Toon posts:

advies gezocht bij 1000-1200 upgrade voor game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
games spelen en licht thuiswerk, heb altijd WOW gespeeld maar wil ook laat maar zeggen diablo 4 er nog op kunnen draaien over een paar jaar
wil een systeem dat over 2 of 3 jaar niet moet worden vervangen omdat de games er niet meer op draaien

Wat mag het systeem gaan kosten?
liever niet meer dan 1000 euro kwijt, assemblage doe ik zelf

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
onderdelen die ik reeds bezit:
kast antec P182
voeding : antec earthwatts 650
beeldschermen 2x LG 23EA63 1 via een DVI naar HDMI kabel 1 via HDMI
heb een scythe mugen koeler, als deze past wil ik deze graag behouden
de baracuda is mijn huidige schijf, deze wilde ik gewoon als downloadschijf houden en om extra grote games op te instaleren
en optische drivers uiteraard gewoon meenemen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MoBo, proccessor en videokaart
aangezien ik DDR2 in mijn huidige systeem heb hangen moet dit ook vernieuwd worden
als ik toch bezig ben een nieuwe SSD zodat ik de eerste tijd verder kan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb altijd gezijk gehad met ASruk dus die komt er niet in, MSI schijnt een kortere levensduur te hebben dan asus of gigabyte en gezien ik mn huidige systeem 6 jaar heb draaien wil ik voor langdurige kwaliteit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
duurzaamheid is vrij belangrijk, wil graag dat over 5 jaar het systeem nog goed draait, gezien met de opkomst van DDR4 en 5de generatie intel losse onderdelen upgraden moeilijk zal zijn

Ga je overklokken?
licht overklokken, anders gaat mn stroomrekening het dak in

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 244,95€ 244,95
1Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger€ 139,95€ 139,95
1XFX Radeon R9 380 4GB Double Dissipation€ 240,-€ 240,-
1Kingston HyperX Beast KHX16C9T3K2/16X€ 87,50€ 87,50
1Kingston HyperX Fury SSD 240GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 805,40

http://pcpartpicker.com/p/zMJr8d
was mn huidige selectie

moederbord twijfel ik tussen de gigabyte UD3H black en de asus ROG maximus ranger, qua prijs doen ze het niet onder voor elkaar, zoek hier naar +en en -en om 1 van de 2 met zekerheid te kiezen

processor wil ik voor de 4690K gaan, K serie op een Z97 chipset om overklocken mogelijk te maken

RAMbankjes vullen met een 2x8 of 4x8 kingston hyper X beast, vanwege de processor de 1600 serie(tenzij iemand me kan vertellen hoe ik hogere klok op de 4690K haal)
als ik voor 2x8 ga zal ik waarschijnlijk over een paar jaar de andere 2x8 ook bijkopen maar heb altijd liever uit 1 serie dan jaren uit elkaar dus als ik het geld heb zal ik het in 1x kopen

SSD: 240GB werdt mij geadviseerd aangezien windows met drivers/essential programs bij een vriend van me rond de 75GB in beslag neemt, om in de toekomst iets ruimte te houden dan liever niet krap gaan zitten met 120, kingston hyperX altijd blij mee geweest maar nog niet vast in deze keuze, anders wordt het waarschijnlijk een samsung evo

videokaart gebruik ik momenteel een asus 3850X2 verbazingwekkend genoeg draait hij nog steeds vrij veel games op redelijk niveau zonder problemen en heb er 2 schermen op zitten
deze is echter absoluut niet geschikt mee te nemen dus ben nog vrij aan het rondzoeken naar een nieuwe
mijn oog was gevallen op de 4GB 380 serie van ATI, tussen sapphire en XFX zie ik buiten de laatste 5MHz geen verschil in benchmarks en beide zijn ongeveer even duur
hier graag jullie mening over, heb nooit Nvidea gehad dus enige reden dat ik hier niet naar kijk is omdat ik zo blij ben met mn readon

mocht iemand ervaring hebben met de niet compatibiliteit van oude onderdelen naar dit nieuwe pakket hoor ik dit ook graag

