onze kijkavond, moeten wij je teleurstellen met het feit dat je geen kans maakt op de kamer.

Groet,

Chris
Wat ik dan niet snap is waarom ik geen kans maak? Ik heb hem alleen verzocht om zijn telefoonnummer even te mailen of dat hij anders mij even wil bellen. Ik krijg sterk de indruk dat ze willen dat je iets over jezelf verteld ipv snel en duidelijk contact. Vorige week was ik bij een of ander studentenhuis en daar lieten ze een mannetje of 10 langskomen, waaronder ik, en daar gingen ze later dan uit kiezen. Leuk voor hun natuurlijk maar zo blijf je wel lang bezig.

Vroeger had ik de indruk dat het een soort van marktplaats was. Dat een verkoper/verhuurder blij zou mogen zijn als iemand zijn kamer wilt huren maar het lijkt wel het omgekeerde idee.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 01-08-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Het is ook het omgekeerde idee. De hoeveelheid studenten die op kamers willen is in de meeste steden groter dan de hoeveelheid beschikbare kamers. Je zal dus op veel bezichtigingen moeten gaan en je zo moeten voorstellen als de verhuurders willen. Dat het dan wat verder weg is voor je dat is helaas even pech hebben maar dat zul je er voor over moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik er ook wel voor over maar dan moeten ze dus wel reageren op mijn berichten anders kunnen we geen afspraak voor een bezichtiging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:12
Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:18:
Wat ik dan niet snap is waarom ik geen kans maak? Ik heb hem alleen verzocht om zijn telefoonnummer even te mailen of dat hij anders mij even wil bellen. Ik krijg sterk de indruk dat ze willen dat je iets over jezelf verteld ipv snel en duidelijk contact. Vorige week was ik bij een of ander studentenhuis en daar lieten ze een mannetje of 10 langskomen, waaronder ik, en daar gingen ze later dan uit kiezen. Leuk voor hun natuurlijk maar zo blijf je wel lang bezig.

Vroeger had ik de indruk dat het een soort van marktplaats was. Dat een verkoper/verhuurder blij zou mogen zijn als iemand zijn kamer wilt huren maar het lijkt wel het omgekeerde idee.
De vraag is vaak hoger dan het aanbod. Waarom je geen kans maakt? Omdat het uiteindelijk gaat om wie je kent (referenties helpen) en dan gaan ze natuurlijk ook kijken wie goed in 'hun huis' past. En uit die 10 die langs komen kijken ze dan dus ook naar hoe die personen eruit zien maar ook hoe die personen over komen :). Een 'gezellig persoon' is leuker dan 'een stille nerd', behalve als de rest ook een ICT studie doet natuurlijk :+

Uiteindelijk gaat het er om hoe jij je presenteert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat begrijp ik 100%. Maar meestal beslist de verhuurder en niet de huurder(s) zelf. Dat kwam slechts in 1 geval voor. Nu vind ik het niet super erg dat ik voor die ene ruimte ben afgewezen aangezien het een oud monumentenpand was met enkel glas in het centrum, en waarschijnlijk krakkemikkige vloeren, maar het waren wel aardige mensen en 337 euro voor 16m² + een wastafel op de kamer is niet te veel. Dit was dan ook een woning van de duwo. Vreemd was wel dat de twee meiden die er waren allebei van plan waren om "binnenkort" te verhuizen maar wel de taak op zicht namen om een huurder aan te wijzen. Later kwam ook een jongen nog even zijn gezicht laten zien :).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 01-08-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:04:
Heb ik er ook wel voor over maar dan moeten ze dus wel reageren op mijn berichten anders kunnen we geen afspraak voor een bezichtiging maken.
Hoe ziet het bericht eruit dat je verstuurd naar de huurders? Want ik heb het idee dat je tekstje niet helemaal goed is. Maar ik kan je hier wel mee helpen, heb zelf veel instemmingen georganiseerd en ook zelf wat van die avonden gelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de meesten gewoon een simpel kort berichtje gestuurd. Te lang leek mij juist niet goed.
Hallo,

Ik heb interesse in het huren van deze kamer. Zou ik uw telefoonnummer mogen voor meer informatie? U kunt mij ook bellen op 06......... Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

voorletter.achternaam
Misschien klinkt het een beetje koud en wat zakelijk daarom had ik ook "hallo" in het begin gezet i.p.v. geachte heer/mevrouw. Kort en bondig leek mij toch het beste om te laten zien dat ik interesse had. Ik vraag wel naar een telefoonnummer omdat dit wat directer en persoonlijker is dan email. Of doe ik dit helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:04

