http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?
Waarom zou het niet werken en wat weerhoud je ervan om het te proberen?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Voor zover ik weer is trunking geen best practise voor iscsi, maar wil je liever van MPIO gebruik maken.
Noem het alsjeblieft geen trunking... Dat is voor mensen met een HP switch duidelijk, maar voor mensen met Cisco achtergrond niet wat je bedoelt.
Normaal gesproken heeft link aggregation, bonding [geefHetEenGoeieNaam] alleen zin als er meerdere apparaten gebruik maken van de aangeboden netwerk verbinding. Elke iSCSI verbinding zal slechts één van de netwerk draden gebruiken.
Dus: leg meerdere iSCSI verbindingen aan tussen de beide hosts!
- Activeer de software iSCSI adapter.
- Maak zoveel VMkernel poorten aan als het aantal NICs dat je wilt gebruiken.
- Pas de NIC failover instellingen aan zodat er slechts één VMnic aan elke VMkernel poort gekoppeld is.
- Koppel de VMkernel poorten aan de iSCSI software adapter.
- Vul bij dynamic discovery je Xpenology IP adres in.
- Verander bij Storage per datastore de Path Selection Policy van Fixed naar Round Robin.
Tadaa!
Normaal gesproken heeft link aggregation, bonding [geefHetEenGoeieNaam] alleen zin als er meerdere apparaten gebruik maken van de aangeboden netwerk verbinding. Elke iSCSI verbinding zal slechts één van de netwerk draden gebruiken.
Dus: leg meerdere iSCSI verbindingen aan tussen de beide hosts!
- Activeer de software iSCSI adapter.
- Maak zoveel VMkernel poorten aan als het aantal NICs dat je wilt gebruiken.
- Pas de NIC failover instellingen aan zodat er slechts één VMnic aan elke VMkernel poort gekoppeld is.
- Koppel de VMkernel poorten aan de iSCSI software adapter.
- Vul bij dynamic discovery je Xpenology IP adres in.
- Verander bij Storage per datastore de Path Selection Policy van Fixed naar Round Robin.
Tadaa!
while (! ( succeed = try ()));
OK.. geen trunking
... Link aggregation it is.
Ik heb al meerdere howto's op youtube kunnen vinden maar geen houden er rekening mee dat ik 2 nics via crosscable heb aangesloten.
Ben er nog niet helemaal uit maar ik ga er deze week weer naar kijken.
Ik heb al meerdere howto's op youtube kunnen vinden maar geen houden er rekening mee dat ik 2 nics via crosscable heb aangesloten.
Ben er nog niet helemaal uit maar ik ga er deze week weer naar kijken.
http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?