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 22:36 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:31:
ik heb altijd gezijk gehad met ASruk dus die komt er niet in, MSI schijnt een kortere levensduur te hebben dan asus of gigabyte en gezien ik mn huidige systeem 6 jaar heb draaien wil ik voor langdurige kwaliteit
Dit is echt een onzin argument, aangezien er dan geen product in de wereld zou bestaan wat wel goed is. Van elk product dat een beetje verkocht wordt zijn er wel mensen met negatieve ervaringen. Dus wat moet je dan? Denk dat je dan het beste in een hutje op de heide kan gaan wonen en niks met technologie kan doen, dan heb je hier ook geen last van. :p

Ga je trouwens de producten in de USA kopen? Als je het gewoon in NL wil halen dan schiet zo'n lijstje niks op omdat hier niet dezelfde producten leverbaar zijn voor dezelfde prijs. Dan kun je beter een wenslijstje via de pricewatch maken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Als je graag voor 'future-proof' wilt gaan zal ik even wachten op de Skylake CPU's. Als ik me niet vergis support dat ddr3 en ddr4.
Die R9 380 is een goede keuze. Niks meer aan doen.
Die voeding en schijven kunnen inderdaad gewoon mee naar je nieuwe computer.

En misschien kan je nog een nieuwe kast kopen aangezien op jouw huidige kast geen USB-3.0 zit en ook onnodig groot is.

Voor de rest is 32gb aan Geheugen echt veel te veel, ga je nooit vol krijgen. 16gb is zelfs al onnodig als je niet gaat videobewerken. En je kan het altijd later nog uitbreiden.

Verwijderd

Topicstarter
sjettepet, dank je voor de reactie, gebruik op dit moment 8 en dat loopt regelmatig in de limieten dus wil SWS meer dan dat, zal dan waarschijnlijk eerst 16 kopen en de andere 16 laten zitten tot moment dat het nodig is
las ergens dat de skylakes rond einde van dit jaar verkrijgbaar moeten zijn, als mijn PC de overgang naar windows 10 haalt dan zal ik die gaan overwegen als kerstcadeau voor mezelf :)
als ik al een nieuwe kast wil dan zal ik vanwege de geluidslimitering en de brute uitstraling van dit bakbeest voor een 183 V3 gaan, zelfde kast maar dan met usb3.0
pricewatch: Antec Performance One P183 V3
https://www.alternate.nl/...oduct/928614?tk=7&lk=9308
bied ook een uitkomst voor een prikkie

@mask, ik heb voordat ik dit moederbord gebruikte in 3 maand tijd 2 productiefouten van ASruk in mn PC gehad, 1 ervan brande door een verbinding op een verkeerde plek mn net nieuwe videokaart naar de tering, asrock wilde enkel mn moederbord vergoeden en heb toen door garantiesystemen van de zaak waar ik de PC kocht een nieuwe ASUS plank met videokaart gekregen, dat was laatste keer ooit dat ik met ASrock werk.
MSI is 100% hearsay, als dat tegenwoordig betere MoBos oplevert dan dat bijvoorbeeld asus doet ben ik prima bereid naar argumenten te luisteren, vandaar dat ik het hier ook post met de vraag om advies
echter, er staat in je post 0% advies of wat dan ook nuttigs, gelieve je gemekker op de grasvlakte met de andere geiten te bewaren en niet in mijn treads te parkeren

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 21:41 ]

• sjettepetJR.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:27:
sjettepet, dank je voor de reactie, gebruik op dit moment 8 en dat loopt regelmatig in de limieten dus wil SWS meer dan dat, zal dan waarschijnlijk eerst 16 kopen en de andere 16 laten zitten tot moment dat het nodig is.

*knip*

Er staat in je post 0% advies of wat dan ook nuttigs, gelieve je gemekker op de grasvlakte met de andere geiten te bewaren en niet in mijn treads te parkeren
Waarmee zet je al die 8 vol dan?