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Als er tien reageren met een wat uitgebreidere email met hun leeftijd, hoeveelste jaars, welke studie etc en jij bent de elfde met jouw bericht, hoor je al snel bij de afvallers die niet op bezichtiging hoeven te komen.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lolhozer schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:30:
Als er tien reageren met een wat uitgebreidere email met hun leeftijd, hoeveelste jaars, welke studie etc en jij bent de elfde met jouw bericht, hoor je al snel bij de afvallers die niet op bezichtiging hoeven te komen.
Is dat interessant voor een verhuurder om dat allemaal te weten? Die wonen er zelf niet en krijgen hun geld toch wel. Ik heb ook alleen via kamernet gereageerd (omdat je voor reageren moet betalen) en daar staat mijn leeftijd en studiekeuzen in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Als je de moeite neemt om een uitgebreide mail te sturen kom je in elk geval serieuzer over.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De meesten verhuurders krijgen per dag veel mails, zeker in deze maanden. Maar ik zal het erop wagen.
Deze kamer is momenteel voor mij gereserveerd http://www.huizenzoeker.n...ianastraat_5/details.html. De prijs is trouwens 400 en niet 330. Alleen de eerste 3 maanden zijn 330. Dat is een leuke truc van de verhuurder ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 01-08-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:42
Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:25:
Ik heb de meesten gewoon een simpel kort berichtje gestuurd. Te lang leek mij juist niet goed.

[...]

Misschien klinkt het een beetje koud en wat zakelijk daarom had ik ook "hallo" in het begin gezet i.p.v. geachte heer/mevrouw. Kort en bondig leek mij toch het beste om te laten zien dat ik interesse had. Ik vraag wel naar een telefoonnummer omdat dit wat directer en persoonlijker is dan email. Of doe ik dit helemaal verkeerd?
Aangezien het om een studentenkamer gaat waarbij je vaak met jonge mensen spreekt, blinkt je mail uit om niet direct op te reageren of af te ketsen als anderen wél een spontaan mailtje sturen.

Ben je googlebaar? Wat komt er naar boven?
Hoi,

Binnenkort ga ik bij saxion deventer studeren en zoek een kamer! Ik ben xx jaar en super gezellig.
Ik zag dat jullie een kamer vrij hebben. Wanneer is de kijkavond?

Groetjes,
xxxxx
Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:41:
[...]

Is dat interessant voor een verhuurder om dat allemaal te weten? Die wonen er zelf niet en krijgen hun geld toch wel. Ik heb ook alleen via kamernet gereageerd (omdat je voor reageren moet betalen) en daar staat mijn leeftijd en studiekeuzen in mijn profiel.
Ja! Verhuurders willen zonder trammelant hun kamer verhuren en zullen op de éérste indruk afgaan.
In veel huizen krijgen de bewoners overigens eerst de kans om iemand te vinden die past, daarna gaat de verhuurder pas aan de slag.

[ Voor 23% gewijzigd door LED-Maniak op 01-08-2015 20:54 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De meeste verhuurders zijn volwassen mensen die er zelf niet wonen en dus alleen naar de centen kijken. Maar wat je zegt zal zeker van toepassing zijn op kamers die worden bemiddeld door de bewoner(s) zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:18:
Wat ik dan niet snap is waarom ik geen kans maak? Ik heb hem alleen verzocht om zijn telefoonnummer even te mailen of dat hij anders mij even wil bellen. Ik krijg sterk de indruk dat ze willen dat je iets over jezelf verteld ipv snel en duidelijk contact.
Ik weet niet of je helemaal een realistisch beeld hebt van hoe de kamermarkt werkt. Als je eens wist hoeveel gare, ongeïnteresseerde of ronduit slechte reacties je krijgt op een kamer, dan begreep je wel dat daar alleen de reacties uitgepikt worden waar iemand tenminste een klein beetje moeite voor heeft gedaan. Vergeet ook niet dat het in veel huizen niet alleen om een woonplek gaat - je gaat linksom of rechtsom met deze mensen samenwonen. Natuurlijk moet je jezelf dan een beetje presenteren.

