[windows7] USB install boot/bcd error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Beste mensen,

Ik heb sinds kort de beschikking over een server met daarin een s5000pal intel board. Nu snap ik dat het installeren van een server editie van windows misschien meer op zijn plaats is, maar voor wat ik ermee wil doen is dat volgens mij niet nodig.

Hoe dan ook, de installatie wil niet lukken via USB. Een andere USB disk met een linux boot start wél gewoon op. De foutmelding is direct (nog voor het 'windows is loading files').

De foutmelding komt hierop neer:

File: \Boot\BCD
Status: 0xc000000e
Info: An error occured while attempting to read the host configutation data

De USB drive start wel op mijn laptop en een oudere intel server. Ik heb de USB drive al geformat naar fat32 via diskpart en met bootsect /NT60 gedaan. Ook het bootmgr.efi bestand naar Boot\Efi op de USB drive gezet en gerenamed naar BOOTX64.EFI

In de bios van de server kan ik geen uefi boot of secure boot vinden, die opties kan ik dus niet aan- of uitzetten.

Overal op internet vind ik dezelfde tips, maar dat heb ik dus al gedaan. Het werkt helaas nog niet |:( Ik hoop dat iemand hier nieuw inzicht heeft. Alvast bedankt!

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik weet niet wat voor server dit is, maar HP werkt bijvoorbeeld met eigen server tools (insights oid) om alles voor te bereiden boor installatie incl USB drivers ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb hier 2 servers draaien met een vergelijkbaar bord er in (Supermicro X7DAE Greencreek 5000x chipset - 2 x X5450/16gb/R9-290 - 1 x SSD 120GB - 2 x 1TB - 2 x 2TB)

Het is deze toch? http://download.intel.com...pal_s5000xal_tps_r2_0.pdf

(Er van uitgaande dat je Windows 7 wilt?)

En daar wilde ik een tijdje terug ook weer w7 een verse installatie geven, helaas liep ik tegen vergelijkbare problemen aan die jij ook aangeeft. Wat ik gedaan heb is een image gedownload en met RUFUS een bootable usb drive gemaakt en daar van geinstalleerd de kopie van win7 dvd en originele dvd wilde niet werken. Aangezien ik toen weinig tijd/zin had toen even aan de kant gezet en gister een poging gedaan met Win10. (Eerst Win7 weer geinstalleerd)

Nu ging alles gewoon goed en nu draait er bij mij dus windows 10 op.

Mijn tip:

- Download de juiste iso voor de installatie die je wilt
- Maak een usb stikje aan met RUFUS en selecteer de image
- Bootable device op 'USB key' zetten wat bij mij zo was, eventueel ook includen/en aangeven dat het removeable is (dit is even proberen)
- Sluit alleen je OS drive aan en stel deze juist in in de bios (AHCI/Raid ja/nee etc)

En wachten.

Draait nu als een trein.
Hetzelfde geld ook voor Win8.1.

(En als ik zo nieuwsgierig mag zijn wat zijn de verdere specs?)

[ Voor 4% gewijzigd door prutser001 op 01-08-2015 16:25 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
Breezers schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:02:
Ik weet niet wat voor server dit is, maar HP werkt bijvoorbeeld met eigen server tools (insights oid) om alles voor te bereiden boor installatie incl USB drivers ?
Ook intel heeft inderdaad een CD (of via intel te downloaden ISO), alleen omdat er geen optical drive inzit kan ik die niet gebruiken tenzij ik daar een bootable USB van maak. Dat kan (zie: http://www.intel.com/supp...s/server/sb/CS-028658.htm) maar daarvoor moet ik met RedHat linux dingen doen en daar heb ik echt geen kaas van gegeten.

Overigens was ik daarnaar aan het kijken om de bios te updaten, ook dat lukt op het moment niet (maar goed, dat is offtopic).
prutser001 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:24:
Ik heb hier 2 servers draaien met een vergelijkbaar bord er in (Supermicro X7DAE Greencreek 5000x chipset - 2 x X5450/16gb/R9-290 - 1 x SSD 120GB - 2 x 1TB - 2 x 2TB)

Het is deze toch? http://download.intel.com...pal_s5000xal_tps_r2_0.pdf
Yup, die is het. Inclusief het extension board om de schijven in te pluggen en front VGA e.d.. In een 1u (denk ik, iig erg plat) kast. Ik wil hem omzetten in een SC5300, maar eigenlijk wil ik ook een ander board erin. Deze ondersteunt namelijk geen SAS en ik heb ook de 6 drive bay extender. Daar heb ik echter SAS voor nodig.
En daar wilde ik een tijdje terug ook weer w7 een verse installatie geven, helaas liep ik tegen vergelijkbare problemen aan die jij ook aangeeft. Wat ik gedaan heb is een image gedownload en met RUFUS een bootable usb drive gemaakt en daar van geinstalleerd de kopie van win7 dvd en originele dvd wilde niet werken. Aangezien ik toen weinig tijd/zin had toen even aan de kant gezet en gister een poging gedaan met Win10. (Eerst Win7 weer geinstalleerd)
Windows 7 ben ik inderdaad mee bezig. Maar ik begrijp dus dat het jou ook niet gelukt is met windows 7, maar wel met 8.1 en 10? Aan het eind zeg je namelijk 'eerst Win7 weer geinstalleerd', dus als je kunt zeggen hoe ;)

