Ik wil wat meer usb poorten op mijn mac voor mijn audio/midi apparatuur nou heb ik nog een pci e kaart liggen met usb aansluitingen die zaten in een windows pc kan ik deze gewoon in mijn mac pro zetten ?
Welke mac pro heb je?
Er zitten 4 pciE slots in je Mac Pro
PciE sloten ijn er in verschillende maten.
In de Mac Pro zitten 4 PCI-e poorten in 16x afmeting, de werkelijke snelheid kan per poort verschillen maar voor USB aansluitingen is de bandbreedte altijd ruim voldoende.
Wat voor USB kaart heb je liggen die je in de Mac Pro wilt plaatsen? Je kunt dit overigens gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het niet en haal je het er gewoon weer uit.
Mocht je advies willen hebben welke PCI-e kaart je het beste zou kunnen kopen (mocht je huidige niet werken) dan kan ik je daar wel mee helpen.
Wat voor USB kaart heb je liggen die je in de Mac Pro wilt plaatsen? Je kunt dit overigens gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het niet en haal je het er gewoon weer uit.
Mocht je advies willen hebben welke PCI-e kaart je het beste zou kunnen kopen (mocht je huidige niet werken) dan kan ik je daar wel mee helpen.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
ik had juist een pci kaart i.p.v. een pci-e dus het past niet, ):
Dus welke kan ik idd het beste aanschaffen bokkow ?
Dus welke kan ik idd het beste aanschaffen bokkow ?
oke , dus als ik het goed begrijp kan ik dus pci-e x1 kaarten gewoon in die van 16x slots steken.
En kan ik het dus gewoon van elk merk nemen zoals bij een windows-pc.
Ben een nieuweling met apple dus mijn excuses hiervoor.
En kan ik het dus gewoon van elk merk nemen zoals bij een windows-pc.
Ben een nieuweling met apple dus mijn excuses hiervoor.
De meeste werken inderdaad direct omdat er veelal van dezelfde USB3.0 controller gebruik wordt gemaakt.
Er zijn nog wel wat kanttekeningen om rekening mee te houden echter;
Wil je op iedere poort 5Gbps hebben of 5Gbps laten verdelen over 4 poorten? In het eerste geval heb je per poort een losse controller op de kaart nodig, de meeste kaarten hebben dit niet.
Moeten de poorten bus-powered zijn? Wil je bijvoorbeeld een externe 2,5" HDD aansluiten dan moet je bij veel kaarten intern nog een molex kabel aan de kaart aansluiten. Dat kan wel in een Mac Pro maar dan moet je een verloopje vanaf een van de SATA-power poorten bij de interne HDD-bays laten lopen en dus een interne schijf opofferen. Er zijn maar enkele kaarten die voldoende stroom uit het PCI-e slot zelf halen.
Zelf heb ik vorige week op Amazon.com de HighPoint RocketU 1144C besteld voor 85,-. Kost veel maar is het mijn inziens wel waard als USB3.0 support belangrijk voor je is (4 separate ASmedia USB3.0 controllers en PCI-e powered). Alternatief is de Sonnet Allegro Pro welke recent is geintroduceerd maar wel zelfs nog duurder is (zonder echte meerwaarde)
Er zijn nog wel wat kanttekeningen om rekening mee te houden echter;
Wil je op iedere poort 5Gbps hebben of 5Gbps laten verdelen over 4 poorten? In het eerste geval heb je per poort een losse controller op de kaart nodig, de meeste kaarten hebben dit niet.
Moeten de poorten bus-powered zijn? Wil je bijvoorbeeld een externe 2,5" HDD aansluiten dan moet je bij veel kaarten intern nog een molex kabel aan de kaart aansluiten. Dat kan wel in een Mac Pro maar dan moet je een verloopje vanaf een van de SATA-power poorten bij de interne HDD-bays laten lopen en dus een interne schijf opofferen. Er zijn maar enkele kaarten die voldoende stroom uit het PCI-e slot zelf halen.
Zelf heb ik vorige week op Amazon.com de HighPoint RocketU 1144C besteld voor 85,-. Kost veel maar is het mijn inziens wel waard als USB3.0 support belangrijk voor je is (4 separate ASmedia USB3.0 controllers en PCI-e powered). Alternatief is de Sonnet Allegro Pro welke recent is geintroduceerd maar wel zelfs nog duurder is (zonder echte meerwaarde)
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Ik heb er een van Asrock inzitten, Mac Pro 5,1 weliswaar. Die werkt probleemloos, kaartje erin, klaar.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Pagina: 1