Overigens is voor persoonlijk contact vaak helemaal geen tijd met zoveel. Jou bellen? Ja leuk, maar dan laten ze wel gewoon één van die andere 40 mensen langskomen.
Vorige week was ik bij een of ander studentenhuis en daar lieten ze een mannetje of 10 langskomen, waaronder ik, en daar gingen ze later dan uit kiezen. Leuk voor hun natuurlijk maar zo blijf je wel lang bezig.
Zo werkt het :) Als huis of verhuurder wil je namelijk ook gewoon iemand die bij het huis past en dan ga je niet zomaar het eerste figuur dat langskomt een kamer geven. Dat is vragen om problemen en dat is voor niemand goed, ook voor jou niet.

Als het je niet aanstaat hoef je er niet aan mee te doen, maar dan moet je dus ook de portemonnee trekken. Die keuze is aan jou.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 01-08-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:09:
De meeste verhuurders zijn volwassen mensen die er zelf niet wonen en dus alleen naar de centen kijken.
Voor iemand die voor het eerst op kamers gaat, lijkt me dit nogal een sterke uitspraak niet gebaseerd op kennis. Oftewel: onverstandig (en gewoon niet war).
Maar wat je zegt zal zeker van toepassing zijn op kamers die worden bemiddeld door de bewoner(s) zelf.
Niets beter voor een verhuurder dan kalmte zonder klachten. Dus nee, jij zult jezelf moeten kunnen "verkopen" als een goede huurder.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:42
Verhuurders hebben er baat bij dat je past in het huis en netjes je huur betaalt. Als ze constant een ander moeten zoeken omdat het niet past schiet dat niet op.

Ik heb in de jaren in meerdere huizen gewoond die bemiddeld waren door zowel bemiddelingskantoren, huiseigenaren en bewoners zelf en allemaal keken uiteindelijk toch wel of jij bij de rest van de huurders zou passen.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambieter schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:15:
Niets beter voor een verhuurder dan kalmte zonder klachten. Dus nee, jij zult jezelf moeten kunnen "verkopen" als een goede huurder.
Inderdaad, met name broodverhuurders willen geen gedonder in de tent. Het laatste dat ze willen is de boel moeten micromanagen omdat Henkie ruzie heeft met Pietje omdat er opeens drie sneetjes brood weg waren. Huis inrichten en cashen zonder er naar om te kijken is het devies.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 01-08-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:15:
[...]

Voor iemand die voor het eerst op kamers gaat, lijkt me dit nogal een sterke uitspraak niet gebaseerd op kennis. Oftewel: onverstandig (en gewoon niet war).
Je moest eens weten wie ik allemaal al niet heb gesproken. De eerste kamer die ik bezocht had daar had de verhuurder geen zin in om terug te rijden omdat die net van een bezichtiging af kwam. Hij zei dat ik er geen kon gaan om de woning te bekijken maar de bewoner wist van niets. Sterker nog hij zegt geen eens contact informatie van zijn huurder te hebben. Bij de tweede verhuurder had ik geen enkel probleem. Hij vertelde wel van wat problemen die hij eerder had meegemaakt zoals een drugsgebruiker en een meisje dat emotioneel in de knoop zat (lang verhaal) maar dat zal je bij mij niet zien. Bij hem heb ik nu een kamer gereserveerd zonder enige problemen al had die, zoals eerder gezegd, ook al een mooie verhuur truc. En daar had die er nog wel een paar van. Alleen bij de derde waren de bewoners de bemiddelaars. Vorig jaar had ik een zeer goede kamer in Belgie gevonden (huurcontract had ik al!) maar toen besloot de school op het laatste moment om mij niet aan te nemen (ook lang verhaal). Dus zeggen dat ik geen kennis ervan heb is niet helemaal waar.
LED-Maniak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:16:
Verhuurders hebben er baat bij dat je past in het huis en netjes je huur betaalt. Als ze constant een ander moeten zoeken omdat het niet past schiet dat niet op.

Ik heb in de jaren in meerdere huizen gewoond die bemiddeld waren door zowel bemiddelingskantoren, huiseigenaren en bewoners zelf en allemaal keken uiteindelijk toch wel of jij bij de rest van de huurders zou passen.
Bedankt voor de tip. Dan ga ik het vanaf nu anders aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:30:
Dus zeggen dat ik geen kennis ervan heb is niet helemaal waar.
Het klinkt alsof je bij de meer reguliere kamerverhuur terecht bent gekomen. Verwacht aan lager wal geraakte volwassenen, dagloners en meer van zulks. Hoewel het voor zich spreekt dat iedereen ergens moet wonen, moet je je afvragen of je daar terecht wilt komen - nog los van dat dergelijke verhuurders vaak maar weinig weet hebben (of willen hebben) van het Nederlandse huurrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij de duwo is zoiezo niets meer te vinden. Ik denk dat ik me daar toch maar in ga schrijven. Dan maak ik na een wachtperiode in ieder geval kans op een appartement voor relatief weinig inschrijfgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:04
Ik heb zelf gehuurd in Groningen en ben nu bewoner en verhuurder van een appartement met kamers. Ik heb moeite gestoken in een advertentie met foto's en een leuke tekst. Als ik dan zo'n reactie krijg die enkel vraagt om contactgegevens, dan neem ik niet de moeite om op het profiel te klikken. Misschien is deze situatie niet helemaal te vergelijken, omdat ik dan op zoek ben naar iemand waar het ook mee klikt.

Het verschilt van verhuurder tot verhuurder hoe ze te werk gaan. Heel vaak krijgen de bewoners de mogelijkheid zelf een andere huisgenoot te vinden, lukt dat in de laatste weken voor vertrek van de huidige bewoner niet, dan begint de verhuurder zelf met het zoeken van iemand. De bewoners krijgen hierin vaak de keuze om zelf te zoeken of het door de verhuurder te laten regelen.
Mijn ervaring bij de verhuurder is dat de lastminute kamers (waarvoor de bewoners dus niemand hebben kunnen vinden en de tijd begint te dringen) gewoon weg gaan naar degene die het eerste is (en geschikt bevonden door de verhuurder). Let wel, deze staan dus niet op kamernet, maar op de site van de verhuurder zelf. Maar goed, dit is alleen mijn ervaring met de grootste huisjesmelker in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raling schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:59:
Mijn ervaring bij de verhuurder is dat de lastminute kamers (waarvoor de bewoners dus niemand hebben kunnen vinden en de tijd begint te dringen) gewoon weg gaan naar degene die het eerste is (en geschikt bevonden door de verhuurder). Let wel, deze staan dus niet op kamernet, maar op de site van de verhuurder zelf. Maar goed, dit is alleen mijn ervaring met de grootste huisjesmelker in Groningen.
Huisjesmelkers kunnen nog wel eens makkelijker zijn - zolang ze hun centen maar krijgen - maar precies daarom wil je daar ook niet zijn. Vage huisgenoten/andere mensen en zoals gezegd heeft men vaak weinig op met het Nederlandse huurrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het verklaart wel waarom ik zo veel verhuurdersprofielen zie waarvan de eigenaar erg jong zijn. Die zijn dus waarschijnlijk gewoon het aanspreekpunt maar geen verhuurder. Wat ik wel jammer vind is dat ik de indruk krijg dat je je dan moet gaan presenteren als een of ander overvrolijk feestbeest.

Het word echt eens tijd dat scholen zelf een kamers gaan verhuren. Bij Saxion doen ze dat alleen voor internationale studenten (best een mooi pand). Dan kunnen ze altijd nog zeggen van als er lege plekken zijn geven we die aan de lokale studenten. Gemiste kans.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 01-08-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:55

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik als student in Deventer weet dat er genoeg leuke goedkope kamers te vinden, alleen idd je moet de juist contacten weten, stuur maar PB dan stuur je wat dingen waar je contact mee kan opnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 01-08-2015 22:30 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:06
Henshin, als ik het goed begrijp heb je in feite nu een kamer. Ik zou zeggen: Neem deze en ga dan - als je eenmaal in Deventer woont - verder zoeken. Er staat nergens geschreven dat je je hele studie in dezelfde kamer moet blijven :).
Sterker nog: Dat was "in mijn tijd" de tactiek: Eerst zorgen dat je in de plaats woont, dan leer je mensen kennen en dan kom je makkelijker aan "de perfecte" kamer.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
42dpi schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:29:
Ik als student in Deventer weet dat er genoeg leuke goedkope kamers te vinden, alleen idd je moet de juist contacten weten, stuur maar PB dan stuur je wat dingen waar je contact mee kan opnemen.
Top. Bedankt!
Spoetnik385 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:34:
Henshin, als ik het goed begrijp heb je in feite nu een kamer. Ik zou zeggen: Neem deze en ga dan - als je eenmaal in Deventer woont - verder zoeken. Er staat nergens geschreven dat je je hele studie in dezelfde kamer moet blijven :).
Sterker nog: Dat was "in mijn tijd" de tactiek: Eerst zorgen dat je in de plaats woont, dan leer je mensen kennen en dan kom je makkelijker aan "de perfecte" kamer.
Ik snap wat je bedoel. Juist omdat ik ver weg woon was mijn tactiek om een kamer te vinden met een contractduur van maximaal 6 maanden maar dat is gewoonweg onrealistisch want daar zijn er maar bar weinig van. De kamer die ik nu heb heeft een contractduur van 12 maanden. Aangezien ik de eerste 3 maanden een korting krijg van 70 euro is het op jaarbasis 382.50 euro per maand. In vergelijking met een goedkopere kamer (300 á 340 euro) valt de "schade" nog mee. Ik was zoiezo niet van plan om daar langer dan een jaar te blijven maar je weet nooit hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je pakt het hele kamerzoeken volgensmij een beetje verkeerd aan. De mensen waar je contact mee hebt zijn als het goed is de huidige bewoners die een nieuw huisgenootje zoeken in opdracht van de verhuurder. Doen ze dit niet dan regelt de verhuurder de eerste de beste die wil betalen.

De mensen die er nu zitten zoeken zoals gezegd een huisgenootje, iemand die past bij de mensen die er al wonen. Hiervoor organiseren een hospiteeravond, op deze avond komen gegadigden voor de kamer langs om kennis te maken met de mensen die er al wonen. Het is daarom van belang om in je reactie op de kamer wat over jezelf te vertellen, hobby's, passies en wat je komend jaar gaat doen, wat je verwacht van je mede huisgenoten. Vind je het bijvoorbeeld leuk om samen te eten? Hou je van koken? Spelletjes doen? etc.
Maar dit verhaaltje een beetje grappig en je verhaaltje valt direct op tussen de vele mails die ze krijgen. Je zal dan sneller uitgenodigd worden voor hospiteeravonden.

Kamers waar je eerst een korting krijgt zou ik trouwens absoluut niet vertrouwen.. Verder zijn die prijzen echt absurd voor een stad als Deventer, dit zijn namelijk prijzen van de randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 16:16

ATS

Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:25:
Ik begin komend studiejaar aan Saxion in Deventer en ik zoek nog steeds een kamer. Eigenlijk heb ik er een gereserveerd en krijg ik maandag het contract opgestuurd maar eigenlijk vind ik 400 euro in de maand gewoon te duur. Als enige alternatief vind ik kamers van 10² en kleiner en dat is net te klein. Liever vanaf 12m² t/m 350 inc.
Mijn tip: neem deze, en zoek verder vanuit Deventer zelf. Je keert er vanzelf mensen kennen die je tips kunnen geven of zelf in een huis wonen waar een kamer vrij komt, en het is veel makkelijker om even te gaan kijken als je er eenmaal woont.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zorg overigens wel dat alle eventuele borg en dergelijke stevig op papier vastgelegd is, samen met afspraken in jouw voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 07:49:
Kamers waar je eerst een korting krijgt zou ik trouwens absoluut niet vertrouwen.. Verder zijn die prijzen echt absurd voor een stad als Deventer, dit zijn namelijk prijzen van de randstad.
Als jij iets beters weet? Ik kijk al langer als vandaag en ik zie alleen maar peperdure kamers zoals tegen de 400 euro voor zogenaamd 20m². Volgens huurcommissie.nl moet je meten vanaf 1.5 meter hoogte maar dat lijkt niemand te weten (of ze doen alsof). En dan nog. Als ik kijk naar de foto's en een bed ziet staat dan kan ik ongeveer zien hoe groot de kamer is en dan kom ik op ongeveer 12m² uit. Ik word ook heel de tijd gebeld door een of andere Marokkaan van een of ander dubieus bedrijf. Als ik naar die site ga krijg ik een waarschuwing dat ze mogelijk gegevens kunnen stelen. Dat nummer is dus gelijk geblokkeerd. Ik ga morgen maar gewoon weer de duwo bellen maar ik zie het somber in.