Rufus heb ik inderdaad al een paar keer voorbij zien komen, maar omdat ik dacht dat het slechts ging om het maken van een bootable USB en ik die in principe al had heb ik er verder niet zo naar gekeken. Maar ik zal er toch even naar gaan kijken, want dit werkt zo niet.
(En als ik zo nieuwsgierig mag zijn wat zijn de verdere specs?)
Zitten 2 Xeon 5100's (geloof ik, 2.66Ghz) in en 16gb ram. Heb nog een oudere staan met 2x 3Ghz Xeon, maar ik gok dat dit een andere socket is.

Dit (server hardware) is allemaal nieuw voor me, dus ik weet het ook allemaal nog niet zo goed! Ik google me helemaal gek de laatste paar dagen, haha. Maar wil dus uiteindelijk 10 SATA schijven kunnen gebruiken, dus daarom ben ik ook opzoek naar een board dat SAS ondersteunt. Maar goed, offtopic. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het is allemaal leuk speelgoed, en best leuk om mee te experimenteren. De mijne heeft bijna 7 jaar als desktop dienst gedaan :) En kan nu nog best meekomen.

Ik heb dus een 'minder legale image' (All in one en up to date - updates tot mei 2015) gedownload, deze met RUFUS op een usb stikje gezet 16GB stik

Kon ook mijn originele image rippen met imgburn en die op een stikje zetten uiteraard, maar dan moet ik 3 stikjes maken ipv 1. Ja ik heb gewoon een licentie liggen voor Ultimate/Home Premium en Pro en die cd's liggen veilig.

Dit werkte eigenlijk zonder problemen, de usb stik die ik eerst gebruikte had ik ook handmatig gemaakt zoals jij al aangaf.

De combinatie 'All in one' en RUFUS werkt gewoon erg lekker. En als je toch naar Windows 10 PRO? Wilt gaan maakt het eigenlijk geen bal uit wat je installeerd zolang het maar W7 Ultimate/Pro of W8.1 Pro is en je het kan activeren.

Maar voor W7 gewoon de juiste iso downloaden, je eigen dvd rippen, of 'all in one' en dan RUFUS gebruiken.

Zorg gewoon dat je alleen je OS drive aangesloten hebt zitten, dit kan nog wel eens wat problemen oplossen ook.

Ik heb wel even in de manual gekeken maar heeft jouw moederbord een raid 'code base'? Ik kan namelijk Intel en Adaptec selecteren voor mijn raid controller. Ik heb hem nu op intel staan (omdat er geen drivers zijn voor W7 als hij op Adaptec staat).

[ Voor 21% gewijzigd door prutser001 op 01-08-2015 19:19 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
Helaas! Het werkt nog steeds niet.

Ik heb twee ISO getest met een aantal van de mogelijkheden van RUFUS (FS fat32 of NTFS, boot MBR of GPT), maar ik krijg nog steeds dezelfde fout of alleen een knipperende cursor. Ook heb ik twee verschillende USB drives geprobeerd.

Zucht, ik word hier een beetje moedeloos van, hoe lastig kan het zijn!

De raid 'code base' zal ik nog even naar kijken, maar sowieso is dat pas relevant als ik daadwerkelijk in de installatie kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
Toch even een nieuwe post voor de kronieken.

Het is gelukt!

Ik heb er een nieuwe bios op gezet, daarna gewoon mijn 'oude' ISO kunnen gebruiken door met RUFUS een bootable USB te maken.

- Firmware voor DOS gedownload: https://downloadcenter.in...tel-Server-Board-S5000PAL
- Met RUFUS een FreeDOS bootable USB gemaakt en daar de firmware ZIP in een map Bios uitgepakt
- Van daaruit geupdate (lees de read-me files! Volgorde kan belangrijk zijn, je moet meerdere dingen updaten namelijk)
- Daarna pakte hij mijn bootable USB stick (RUFUS: MBR boot for BIOS/UEFI, FS=NTFS)

Ik heb ook nog even in mijn bios gekeken, maar kan raid alleen aan of uit zetten, ik kan niet kiezen voor adaptec of intel, dus ik gok dat ik dat niet heb? Maar heb geen raid controller bios gezien ofzo.

In any case wil ik toch een ander bord hebben voor SAS ondersteuning. Maar nu eerst 4 oude IDE schijven naar een 2TB sata, zodat ik die niet meer hoef te gebruiken.

Dank in ieder geval voor de suggesties en hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Bord met SAS ondersteuning gevonden? ;)

Learn something new every day.

Pagina: 1