• rsvos
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 01-12-2017
Ik wil wat meer usb poorten op mijn mac voor mijn audio/midi apparatuur nou heb ik nog een pci e kaart liggen met usb aansluitingen die zaten in een windows pc kan ik deze gewoon in mijn mac pro zetten ?

• rsvos
laat maar , zit helemaal geen pci-e in mijn mac.

• rsvos
gewoon pci dan ?

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Welke mac pro heb je?

• rsvos
2006 intel

• sebastius

sebastius

Er zitten 4 pciE slots in je Mac Pro :)

• rsvos
oh oke het lijken pci sloten, pci-e is toch kleiner,of kan je beide in de zelfde sloten zetten?

• sebastius

sebastius

PciE sloten ijn er in verschillende maten.

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-09 12:09

bokkow

appleflap

In de Mac Pro zitten 4 PCI-e poorten in 16x afmeting, de werkelijke snelheid kan per poort verschillen maar voor USB aansluitingen is de bandbreedte altijd ruim voldoende.

Wat voor USB kaart heb je liggen die je in de Mac Pro wilt plaatsen? Je kunt dit overigens gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het niet en haal je het er gewoon weer uit.

Mocht je advies willen hebben welke PCI-e kaart je het beste zou kunnen kopen (mocht je huidige niet werken) dan kan ik je daar wel mee helpen.

• rsvos
ik had juist een pci kaart i.p.v. een pci-e dus het past niet, ):

Dus welke kan ik idd het beste aanschaffen bokkow ?

• sebastius

sebastius

• rsvos
oke , dus als ik het goed begrijp kan ik dus pci-e x1 kaarten gewoon in die van 16x slots steken.
En kan ik het dus gewoon van elk merk nemen zoals bij een windows-pc.

Ben een nieuweling met apple dus mijn excuses hiervoor.

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-09 12:09

bokkow

appleflap

De meeste werken inderdaad direct omdat er veelal van dezelfde USB3.0 controller gebruik wordt gemaakt.

Er zijn nog wel wat kanttekeningen om rekening mee te houden echter;

Wil je op iedere poort 5Gbps hebben of 5Gbps laten verdelen over 4 poorten? In het eerste geval heb je per poort een losse controller op de kaart nodig, de meeste kaarten hebben dit niet.

Moeten de poorten bus-powered zijn? Wil je bijvoorbeeld een externe 2,5" HDD aansluiten dan moet je bij veel kaarten intern nog een molex kabel aan de kaart aansluiten. Dat kan wel in een Mac Pro maar dan moet je een verloopje vanaf een van de SATA-power poorten bij de interne HDD-bays laten lopen en dus een interne schijf opofferen. Er zijn maar enkele kaarten die voldoende stroom uit het PCI-e slot zelf halen.

Zelf heb ik vorige week op Amazon.com de HighPoint RocketU 1144C besteld voor 85,-. Kost veel maar is het mijn inziens wel waard als USB3.0 support belangrijk voor je is (4 separate ASmedia USB3.0 controllers en PCI-e powered). Alternatief is de Sonnet Allegro Pro welke recent is geintroduceerd maar wel zelfs nog duurder is (zonder echte meerwaarde)

• HeatWave
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08-09 00:19

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb er een van Asrock inzitten, Mac Pro 5,1 weliswaar. Die werkt probleemloos, kaartje erin, klaar.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee