Marantz SR4300 wil niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Goedemiddag,

Ik heb een jaar of 13 oude Marantz SR4300 welke ik tegenwoordig enkel nog gebruik in de computer kamer zonder enige problemen. Vanochtend zette ik hem aan en was er niets aan de hand, nadat ik hem uit had gezet en later toen ik terug kwam weer aanzette reageerde hij wel zoals normaal op de afstandsbediening, maar daar hield het dan ook bij op.

Normaal hoorde je een tik als hij aan ging, vervolgens duurde het een paar tellen en dan hoorde je nog een tik en had je geluid, die 1ste tik doet hij nog wel maar het scherm blijft uit en geluid komt er ook niet.

Ik heb hem al even open geschroefd en een condensator vervangen op het power supply board aangezien die er niet helemaal fris meer uit zag en hoopte dus dat dat ook de boosdoener was. Maar hij doet nog altijd hetzelfde :(

Dus.. iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

fotoblog

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je moet een nieuwe versterker c.q receiver kopen.
This thread is worthless without pics!

Nuancering : Een foto van het binnenwerk om je op weg te helpen, is natuurlijk nooit verkeerd. Misschien zien wij wel iets wat je over het hoofd ziet.

Edit 2 : https://www.google.nl/sea...00+known+technical+faults

[ Voor 68% gewijzigd door Lip op 02-08-2015 20:42 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• ViolatoR
bedankt voor de behulpzame reactie... iemand anders proberen?

zou ook niet weten wat je met pics wilt, het ziet er voor de rest van binnen gewoon uit zonder bolstaande condensators ofzo.

fotoblog

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-01 21:41

DjVe

Hatsaflats!

Die tiks komen vanaf een relais. Dus als hij dat niet meer doet, kan het zijn dat het relais vast zit. Wellicht een klein tikje geven met een schroevendraaier.

Helaas kunnen het ook 1000 andere dingen zijn. Probeer eens alles af te koppelen en probeer het dan nog eens (zonder iets aangesloten)

• ViolatoR
Heb hem al helemaal los gekoppeld en uit elkaar gehaald, ik ga de relais even checken, klinkt logisch :) thanks voor de tip.

fotoblog

• ViolatoR
@DjVe: Het was inderdaad het relais, was een soldeerpuntje afgebroken; opnieuw vast gezet en hij doet het weer :) Thanks!

fotoblog

Pagina: 1