Het is echt wel goed advies om een wenslijst aan te maken op Tweakers, dan kan je overzichtelijke lijstjes rechtstreeks in je forum-posts plaatsen. Ook kan je dan de totale prijs zien en kijken bij welke winkel je de hele lijst het goedkoopst kan bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
heb maar een 1GB videokaart momenteel, dus die leeched nogal makkelijk mn RAM in denk dat ik dan actief 5gb ram of zo over heb, maar ik neem aan dat RAMverbruik de komende jaren wel wat zal toenemen dus vindt dan 8 wel erg weinig, WOW met 400MB aan addons tijdens raids schijnt nogal zwaar in je RAM te beuken, was voor ik naar de 8GB ging een serieus probleem

zal het lijstje voor nieuwe onderdelen op tweakers maken, beetje prijsinfo is nooit weg(gebruik de engelse enkel vanwege het gemak waarmee je er dingen op zoekt)
nu ben ik dus een prutser met codes en zooi, hoe krijg ik dat lijstje in mn post?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 22:17 ]

• sjettepetJR.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:12:
heb maar een 1GB videokaart momenteel, dus die leeched nogal makkelijk mn RAM in denk dat ik dan actief 5gb ram of zo over heb, maar ik neem aan dat RAMverbruik de komende jaren wel wat zal toenemen dus vindt dan 8 wel erg weinig, WOW met 400MB aan addons tijdens raids schijnt nogal zwaar in je RAM te beuken, was voor ik naar de 8GB ging een serieus probleem

zal het lijstje voor nieuwe onderdelen op tweakers maken, beetje prijsinfo is nooit weg(gebruik de engelse enkel vanwege het gemak waarmee je er dingen op zoekt)
nu ben ik dus een prutser met codes en zooi, hoe krijg ik dat lijstje in mn post?
Als je bij je lijstje kijkt(misschien moet je eerst kijken bij lijstje aanpassen), zie je een knop met genereer RML, als je daarop klikt krijg je de code die je in je post kan plakken.

Verwijderd

Topicstarter
zo, gedaan, staat inderdaad wel wat netter, wel handig voor volgende posts :P
lees net dat de 6600K komende week officieel naar buiten wordt gebracht, eens zien wat voor clocks en mamaplankjes ze meebrengen op die 1151, als dat niets is gooi ik windhoos 10 erop en zie ik of mn drivers pakken, als dat wat is zal ik moeten wachten op prijzen denk ik

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

heeft een hele lange tijd een asrock gehad met een AMD athlon flink op zijn staart getrapt en het beestje werkt nu nog steeds al is het nu meer een huis pc voor zijn vader

overclocken valt reuze mee met wat er aan stroomverbruik bijkomt, volgens mij schaalt dit niet liniear en is het meer exponetieel. maar volgens mij zul je nooit 100 watt meer gaan verbruiken. Verder is overclocken voor games, vrijwel zinloos gezien je GPU je systeem tegenwoordig nekt.

Crucial BX100 geeft je 10gb meer voor 10 euro minder.

ik vraag mij trouwens af wat 32 gb voor nut heeft voor een game computer. Meestal is 8gb voldoende.

De antec zou ook nog een Fractal R5 kunnen worden die is iets goedkoper en doet niet onder voor die Antec.

Ik dacht juist dat WOW je cpu helemaal voltrekt bij raids en niet zozeer je RAM

En mijn excuses maar je manier van posten komt redelijk puberaal over. Windhoos, asruk e.d. dat straalt niet echt uit van ik neem graag advies aan.

Verwijderd

Topicstarter
underclocken werkt exponentieel kijkend naar de verbruiken van de komende skylakes
6600T TDP 35 watt 2.7ghz tot 3.5
6600 TDP 65 watt 3.3 ghz tot 3.9
6600k TDP 95 watt 3.5 ghz tot 3.9
nou weet ik niet wat deze dingen gaan doen als je die K wat op zn staart trapt

het puberale woordgebruik kan stammen uit autisme, excuus als dit voor miscumunicatie zorgt, ik ben wel degelijk op zoek naar enig advies aangezien met de hoeveelheid SSDs en moederborden je tegenwoordig kan krijgen ik me afvraag voor welke opties ik nou eigenlijk bijbetaal

antec kast heb ik al staan en is muisstil vergleken met mijn voorgaande chieftech, denk dat de goedkoopste optie is om die gewoon te behouden

zoals je al vermeld, WOW was altijd heel goed in je CPU en RAM volbouwen, vooral als je GPU bij je RAM in sluipt zijn dit 2 bottlenecks, ben van een X2 465(dacht ik) met 4gb naar een X6 T1090 met 8gb gewisseld om dit het hoofd te bieden, nog steeds op de zelfde videokaart
maar gezien mijn moederbord nog steeds DDR2 bevat moet ik binnenkort wel echt afscheid nemen
Pagina: 1