Wat ik trouwens niet begrijp is dat puntensysteem op huurcommissie.nl. Ik kom op ~90 euro kale huur uit wat de verhuurder maximaal mag rekenen. Dat lijkt mij wel heel erg weinig.
Zie hier: http://imgur.com/a/KL25E#l3ZPrWL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 248568 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:56:
Wat ik trouwens niet begrijp is dat puntensysteem op huurcommissie.nl. Ik kom op ~90 euro kale huur uit wat de verhuurder maximaal mag rekenen. Dat lijkt mij wel heel erg weinig.
Zie hier: http://imgur.com/a/KL25E#l3ZPrWL
Je deelt je slaapkamer met 4 mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
djengizz schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:57:
[...]

Je deelt je slaapkamer met 4 mensen?
Een wooneenheid is een huishouden met een eigen huurcontract. Ik dacht dat ze daar kamergenoten mee bedoelden.

Ik ben nu trouwens aan het kijken voor campings rondom Deventer want het schijnt dat je daar huurtoeslag voor kunt krijgen (maar geen uitwonende studiebeurs). Tot dus ver nog niets gevonden.

EDIT:
Alleen als je je eigen kan inschrijven voor het GBA bij de gemeente kan je huurtoeslag krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 02-08-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:22
Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:25:
Mijn probleem is nu dat ik op veel kamers reageer en maar weinig reacties terugkrijg. Heeft iemand nog tips voor het zoeken naar een kamer in Deventer? Ik zit al weken lang te kijken op sites zoals kamernet.nl (heb ik ook een premium account, kamers.nl, kamertje.nl, marktplaats.nl, facebook pagina's (waar niets op staat), etc. Op sites van verhuurbedrijven zoals duwo en nederwonen staat ook niets.

Graag hoor ik ook tips van wat de betere wijken zijn. Zo was ik vorige week in de "delta" wijk in de amersstraat en dat was nogal... niet zoals op de foto's, aparte figuren die daar rond liepen, etc. Ik kan niet elke keer zomaar eventjes naar Deventer gaan aangezien het nogal ver weg is voor mij.
Ik sluit me aan bij wat de rest zegt. Het enige dat ik nog op wil merken is dat ik niet teveel zou beknibbelen op woongenot. Het is enorm fijn om een fijne plek te hebben om te wonen, waar je je thuis voelt en graag naartoe gaat. Als je daarvoor 50 euro per maand meer moet investeren (je zegt dat 400 te duur is, terwijl 350 oke is) dan is het dat echt helemaal waard. Bedenk ook dat 50 euro nu wellicht veel geld is, maar als je straks een baan hebt is dat echt heel goed te overzien. Je zou het zelfs nu al kunnen betalen door 1 dag per maand een bijbaantje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had een supermooie kamer gevonden in Apeldoorn tegen de rand van het bos in een vrijstaand huis. Maar ik kreeg zojuist een mail dat die al bezet is :(. 400 Euro tegenover 350 valt nog te doen maar de woning die voor mij gereserveerd staat heeft geen wastafel op de kamer, slecht tapijt (met gat), een douche van 1,5m² die er niet uit ziet recht achter de keuken met 3/4 deur (niet geheel sluitend), de keuken heeft verouderde apparatuur en geen afzuigkap, er is geen gezamenlijke ruimte en het is een flat. Beetje een woekerprijs dus. Nu heb ik vanmiddag Saxion gebeld om te vragen of ik bij de internationale studenten mag in hun eigen huisvesting maar de internationale studenten krijgen voorrang. Prijs inclusief volledige inrichting is 4900 per jaar. Ik denk erover om dat te gaan proberen.
Ik had het liefst een kamer van rond de 300 á 330 euro. Bij de duwo krijg je daar een grote kamer voor die ook nog eens vrij degelijk is. Maar helaas hebben ze daar niets meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 03-08-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:04

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Heb je al op marktplaats gekeken?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zie in verscheidene Facebook groepen in omgeving Zwolle regelmatig kamers langskomen. Zwolle-Deventer is minder dan een half uur met de trein. Dan woon je in ieder geval in de 'omgeving'.

En kamers zijn sowieso vrij duur en op den duur zul je dus een keuze moeten maken. Als het bij duwo vol zit, je niet bij de internationele studenten mag (al vraag ik me af of je dat wilt) en je wel op jezelf wilt. Dan kan je inderdaad iets uitgebuit worden maar woon je wel in de buurt van alles wat je nodig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Had ik al gekeken. Maar als je goed kijkt dan zijn zo goed als alle advertenties van kamernet en daar heb ik al een premium account. De meeste van die kamers zijn ook al verhuurd of gereserveerd.
Pagina: 1