Windows 10 DNS problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.658 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyager2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
De 29ste de update gedaan en dat verliep opvallend goed, echter heb ik nu serieus DNS problemen.

Regelmatig krijg ik nu te zien server niet gevonden en moet ik meerdere keren vernieuwen voordat het werkt.
Een torrent client aanzetten verergerd het probleem, maar als ik op youtube video kijk word het probleem zo extreem dat ik een /flushdns moet doen voordat het dns weer werkt. Als ik dan blijf video kijken duurt het 5 minuten voordat het probleem terug keert.

Ik heb de laatste E2200 netwerkdrivers, bandbreedte beheer staat uit. Op de fora lees ik diverse soortgelijke problemen alleen mensen beschrijven het dan als "I lost my internet connection" wat mensen al snel roepen als dns niet werkt, dus ik gok dat het veel vaker voorkomt.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? want dit is echt een showstopper. Mijn z97x board heeft geen pci meer anders had ik wel even geprobeerd met een andere netwerk kaart, heb helaas geen pci-e netwerk kaartjes of usb wifi stick liggen om te proberen. Aan de verhalen te horen bestaan er situaties waarbij wifi prima werkt maar lan onmogelijk blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ligt het niet simpelweg aan de DNS-servers van je provider? Heb je hetzelfde als je bijvoorbeeld de DNS-servers van Google gebruikt (8.8.8.8 en 8.8.4.4)?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyager2
Elke andere pc werkt prima hier, dit is echt gekomen na de update, maar ik zal de google dns server eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Laatst online: 13:38
wildhagen schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:26:
Ligt het niet simpelweg aan de DNS-servers van je provider? Heb je hetzelfde als je bijvoorbeeld de DNS-servers van Google gebruikt (8.8.8.8 en 8.8.4.4)?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Daarnaast geef je aan dat het met een paar keer vernieuwen wel werkt, dat lijkt niet heel erg op een DNS issue, maar meer op een probleem met je verbinding.
Ik ben wel benieuwd hoe je tot de conclusie bent gekomen dat het aan de DNS ligt.
Ik heb zelf al meerdere verschillende systemen voorzien van Windows 10 en die zijn er eigenlijk allemaal op vooruit gegaan.

Even out of the box, maar kan het niet zijn dat je router het moeilijk heeft op dit moment? Wellicht moet je je internet modem en router een keer herstarten (gevoelsmatig gaat dat eerder een oplossing zijn).
** EDIT** andere pc's gaat wel goed, dan is de kans dat het de router is al niet zo groot meer (tenzij de andere machines anders aangesloten zijn).

[ Voor 8% gewijzigd door Duumke op 01-08-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyager2
Hoe ik tot de conclusie ben gekomen dat het aan het DNS ligt.
Als ik het IP van de desbetreffende site inklop werkt het, torrents blijven gewoon doorgaan, video op youtube blijft gewoon doorgaan. Als ik probleem oplossing start voor het netwerk krijg ik de melding dat er DNS problemen zijn.

Maar goed mijn achtergrond ligt niet bij netwerken dus misschien dat ik iets mis interpreteer.

De google DNS server werkt wel iets beter maar lost het probleem niet op. Het zijn bepaalde sites die pas na 3x werken zoals channelawesome.com waarbij ik echt 4/5 x moet vernieuwen voor ik de pagina krijg.

[ Voor 12% gewijzigd door Voyager2 op 01-08-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Laatst online: 13:38
Heb je de problemen alleen met sites die je nog niet eerder gestart hebt? Of ook met sites waar je al naar toe bent geweest de afgelopen x uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Dit soort zaken kunnen (op dit moment) beter besproken worden in het algemene topic wat hiervoor is aangemaakt : [Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Dit topic gaat nu op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.